صبح امروز در نخستین اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شوراها
کد خبر: ۱۰۷۸|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخیر کیسینجر در این باره که ایران به دنبال ایجاد یک امپراطوری است، گفت: ما صراحتا" و با افتخار اعلام می‌کنیم که به دنبال ایجاد یک تمدن پیشرفته ایرانی- اسلامی و نه یک امپراطوری هستیم.
رضایی:ایران‌به دنبال ایجادتمدن‌است نه امپراطوری رضایی:ایران‌به دنبال ایجادتمدن‌است نه امپراطوری

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به اظهارات اخیر کیسینجر در این باره که ایران به دنبال ایجاد یک امپراطوری است، گفت: ما صراحتا" و با افتخار اعلام می‌کنیم که به دنبال ایجاد یک تمدن پیشرفته ایرانی- اسلامی و نه یک امپراطوری هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر  محسن رضایی صبح امروز در نخستین اجلاس مدیریت یکپارچه شهری و شوراها با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران ثمره یک فلسفه بزرگ سیاسی در اداره جوامع اسلامی است، افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی دین و مردم را در مقابل هم قرار داده بودند و اروپایی که امروز ادعای حقوق بشر می‌کند در طول چند قرن به نام دین جنایات بزرگی را انجام داد و بعد مردم را علیه دین بسیج کرد.

وی در ادامه افزود: اما اسلام و امام خمینی (ره) دین و مردم را در کنار هم قرار داد. در جمهوری اسلامی تعارضی میان دین و مردم نیست، زیرا دین بر اساس فطرت مردم شکل می‌گیرد. اروپایی که امروز از آزادی و دموکراسی علیه دین استفاده می‌کند، قرن‌ها علیه دین از مردم استفاده می‌کرد. که یک نمونه آن اسرائیلی‌ها هستند. آنها اکنون از دین یهود علیه مردم فلسطین استفاده می‌کنند. البته یهودیان واقعی با این رویکرد مخالف هستند. داعش نیز ثمره استفاده از دین علیه مردم است که منشأ آن از اروپا شکل گرفته است.

رضایی در ادامه با اشاره به اینکه کیسینجر در سخنرانی آخر خود اظهار کرده که غرب نباید حوادث اوکراین یا داعش را جدی بگیرد، گفت: وی اشاره کرده است که ایران خطر اصلی است و می‌خواهد یک امپراطوری تشکیل دهد. اکنون در اوج جنگ سرد غرب و روسیه و در اوج فعالیت تکفیری‌ها، کیسینجر ایران را یک خطر اعلام کرده است در حالی که در ایران هر ساله انتخابات برگزار می‌شود و مردم در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی حضور فعال دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که ایران به دنبال ایجاد یک تمدن ایرانی – اسلامی است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ هرگاه تمدنی در ایران ایجاد شده به منطقه و جهان کمک کرده است. اساس فیزیک، شیمی، نجوم و بسیاری دیگر از علوم توسط ایرانیان مسلمان ایجاد شده است و تمدن غرب مدیون تمدن ایران است. اگر می‌خواستیم حق معنوی ایجاد علوم را پیگیری کنیم باید مبالغ زیادی را از غرب دریافت می‌کردیم.

وی همچنین افزود: این تمدن ایرانی – اسلامی از شهرها برمی‌خیزد و تا شهرها و روستاها توسعه پیدا نکند ما به این تمدن نمی‌رسیم. قبل از انقلاب نظام شهری ایران که نظامی پیشرفته بود را بهم ریختند و دولت رضا شاه چند شهر را توسعه داد و از همان زمان مردم از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ می‌روند و ثروت در شهرهای بزرگ جمع می‌شود و چون شهرهای بزرگ مثل تهران ظرفیت سرمایه‌ها را ندارند این سرمایه‌ها از کشور خارج می‌شود. در حالی که این ثروت و سرمایه باید از شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک و مناطق محروم منتقل شود.

به گفته وی ما باید نظام شهری، شهرسازی و خانه‌سازی را ایجاد کنیم. اکنون حاشیه‌نشینی گسترده‌ای اطراف شهرهای بزرگ کشور ایجاد شده است و باید یک اتفاق مهم در زندگی مردم در شهرها رخ دهد. در نظام شهری گفته می‌شود شهرها باید کجا ایجاد شود و چه جمعیتی را داشته باشند.

رضایی در ادامه با بیان این‌که شهرسازی دارای قواعد خاص خود است، بیان کرد: اکنون درآمدهای شهری ما ناپایدار است زیرا نظام شهری و شهرسازی بر اساس قاعده انجام نمی‌شود. ما باید به یک نتیجه و نقطه‌نظر در مدیریت شهری برسیم تا این مدیریت و برنامه در برنامه‌های کلان کشور قرار گرفته و پس از ابلاغ رهبری بر اساس آن برنامه‌ها قانون‌گذاری در مدیریت شهری انجام شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با بیان این‌که اکنون دولت تازه‌نفس بوده و قصد اجرای برنامه‌های خوبی را دارد و از طرفی هم برنامه ششم توسعه در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جلساتی می‌تواند بسیار مفید باشد زیرا مجموعه مشکلات شوراها و ادارات شهری اکنون به نقطه‌ای رسیده که باید برای آن تعیین تکلیف کرد.

وی در پایان افزود: باید قدر این دوره را دانست و برنامه‌های مربوط به شوراها را تدوین کرد تا این برنامه‌ها در برنامه ششم توسعه جا بگیرد. البته چنین جلساتی باید ادامه‌دار باشد. 

ارسال نظر