دکتر محسن رضایی در گفتگو با روزنامه دیلی استار لبنان
کد خبر: ۱۰۰۳|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
آمریکایی ها به شکست های سریالی خود در منطقه خاتمه دهند/ حزب الله یک سازمان سیاسی منطقی است
آمریکایی ها به شکست های سریالی خود در منطقه خاتمه دهند

آمریکایی ها به شکست های سریالی خود در منطقه خاتمه دهند/ حزب الله یک سازمان سیاسی منطقی است
دکتر محسن رضایی در گفتگو با روزنامه دیلی استار لبنان : تصمیم حزب الله برای ورود به جنگ در سوریه منطقی بود
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان مطلب فوق اظهار داشت : با توجه به اینکه سوریه در جنگ 33 روزه لبنان با رژیم صهیونیستی به حزب ا... کمک کرد تصمیم حزب الله برای ورود به جنگ در سوریه منطقی بود .
دکتر محسن رضایی در پاسخ به سوالی درباره حضور حزب ا... در سوریه اظهار داشت : حضور حزب الله در سوریه، منطقی و عقلانی است زیرا در زمان جنگ 33 روزه اسرائیل علیه لبنان ،  سوریه به آنها کمک کرده بود و در صورتی که سوریه به آنها کمک نمی کرد چه بسا آنها موفق نمی شدند بنابراین در حال حاضر نوبت حزب ا... است که جبران کند.
وی در توصیف حزب ا... لبنان اظهار داشت : حزب الله یک سازمان سیاسی منطقی و بسیار عاقل است . آنها حتی علیه اسرائیل اقدام افراطی انجام نداده اند. همانطور که در جنگ 33 روزه، آنها می توانستند اورشلیم و تل آویو را با موشک باران کنند اما اینکار را نکردند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به اینکه برخی گروه های لبنانی از دخالت حزب الله در جنگ سوریه انتقاد دارند اظهار داشت : آنها اشتباه می کنند زیرا اگر حزب ا... به کمک دولت بشار اسد نمی رفت و دولت اسد سقوط می کرد امنیت لبنان نیز در خطر قرار می گرفت.
وی ادامه داد : افراط گرایان در سوریه بدنبال الحاق بخش هایی از لبنان به سوریه بوده اند.  هر اقدامی که حزب الله انجام شده است برای امنیت ملی لبنان بوده است زیرا امنیت این دو کشور به به هم وابسته است .
دکتر رضایی با بیان اینکه تفاوت آشکاری بین شبه نظامیان افراطی و گروه های مخالف با اسد بود گفت: مخالفان دولت سوریه به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول که بسیار رادیکال است و وجودش برای منطقه خطرناک و به ثبات این منطقه آسیب می رساند. آنها خطرناک تر از صدام حسین هستند.
وی ادامه داد: اما گروه دیگری از مخالفین دولت سوریه نیز وجود دارند  که این افراد می توان یک محیط برای گفتگوی خوب با آقای اسد، ساخت.
دکتر رضایی ادامه داد :  اعتقاد داریم که گروه دوم و دولت اسد می توانند با هم برای رسیدن به اصلاحات در سوریه گفتگو و کار کنند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا غرب از ایران برای مذاکرات ژنو 2 دعوت نکرد گفت: تصمیم غرب در عدم مشارکت ایران در مذاکرات ژنو 2 اشتباه بود. زیرا تا زمانی که ایران وارد این گفت و گو نشود آنها قادر نخواهند بود مشکلات بوجود آمده در سوریه را برطرف کنند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت : بدون مشارکت تهران تلاش های بین المللی برای حل و فصل مناقشه سوریه نمی تواند موفق شود.
دکتر محسن رضایی با بیان اینکه ایران همواره آماده همکاری با جامعه بین المللی برای ایجاد ثبات در منطقه است افزود : تهران در حال حاضر نشان داده است که یکی از اولویت هایش حفظ امنیت منطقه است.
دکتر رضایی با اشاره درخواست بغداد از تهران برای پیوستن به یک کمیته سه جانبه ایران، عراق و آمریکا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد ثبات در عراق به عنوان یکی از کشورهای منطقه  حاضر به مشارکت در آن کمیته شد . وی ادامه داد : صلح و توسعه اقتصادی این منطقه ، از اولویت های ماست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طی یک دهه گذشته غرب در سه حادثه مهم شرکت کرده و در هر سه نیز شکست خورده است.
وی ادامه داد : جنگ سال 33 روزه  در لبنان ، حمله اسرائیل به نوار غزه و درگیری های جاری در سوریه. این سه شکست نشان داد که چگونه توازن قدرت در منطقه تغییر کرده است.
دکتر رضایی در ادامه اظهار داشت : تعجب می کنم که چرا آنها راه عاقلانه و منطقی را در پیش نمی گیرند . آمریکایی ها باید منطقی فکر کنند  به شکست های سریالی خود در منطقه خاتمه دهند اگر این کار را نکنند ، آینده ایالات متحده در این منطقه در معرض خطر جدی قرار خواهد گرفت.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
تيموري -تسليت
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
0
در پي درگذشت پدر شهيد محمود کاوه، دکتر محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، پيام تسليتي صادر کرد .
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دکتر محسن رضايي ، متن پيام به اين شرح است :
انا لله و انا اليه راجعون
آقاي حاج محمد کاوه ابوي بزرگوار فرمانده پر افتخار و سر افراز دفاع مقدس سردار شهيد محمود کاوه به زيارت معبود شتافت تا پاداش ايثار و مقاومت و صبوري خود را دريافت کند .
بي ترديد او در محضر حق تعالي ميهمان فرزند شهيد والامقام خويش است .
درگذشت اين انسان مومن و فداکار را به خانواده هاي عزادار تسليت عرض نموده، از درگاه حضرت حق براي آن مرحوم رحمت و غفران و براي عموم بازماندگان صبر و اجر مسالت دارم .

محسن رضايي
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام