محسن رضایی:
کد خبر: ۱۱۴۳|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این نکته که نبرد امروز نبرد اطلاعاتی است گفت: دفاع و هجوم اکنون از طریق فضای مجازی صورت می گیرد لذا حضور و فعالیت جوانان در فضای مجازی کمتر از حضور رو در رو و مقابله آن ها با تکفیری ها نیست.
فرهنگ مقاومت تنها راه رهایی ملت هاست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، «محسن رضایی» پنجشنبه شب در دومین نشست تبیین فرهنگ مقاومت عاشوراییان در فرهنگسرای فناوری اطلاعات، وضعیت کنونی جهان اسلام را بسیار حساس دانست و افزود: انحرافات شکل گرفته در مسیر بیداری اسلامی و تشکیل جریان تکفیری اهداف متعددی را دنبال می کند.

وی گفت: اینکه جهان را نسبت به اسلام بدبین کنند و مسلمانان را منشا تروریسم نشان دهند و این بدترین روشی است که علیه جهان اسلام به کار گرفته اند.

رضایی با بیان اینکه اکنون تکفیری ها با داشتن 40 تارنما در فضای مجازی به انتشار جنایات خود می پردازند و به دنبال ساختن چهره بدی از اسلامی هستند، به جوانان غیرتمند ایران اشاره کرد و افزود: ابزار جدید جهان امروز فضای مجازی است که می توان از آن استفاده های زیادی کرد.

رضایی آگاهی بخشی و روشنگری نسبت به جنایات اسراییلی ها و تکفیری ها و همچنین رفع ابهامات و شبهات مطرح شده در فضای مجازی را دو راهکار مقابله با دشمن دانست و گفت: بیش از 10 هزار نفر از افرادی که به داعش پیوسته اند از طریق اینترنت جذب این گروه شده اند.

و ی در بخش دیگری از سخنانش ریشه مقاومت را از کربلا دانست و افزود: همه مقاومت از دیالوگ بین امام حسین و فرزند چندساله اش در صبح روز تاسوعا قابل مشاهده است، آنجا که امام در پاسخ فرزندش که می پرسد چرا به مدینه باز نمی گردیم، از محاصره کامل دشمن و نبود راه بازگشت می گوید.

وی مقاومت را تلاش برای شکستن محاصره بشریت، باطل علیه حق و دیوار ناپاکی ها علیه پاکی ها و ارزش ها ذکر کرد و گفت: امام حسین در روز عاشورا این محاصره ها را شکست.

رضایی با اشاره به اینکه مقاومت امام حسین یک مکتب و گفتمان جدید در مسیر مقاومت ایجاد کرده از مقاومت هفت ساله مردم غزه برابر رژیم صهیونیستی به عنوان الگویی از مقاومت در فضای فعلی جهان نام برد.

وی افزود: جهان اسلام بیش از 100 سال است که در محاصره کامل قراردارد و از یک طرف تحقیر می شود و از طرف دیگر اجازه پیشرفت به آن داده نمی شود تا همواره عقب بیفتد.

رضایی با بیان اینکه ایران توانسته است در چندین سال گذشته محاصره های مختلف سیاسی و نظامی را بشکند، به گفت و گوهای هسته ای ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: چیزی که ما برای فناوری هسته ای پیشنهاد می کنیم بسیار کمتر از چیزی است که در آرژانتین و برزیل اتفاق می افتد و با وجود اینکه ما رفتاری منطقی داریم و دیپلماسی و قواعد بین المللی را رعایت می کنیم، 1+5 حتی غنی سازی 5 درصدی ما را قبول نمی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد که جوانان امروز ایران بتوانند در این عرصه نیز همچون دیگر عرصه ها فرهنگ مقاومت خود را حفظ و حراست کنند.

در این آیین کانون فضای مجازی مقاومت به عنوان جبهه مقاومت در فضای مجازی فرهنگسرای فناوری اطلاعات با حضور محسن رضایی به بهره برداری رسید.

کلید واژه های مطلب: گفتمان ، مقاومت ، دکتر محسن رضایی
ارسال نظر