کد خبر: ۱۱۱۵|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که چندی پیش میزبان چند تن از مسئولان شهرستان در تهران بود بنا به دعوت آنان به شهرستان تاریخی ابرکوه سفر کرد که در طول برنامه های یک و نیم روزه خود مورد استقبال مردم و مسئولان شهرستان ابرکوه قرار گرفت.
{$sepehr_old_album_1115}

سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت به ابرکوهدبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که چندی پیش میزبان چند تن از مسئولان شهرستان در تهران بود بنا به دعوت آنان به شهرستان تاریخی ابرکوه سفر کرد که در طول برنامه های یک و نیم روزه خود مورد استقبال مردم و مسئولان شهرستان ابرکوه قرار گرفت.

محسن رضایی در مسیر آمدن خود به ابرکوه در آمبولانس ازحجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ابرکوه که به واسطه حادثه ای دچار مشکل شده ودر حال انتقال به یزد بود و نمی توانست در برنامه ها حضور داشته باشد عیادت کرد.

وی در بدو ورود به ابرکوه نیز با حضور در گلزار شهدای ابرکوه ضمن ادای احترام به ساحت شهیدان مورد استقبال واقع شد.
رضایی سپس با حضور در منزل خانواده شهیدان آدمی که سه شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند با مادر این شهیدان و خانواده آنان دیدار کرد.
بعد از آن نیز در دیدار با خانواده آزاده جانباز حاج حیدر جعفری و جمعی از خانواده شهداءآزادگان و جانبازان ابرکوه پای صحبت های آنان نشست.

روز بعد نیز نخستین برنامه دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار با مسئولان و کارگزاران شهرستان ابرکوه بود که در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه صورت گرفت.

وی در این مراسم با تحلیل شرایط اقتصادی این شهرستان از تشکیل شورای راهبردی ابرکوه در تهران خبر داد و گفت:ابرکوه قابلیت تبدیل شدن به یکی از شهرهای پیشرفته کشور را دارد.

رضایی اظهار داشت:با کمک نیروهای انسانی ابرکوهی که در تهران حضور دارند شورای راهبردی ابرکوه را در تهران راه اندازی خواهیم کرد و مردم و مسئولان ابرکوه نیز یاری گر ما در لبیک به اقتصاد مقاومتی باشند.

وی باشاره به ۱۷ آبان سالروز ورود امام رضا به ابرکوه اظهار داشت:این که امام رضا(ع) ابرکوه را منزلگاه خود قرار داده است به دو دلیل وجود امنیت و همچنین علاقه داشتن ایشان به این منطقه است که بیانگر علاقه مردم ابرکوه به مقام ولایت است.

رضایی افزود:این مسئله باید برای مردم ابرکوه یک افتخار بزرگ به حساب بیاید.

وی  با اشاره به سخنان فرماندار ابرکوه در مورد پتانسیل های این شهرستان و در مورد آینده ابرکوه اظهار داشت:اصلی ترین پتانسیل ابرکوه پتانسیل انسانی است که باید برای استفاده از آن اندیشه کرد.
وی ادامه داد:موقعیت جغرافیایی و مجاورت با کویر که ظاهرأ فقط مشکل به حساب می آید ولی می تواند منبع عظیم تولید انرژی های نو به حساب آید بخشی دیگر از این قابلیت ها است و می تواند ابرکوه را به یکی از شهرهای پیشرفته کشور تبدیل کند.

رضایی با تشریح وضعیت برنامه های توسعه ای کشور و ایرادات وارده بر آن گفت:یکی از مشکلات کشور در بخش توسعه این است که برخی از برنامه های نامتناسب برای توسعه بک منطقه بدون توجه به قابلیت های آن منطقه اجراء می شود که شهر را با مشکل مواجه می سازد و نمونه آن ایجاد کارخانه های فولاد در مناطقی مانند اصفهان است که اکنون مشکل خشکسالی را به دنبال آورده است.

وی افزود:در مورد ابرکوه نیز اگر برنامه درازمدتی متناسب با قابلیت های ابرکوه نوشته نشود و با توجه به وضعیت آب در این شهرستان، روزبروز شاهد مهاجرت مردم خواهیم بود.

رضایی ادامه داد:این نسخه در ابرکوه باید برگرفته از محورهای سرمایه های انسانی،پتانسیل های حمل و نقل،کشاورزی پیشرفته و زمینه سازی برای تولید انرژی های نو در ابرکوه باشد.

وی در مورد پتانسیل های گردشگری ابرکوه با توجه به آثار تاریخی مهم آن نیز گفت:این تفکر که با داشتن برخی پتانسیل ها مانند اماکن گردشگری می توان شاهد حضورگردشگران ایرانی و خارجی بود دیگر رنگ باخته است و باید با ایجاد تشکیلاتی منظم به جذب گردشگر اقدام کرد و این کار می تواند به وسیله بخش خصوصی انجام بگیرد.

رضایی در مورد بخش اقتصاد مقاومتی و جایگاهی که ابرکوه می تواند در این زمینه داشته باشد گفت:با توجه به توجه رهبری به این مبحث، در حال پیگیری این مسئله و الگوسازی آن در کشور هستیم و ابرکوه می تواند در بخش تولید انرژی های نو به عنوان یکی از چند شهرستان نمونه در سطح کشور مطرح شود.

در این جلسه فرماندار ابرکوه نیز به بیان قابلیت ها و همچنین مشکلات این شهرستان پرداخت.

سیدنبی رسولی همچنین خواستار توجه بیشتر مسئولان کشور به ابرکوه شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از آن از سرو 4500 ساله ابرکوه که گفته می شود کهنسال ترین موجود زنده کره زمین است و به عنوان دومین اثر ملی طبیعی ایران نیز به ثبت رسیده است بازدید کرد.
دیدار از خندق های سنگی 2000 ساله ابرکوه،خانه آقازاده که بادگیر دوطبقه آن زیبا ترین بادگیر کشور است،خانه صولت وگنبدعالی به عنوان اولین اثر باستانی ثبت شده استان یزد بخشی از برنامه های رضایی را تشکیل می داد.

بازدید از کارخانه در دست احداث فولاد سرمد که رضایی خواستار استفاده از آب تصفیه فاضلاب این شهر برای استفاده در این کارخانه با توجه به بحران آبی حاکم در ابرکوه شد،اقامه نماز ظهر در مسجد جامع و بازدید از این مسجد تاریخی نیز از دیگر برنامه های رضایی قبل از حضور در برنامه های روز گرامیداشت ورود امام رضا(ع) که روز ابرکوه نام گرفته است بود.

شرکت رضایی در مراسم روز ابرکوه و سخنرانی در جمع مردماین شهرستان در محل مسجد بیرون که منزلگاه امام هشتم در سفر تاریخی ایشان است نیز با استقبال مردم ابرکوه روبرو شد.

روز ۱۷ آبان سال ۱۹۵ هجری شمسی بنا به اعلام سازمان پژوهش های آستان قدس رضوی روز ورود امام رضا(ع) به ابرکوه معرفی شده است و در ظرف چندسالی که از اعلام این تاریخ می گذرد مردم ابرکوه با راه اندازی کاروانی نمادین از میدان اصلی شهر ابرکوه به سمت مسجد بیرون که اقامتگاه آن حضرت بوده است حرکت می کنند و با برنامه هایی فرهنگی این روز را گرامی می دارند.

محسن رضایی در سخنان خود در جمع مردم ابرکوه اظهار داشت:هوشمندی شما در گرامیداشت این روز نشان از علاقمندی مردم این منطقه برای ادامه دادن راه آن امام است.

وی افزود:حرکت امام در مسیری که به خراسان منجر شد یک راهپیمایی معمولی نبود بلکه یک نهضت و انقلاب بود زیرا امام در این مسیر با بسیاری از مردم دیدار و گفتگو کرد.

رضایی گفت:این مسئله که چرا امام این مسیر را برای حرکت انتخاب کرد نیز می تواند نشانه ای از توجه امام به مردم ایران باشد که در آینده آنان را استمرار بخش مسیر اسلام ناب محمدی می دانست.
وی ادامه داد:امام رضا(ع) در این مسیر در بسیاری از نقاط توقف داشته اند ولی فقط برخی از آن ها مشخص است که یکی از آن ها ابرکوه است که گفته می شود در این جا اقامت نیز داشته اند و این مسئله می تواند دو علت داشته باشد که یکی از آن ها وجود امنیت در این منطقه و دیگری حضور دوستداران پرشمار آن حضرت در این محل بوده است.

رضایی با اشاره به این که انقلاب اسلامی به برکت وجود ائمه و به خصوص امام رضا(ع) و امام حسین(ع) شکل گرفته است گفت:با این برکت در دفاع مقدس در مقابل تمامی دنیا ایستادیم و نگذاشتیم یک وجب از خاکمان در دست دشمن بماند.

وی در مورد ضرورت انجام کار فرهنگی گفت:شایسته است که با وجود نبرد فرهنگی که بر علیه ایران اسلامی به راه افتاده است برنامه های فرهنگی ارزشمندی  در این محل که به نام امام رضا(ع) متبرک است اجراء شود و همانگونه که صبح در جمع مسئولان شهرستان بیان شد ما نیز در راستای توسعه این شهرستان با توجه به پتانسیل های بالایی که دارد از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

رضایی ادامه داد:تلاش می شود که ابرکوه به عنوان یکی از شهرهای نمونه اقتصاد مقاومتی انتخاب شود و این امر با توجه به قابلیت های موجود شدنی نیست.

در این برنامه فرماندار ابرکوه نیز در سخنان کوتاهی خواستار توجه مسئولان به فراهم شدن زیرساخت های لازم برای زائرین مسجدبیرون به عنوان منزلگاه امام هشتم شد.

شعرخوانی،مداحی و اهداء شال متبرک رضوی به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، بخشی دیگر از برنامه ها را تشکیل می داد.

رضایی آخرین ساعات حضور خود در شهرستان ابرکوه را به حضور در مردم بخش بهمن ابرکوه اختصاص داد.

وی در شهرمهردشت مرکز بخش بهمن، ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر به شهیدان ادای احترام کرد.

دیدار با خانواده شهیدان موحدی نیز بخش دیگری از برنامه های رضایی در این شهر بود.

وی سپس در جمع نمازگزاران در امام زادگان سیداحمد و سید محمود(ع) شهر مهردشت در جمع مردم بخش بهمن به ایراد سخن پرداخت.

رضایی بعد از سفر به یزد و قبل از عزیمت به تهران با آیت الله ناصری امام جمعه یزد نیز دیدار کرد.

کلید واژه های مطلب: سفر ، ابرکوه ، دکتر محسن رضایی
ارسال نظر