رضایی:
کد خبر: ۱۰۹۰|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا در جنگ با داعش در حال اجرای یک نمایشنامه است.
حمله آمریکا به داعش یک نمایشنامه است حمله آمریکا به داعش یک نمایشنامه است حمله آمریکا به داعش یک نمایشنامه است حمله آمریکا به داعش یک نمایشنامه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا در جنگ با داعش در حال اجرای یک نمایشنامه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی،دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  صبح امروز در سخنان خود در وزارت خارجه که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: کشورهای دنیا باید از ارتش عراق و سوریه حمایت کنند تا آنها بتوانند داعش را از بین ببرند در غیر این صورت این موضوع بحرانی‌تر شده و برای داعش مشروعیت ایجاد می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها یا نمی‌خواهند یا نمی‌توانند با داعش مقابله کنند، اظهار کرد: آنها از سویی به دنبال دخالت در امور داخلی سوریه هستند. دخالت‌های آنها در طول سه سال گذشته به نتیجه نرسیده و اکنون آنها به دنبال پیدا کردن راهی برای دخالت مجدد در سوریه هستند.

وی همچنین با بیان اینکه ما به نیت و هدف آمریکا از مقابله با داعش مشکوکیم، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی من عمیق‌تر شدن بحران است زیرا مساله فراتر از داعش است. اکنون گروه‌های تروریستی زیادی در منطقه هستند که یک غده سرطانی را ایجاد کردند و این غده با دخالت آمریکا عمیق‌تر شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با اشاره به مذاکرات 1+5 و حضور رییس‌جمهور در نیویورک، خاطرنشان کرد: رییس‌جمهور به خوبی از مواضع بحق ما دفاع می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دکترین انقلاب اسلامی، دکترین مقاومت است، اظهار کرد: یک بال این دکترین تعامل و بال دیگر آن جهاد است.

محسن رضایی با اشاره به اینکه برای اولین بار در قرن بیستم در دوره جنگ تحمیلی آمریکا و شوروی در کنار هم قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: به تعبیر امام خمینی دست آمریکا از آستین شوروی بیرون آمد.

وی در ادامه افزود: آمریکا و شوروی در دوران جنگ سرد همواره در مقابل هم بودند و ملت‌ها را قربانی خواسته‌های خود می‌کردند اما در دوران جنگ تحمیلی این دو با هم توافق کرده تا از تسلیح عراق خودداری نکنند بنابراین انواع تجهیزات غربی و شرقی در اختیار عراق قرار گرفت این در حالی بود که بالاترین درجه نظامیان ایران سرهنگ بود زیرا ارتشبدها، سپهبدها و سرلشکرها رفته بودند و ارتش پس از انقلاب از هم پاشیده بود.

به گفته رضایی، تمام معیارها و شاخص‌ها نشان می‌داد ایران در این جنگ شکست می‌خورد. در آغاز جنگ 1300 کیلومتر از کشور اشغال شد و در سال اول جنگ حتی یک تپه آن آزاد نشد. در آن دوران بنی‌صدر فکر می‌کرد با تعامل با اروپا می‌تواند مشکلات را حل کند. خود او به خط مقدم می‌رفت و در معرض بمباران ارتش عراق بود اما موفق نشد با این رویکرد پیروزی به دست آورد اما از سال دوم جنگ که مدیریت سیاسی و نظامی کشور تغییر یافته بود و رهبر انقلاب به ریاست‌جمهوری رسیده بود 90 درصد از سرزمین‌های اشغال شده آزاد شد در همین زمان کسینجر اعلام کرد که این جنگ نباید پیروز داشته باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: با این وجود ایران از مرزها عبور کرد و وارد عراق شد و سپس قطعنامه 598 صادر شد که این قطعنامه نسبت به سایر قطعنامه‌های سازمان ملل بیشتر به نفع ما بود ولی در آن ابهاماتی نیز وجود داشت که دکتر ولایتی تلاش می‌کرد این ابهامات را رفع کند. این قطعنامه به این دلیل صادر شد که ایران وارد عراق شده و پیروزی‌هایی به دست آورده بود. غرب در این دوره به دنبال دادن امتیاز به ایران بود ولی چماق هم برداشته بود به گونه‌ای که آنها در مذاکرات به ما امتیاز می‌دادند ولی به هواپیمای مسافربری ما نیز حمله کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه پذیرش قطعنامه برای امام(ره) تلخ بود زیرا امام(ره) به دنبال سقوط صدام بود، اظهار کرد: پس از اینکه امام قطعنامه را پذیرفت عراق وارد ایران شد و همزمان منافقین نیز به کشور حمله کرده اما هم ارتش عراق و هم منافقین از کشور عقب رانده شدند پس از آن صدام قطعنامه را پذیرفت.

رضایی در ادامه افزود:‌ در همان دوران، بعضی می‌گفتند ما باید دست از انقلاب بکشیم زیرا نمی‌شود هم مذاکره کرد و هم روحیه‌ی جهادی داشت. عده‌ای هم می‌گفتند به چه دلیلی مذاکرات انجام می‌گیرد. نیروهای انقلابی که اهل مذاکره نیستند. این دو گروه نمی‌دانستند که نظام هم به دنبال مذاکره و هم به دنبال جهاد است. ما از سویی در صف بین‌الملل مسئولیت قبول کرده بودیم و از طرفی هم ماهیت نظام ما انقلابی بود.

وی در ادامه با بیان این که مذاکرات ما در طول دوران جنگ هیچ گاه قطع نشد اظهار کرد: امام(ره) بر این اعتقاد بود که باید خسارات ایران جبران شده و متجاوز هم تنبیه شود. شرایط امام همواره ثابت و منطقی بود. ما در عین حالی که مذاکرات را ادامه می‌دادیم جنگ را نیز با قدرت پیش می‌بردیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات جدی است و همه حمایت رهبری را از تیم مذاکره کننده درک کرده اند. از طرفی ما در تحریم اقتصادی هستیم و باید نرخ تورم و بیکاری را پایین بیاوریم تا مذاکرات را با قدرت بیشتری دنبال کنیم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امام الگوی مردم سالاری دینی را مطرح کرد، خاطر نشان کرد:‌دشمنان از همان ابتدا به دنبال تخریب یا ساکت کردن پیام جمهوری اسلامی ایران بودند. آنها در 10 سال اول تلاش کردند تا جمهوری اسلامی ایران را ساکت کنند اما موفق نشدند و اکنون با ابزارهایی همچون القاعده و داعش دنبال تخریب چهره‌ی اسلام و مردم سالاری دینی هستند. آنها می‌خواهند بگویند اسلام با آزادی، دموکراسی، و انتخابات میانه‌ای ندارد و مسلمانان تروریست هستند.

رضایی همچنین افزود: خیانت تکفیری ها به جهان اسلام بی سابقه است و آنها تمام تلاش‌ها را در جهت ارائه‌ی چهره‌ی مردم سالار و آزادی‌خواهان اسلام را دچار خدشه کردند.

وی در پایان افزود: دفاع مقدس برای ما یک سرمایه‌ی ملی است که باید از این میراث به خوبی استفاده کنیم.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مهدي سليمي اتاني
|
-
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
0
0
جناب آقاي رضايي
با سلام و احترام برنامه شما در شب جمعه را ديدم بسيار لدت بردم انشالله به حقتون که رياست جمهوري اسلامي ايران است برسيد و با افکار بلندي که داريد موجبات عاقبت بخيري مردم عزيزمون را فراهم کنيد انشالله