کد خبر: ۱۱۲۳|
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
علی عباس گفت: در حوادث مختلف شاهد نقش ایران در رفع این چالش‌ها هستیم و حقیقتاً اگر ایران نبود، سوریه، عراق و لبنان سقوط کرده بود.
ناگفته‌های عضوارشد حزب‌الله لبنان در غرفه «تابناک»

سومین روز از بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری و وب‌سایت‌های خبری در شرایطی برگزار شد که روند حضور چهره‌ها در نمایشگاه سرعت مضاعفی گرفته و امروز برخی چهره‌های حوزه‌های مختلف با حضور در نمایشگاه، ضمن بازدید از برخی رسانه‌ها، به گفت‌و‌گو پرداختند و در همین راستا «تابناک» نیز میزبان چهره‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بود.

به گزارش «تابناک»؛ بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های خبری در سومین روزِ خود با حضور گسترده مردم همراه بود و هرچه به آخر هفته نزدیک‌تر می‌شویم و اطلاع رسانی درباره این نمایشگاه افزایش می‌یابد، حضور مردم در این رویداد تقویت می‌شود و در همین راستا حضور مسئولان نیز رو به فزونی نهاده که در این آخر هفته پیش رو به نقطه اوج خود خواهد رسید.

در روز سوم نمایشگاه مطبوعات، علی‌عباس رئیس مؤسسه ابداع لبنان، عضو ارشد حزب الله لبنان و خطیب ویژه برنامه‌های سیدحسن نصر‌الله دبیرکل حزب‌الله لبنان میهمان غرفه «تابناک» بود. علی عباس بر وحدت ملت ایران و لبنان تاکید کرد و از علاقمندی ویژه لبنانی‌ها نسبت به ایرانی‌ها سخن به میان آورد و در این زمینه مصادیقی را نیز بیان کرد.

علی عباس همچنین درباره محور مقاومت و نقش ایران در حوادث اخیر به ویژه شکل گیری داعش و رشد سریع این گروه تروریستی گفت: در حوادث مختلف شاهد نقش ایران در رفع این چالش‌ها هستیم و حقیقتاً اگر ایران نبود، سوریه، عراق و لبنان سقوط کرده بود. البته سوریه ارتش قوی دارد اما پشتیبانی فکری ایران در این زمینه بسیار موثر واقع شد.


سخنگوی حزب الله لبنان دو عامل وحدت و ولایت را رمز بقای کشورهای مسلمان برشمرد و تاکید کرد: کشورهای مسلمان و به خصوص شیعیان در شرایط حساس تاریخی به سر می‌برند و باید مراقب باشند تا در آینده بتوان در سایه وحدت بیشتر مسلمانان از جمله وحدت شیعیان، شاهد تغییر شرایط موجود باشیم.

علی عباس درباره نامه اخیر محسن رضایی به حسن نصرالله و پاسخ نصرالله به این نامه نیز گفت: بنده در جریان نامه هستم اما نمی‌توانم درباره جزئیات (محرمانه) نامه صحبتی داشته باشم اما باید تاکید کنم نامه مهمی بود.

محمد غرضی وزیر سال‌های دور ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز یکی دیگر از میهمان غرفه «تابناک» بود و شکل گیری چنین رسانه‌ای را نتیجه ظهور یک نسل جوان خواند و نسبت به آینده با نگاه خوشبینانه‌ای سخن گفت.

همچنین سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیز به غرفه «تابناک» آمد و برای دقایقی میهمان ساکنان راهروی 22 نمایشگاه مطبوعات شد. نوربخش ضمن اشاره به جایگاه «تابناک»، بر لزوم بهره برداری از فضای همه مطبوعات برای پوشش رسانه‌ای حوزه تامین اجتماعی تاکید کرد.


محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس دیدار کوتاهی از غرفه «تابناک» داشت و به مدیران و خبرنگاران «تابناک» خسته نباشید گفت و به همین ترتیب قاضی سراج نیز بازدید کوتاهی از غرفه «تابناک» داشت. امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رضا باقری بنابی نماینده مردم شهرستان بناب، حجت الاسلام نیکی ملکیˈ مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، محمد حقانی عضو شورای شهر پایتخت، پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و همچنین مدیر پایگاه خبری حوزه و جمعی دیگر از مسئولان لشگری و کشوری از دیگر میهمانان غرفه «تابناک» در روز سوم نمایشگاه بودند.

از حواشی روز سوم نمایشگاه نیز می‌توان به عدم رفع مشکل برق غرفه‌ها و قطعی مکرر و همچنین استمرار وضعیت بسیار نامطلوب اینترنت اشاره کرد که باعث شده برخی غرفه ها اقدام به نصب تجهیزات اینترنتی مستقل کنند؛ اقدامی که اگر اعلام می‌شد وضعیت اینترنت به این شکل است، توسط دیگر غرفه‌ها نیز پیش بینی و اجرا می‌شد.

وضعیت پوشش و رعایت شئونات اسلامی در غرفه‌ها و کلیت نمایشگاه قابل قبول بوده و مسئولان نمایشگاه در این زمینه با تدبیر عمل کرده‌اند و از این جهت باید به معاونت مطبوعات و ستاد برگزاری نمایشگاه نمره قبولی داد و برخی نقدها در این باره چندان منصفانه نیست.

کلید واژه های مطلب: حزب الله ، علی عباس ، محسن رضایی
ارسال نظر