محسن رضایی:
کد خبر: ۱۰۶۹|
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رونمایی از تابلوی فتح تهران گفت: مشروطه یکی از موارد بسیار مهم و سرنوشت ساز ایران است، در حقیقت یکی از نقاط تاریخی است که مسیر ایران را از قهقرا به سمت پیشرفت و تعالی تغییر داد.
گمشده امروز ملت ایران برگشت به نماد وحدت و برادری است گمشده امروز ملت ایران برگشت به نماد وحدت و برادری است گمشده امروز ملت ایران برگشت به نماد وحدت و برادری است گمشده امروز ملت ایران برگشت به نماد وحدت و برادری است گمشده امروز ملت ایران برگشت به نماد وحدت و برادری است گمشده امروز ملت ایران برگشت به نماد وحدت و برادری است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم رونمایی از تابلوی فتح تهران گفت: مشروطه یکی از موارد بسیار مهم و سرنوشت ساز ایران است، در حقیقت یکی از نقاط تاریخی است که مسیر ایران را از قهقرا به سمت پیشرفت و تعالی تغییر داد.

 

وی افزود: با انقلاب مشروطه راه ملت ایران اصلاح شد و نخبگان و مردم تهران آغازگر مشروطه بودند اما مشروطه یک حرکت بزرگ ملی و سراسری تبدیل شد و به همه شهرها کشیده شد.

 

وی ادامه داد: با حمله محمدعلی شاه به مجلس و به توپ بستن مجلس بعد از بهار آزادی استبداد صغیر به وجود آمد و باعث ایجاد ناامیدی و یأس در کشور شد.

 

رضایی با تشریح حوادث و وقایع مشروطه بیان کرد: سه جنبش در قالب مشروطه شکل گرفت، یکی درون حاکمیت که امیرکبیر به اصلاح امور پرداخت، دیگری بیرون حاکمیت توسط علما و روحانیون و مردم جنبش سوم نیز توسط روشنفکران ایجاد شد.

 

وی تصریح کرد: سرآغاز مشروطه بیداری ملت ایران بود که پس از سال ها مردم بیدار شدند و فهمیدند القاب و ادبیات موجود در کشور جز برای خواب کردن مردم ایران نقشی ندارد.

 

رضایی یادآور شد: راه اندازی مدارس دارالفنون، ایجاد نظم، تدوین و قانون اساسی، گسترش فناوری از جمله دستاوردهای انقلاب مشروطه بود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وقایع غزه تاکید کرد: از امروز مبارزه ای در غزه شکل گرفته است به تأسی و تبعیت از مقاومت صد سال پیش ایران بوده است.

 

وی با اشاره به نقش سردار اسد به عنوان مشروطه خواه باسواد و روشنفکر که در پاریس بود، یادآور شد: وی با لباسی مبدل به اصفهان آمد و با علمای اصفهانی میثاقی بست و از آنها برای انقلاب مشروطه اجازه گرفت و در اقدامی دیگر به ایجاد وحدت میان ایلات پرداخت و پس از آن نهضت مشروطه آغاز شد.

 

محسن رضایی اذعان داشت: فتح تهران با حضور اقوام ایرانی با فرهنگ های مختلف از مناطق مختلف کشور انجام شد که این امر بیانگر نقش تأثیرگذار وحدت و برادری در موفقیت امور است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب مشروطه یک حادثه بسیار بزرگ است و یکی از مهمترین میراث تاریخ کشور محسوب می شود، تاکید کرد: آزادی خواهی، روشنگری، قانون خواستن و قانون گرایی و دموکراسی خواهی ایران زودتر از همه کشورها آغاز شد اما باید ببینیم چرا امروز شرایط کشور اینگونه است و در مقایسه با سایر کشورها از پیشرفت کمتری برخوردار شده ایم.

 

رضایی تابلوی فتح تهران را نشانگر نمادی از ملت ایران دانست و افزود: وحدت ایرانیان مهمترین درسی است که باید از انقلاب مشروطه گرفت البته وحدت ایرانیان دو بار دیگر نیز تکرار شد یکی در انقلاب اسلامی و شکل گیری آن و دیگر در دفاع مقدس.

 

وی با اشاره به توطئه های دشمنان در جداسازی کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان در قالب جنگ تحمیلی یادآور شد: در این برهه از تاریخ ملت ایران از همه استان ها با فرهنگ های مختلف گردهم آمدند و تابلوی وحدت و برادری را در ایران زنده کردند.

 

رضایی گمشده امروز ملت ایران را برگشت به نماد وحدت و برادری برشمرد و افزود: اگر بار دیگر به تابلوی تاریخ مشروطه برگردیم و وحدت و برادری را به جامعه بازگرداندیم نه تنها به آرامش منطقه کمک خواهیم کرد بلکه در سرنوشت کشورها نیز تأثیرگذار خواهیم بود.

 

وی یادآور شد: دشمنان توطئه های خود را از سوریه، فلسطین و سایر کشورهای منطقه آغاز کرده اند و با ایجاد ناآرامی، درگیری و جنایات متعدد تلاش می کنند تا این ناامنی ها را به ایران بکشانند اما ملت ایران با تأسی به نماد وحدت و برادری می توانند با این توطئه مقابله کنند.

 

رضایی تاکید کرد: وحدت و برادری پیام اصلی انقلاب مشروطه است به طوری که اگر قانون و آزادی وجود داشته باشد اما وحدت و برادری نداشته باشیم راه به جایی نخواهیم برد.

 

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هشدار نيوز
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
0
0
سلام خداقوت مطلب بسيار ارزشمند جناب دکتر يادگار دوران دفاع مقدس در هشدار نيوز کار شد http://hoshdarnews.ir/detail/News/9059