کد خبر: ۱۰۳۳|
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تحریم اقتصادی سخت‌تر از جنگ نظامی نیست، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در جایگاهی از عرصه‌های بین‌المللی قرار دارد که هم می‌تواند تحریم‌ها را از بین ببرد و هم اقتصاد را شکوفا کند.+گزارش تصویری
رضایی: تحریم سخت‌تر از جنگ نظامی نیست رضایی: تحریم سخت‌تر از جنگ نظامی نیست رضایی: تحریم سخت‌تر از جنگ نظامی نیست رضایی: تحریم سخت‌تر از جنگ نظامی نیست

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که تحریم اقتصادی سخت‌تر از جنگ نظامی نیست، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در جایگاهی از عرصه‌های بین‌المللی قرار دارد که هم می‌تواند تحریم‌ها را از بین ببرد و هم اقتصاد را شکوفا کند.

 محسن رضایی در آستانه‌ی فرا رسیدن سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع رزمندگان دوران دفاع مقدس شهر زاویه از توابع شهرستان زرندیه در سخنانی با بیان این‌که می‌توان تحریم‌های اقتصادی را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت: با تبدیل کردن تحریم‌ها به فرصت، هم می‌توان مشکل بیکاری و اشتغال را برطرف کرد و هم طوری اقتصاد و معیشت مردم را مدیریت کرد که اقتصاد ایران شکوفا شود.

وی با بیان این‌که با مردمی کردن اقتصاد کشور می‌توانیم تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کنیم، ادامه داد: در حال حاضر دشمن با اعمال تحریم‌های اقتصادی به نوعی تجارت ایران را «اشغال» کرده است؛ چرا که مفهوم تحریم اقتصادی یعنی اشغال مناطقی که می‌توان در آن تجارت کرد.

وی با بیان این‌که تحریم اقتصادی سخت‌تر از جنگ نظامی نیست، تصریح کرد: امروز نظام اسلامی در جایگاهی از عرصه‌های بین‌المللی قرار دارد که هم می‌تواند تحریم‌ها را از بین ببرد و هم اقتصاد را شکوفا کند.

وی خاطرنشان کرد: لازمه‌ی شکوفایی اقتصاد و از بین بردن تحریم‌ها این است که مدیریت کلاسیک را کنار گذاشته و با مدیریت جهادی مانند سال‌های دوران دفاع مقدس که مد نظر مقام معظم رهبری هم است عمل کنیم که در این صورت می‌توان اقتصاد ایران را تحریم‌ناپذیر کرد.

وی اضافه کرد: تحریم‌ناپذیر شدن اقتصاد کشور یعنی اعمال راهکارهایی که بتوان توطئه‌های غربی‌ها را خنثی کرد. چطور توانستیم در عملیات بیت‌المقدس دشمن متجاوز را مجبور به شکست کنیم امروز نیز با همان روحیه باید با تحریم‌ها مقابله کنیم.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی با اعمال تحریم‌ها، بنیان اقتصاد ما را هدف قرار داده‌اند که گذر از این زمان مانند دوران دفاع مقدس سخت نیست چرا که امروز جمهوری اسلامی ایران با داشتن علم، فناوری و نیروهای جوان متخصص می‌تواند تحریم‌های دشمنان را به فرصت تبدیل کرده و کشور را به شکوفایی برساند.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: توکل به خدا و تدبیر، رمز پیروزی ملت ایران در حماسه آزادسازی خرمشهر بود.

وی ادامه داد: با نگاهی به جنگ‌های گذشته کشور ایران می‌بینیم که در جنگ‌های مختلف، بخشی از این سرزمین مانند سمرقند و بخارا و ... به تصرف طرف مقابل درآمده است اما در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران رزمندگان اسلام با ایمان به خدا، تبعیت از ولی فقیه و تدبیر، نه تنها اجازه تصرف یک وجب از خاک میهن اسلامی را ندادند، بلکه کیلومترها از مرز کشورمان پیشروی کردند و در نهایت به پیروزی رسیدند.

وی تصریح کرد: روحیه شهادت‌طلبی رزمندگان و مجاهدت‌هایی که ایثارگران ما در دوران جنگ از خود نشان دادند پیروزی در جنگ تحمیلی را به عنوان افتخاری در تاریخ این مرز و بوم ثبت و ضبط کرد.

رضایی با بیان این‌که همه پیروزی‌های ملت ایران فقط در جنگ تحمیلی نبود، اظهار داشت: کار دومی که بسیار بزرگ‌تر و با اهمیت‌تر از پیروزی خرمشهر بود و برای نظام اسلامی به ارمغان آمد قدرت بازدارندگی ایران اسلامی بود.

وی اضافه کرد: در سایه قدرت بازدارندگی نظام اسلامی است که دشمنان این انقلاب پس از پایان جنگ در سه مرحله تصمیم به حمله به ایران گرفتند اما، در هر سه بار جرأت تعدی به مرزهای کشورمان را پیدا نکردند و این افتخاری به مراتب با اهمیت‌تر و بزرگ‌تر از پیروزی در جنگ بود که به برکت جانفشانی شهدا و ایثارگران بدست آمده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به سابقه تدین و مجاهدت مردم ولایی شهر زاویه نیز گفت: این دیار دارالمؤمنین را باید دارالمجاهدین نیز نامید؛ چرا که تقدیم بیش از 40 شهید و صدها ایثارگر و رزمنده دلیلی بر اثبات مجاهدت مردم این دیار در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش ایسنا فرماندار زرندیه نیز گفت: زرندیه از سال 1382 در تقسیمات کشور به شهرستان ارتقا یافت و دارای پنج شهر و دو بخش است.

محمد کردی افزود: قابلیت‌های ویژه این شهرستان از جمله نزدیکی به پایتخت، مجاورت با پنج استان و هفت شهرستان، مجاورت با فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه پیام استان البرز وضعیت بسیار استثنایی را برای توسعه این شهرستان فراهم کرده است.

وی با اشاره به این‌که این شهرستان مسیر توسعه و پیشرفت را شتابان طی می‌کند، اظهار داشت: به دلیل راه‌اندازی واحدهای صنعتی تولیدی متعدد در این شهرستان هم‌اکنون آمار بیکاری در بین جوانان به صفر رسیده است و ما به ناچار از سرریز افراد جویای کار شهرهای دیگر برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز استفاده می‌کنیم.

امام جمعه زاویه نیز در این مراسم گفت: یادآوری روزهای خدایی یکی از وظایف انسان است و روز آزادسازی خرمشهر از روزهای خدایی است.

حجت الاسلام حسن باقری افزود: عملیات بیت‌المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد از معجزات الهی بود و به همین دلیل امام عزیز فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی در ادامه با اشاره به برخی ویژگی‌ها و پتانسیل‌های شهر زاویه گفت: در این منطقه محروم با وجود نزدیکی به پایتخت هنوز کارهای عمرانی و فرهنگی قابل توجهی انجام نشده است.

حجت‌الاسلام باقری خواستار توجه مسئولان به این شهر و اجرای کارهای عمرانی و تقویت برنامه‌های فرهنگی به منظور توسعه روزافزون زاویه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام سپس به همراه فرماندار، امام جمعه، برخی از مسئولان شهرستانی و نیز رزمندگان دوران دفاع مقدس زاویه با حضور در گلزار شهدای این شهر ضمن قرائت فاتحه بار دیگر با آرمان‌های شهدای والامقام تجدید پیمان کرده و به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد.
 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعيد رعدي شيشوان
|
-
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
0
0
من حامي دکتر محسن رضايي هستم