محسن رضایی در دانشگاه جامع امام حسین(ع)
کد خبر: ۱۱۵۸|
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: هيچكس نبايد زحمات ارتش را در دوران دفاع مقدس ناديده بگيرد
سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس در كنار هم بودند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بيست و هفتمين دوره تربيت مربي درس آشنايي با علوم و معارف دفاع مقدس كه در دانشگاه جامع امام حسين(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به حوادث پايان جنگ اظهار داشت: هر جنگ آغاز و پاياني دارد و بعد از شروع دوران جنگ و سپري شدن مدت زماني به پايان مي‌رسد.
وي ضمن بيان برخي دستاوردهاي حاصل از دوران دفاع مقدس، ادامه داد: 9 نقطه عطف در جنگ تحميلي كشور وجود دارد كه اين نقاط عطف شامل حمله سراسري و رسمي،علني به ايران در شهريورماه 1359، شروع آزادسازي سرزمينهاي اشغالي كشور از مهرماه 1360، آزادسازي خرمشهر در سوم خردادماه 1361، وقفه سه ساله در كسب پيروزي، عمليات فاو، صدور قطعنامه 598، سقوط فاو، پذيرش قطعنامه در تيرماه 1367 توسط ايران و پيروزيهاي ايران در مردادماه 1367 مي باشد.
محسن رضايي ضمن تاكيد بر دو زمان مهم دوران دفاع مقدس افزود: پاسخ به رمز و رازها، فتوحات ايران و همچنين پاسخ به سوالات مبهم در مورد جنگ از جمله وظايف اساتيد درس دفاع مقدس است.
اين فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به ابهامات در خصوص جنگ تحميلي،تصريح كرد: پاسخ دادن به ابهامات به معني رسيدن به سرخط است كه دشمنان نمي‌خواهند ما به اين جايگاه برسيم؛زيرا منجر به انتشار مطالب و موضوعات گسترده‌اي خواهد شد و باعث تحول بنيادي خواهد شد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه تاكيد كرد: هيچكس نبايد زحمات ارتش در دوران دفاع مقدس كه موجب تخريب انان شود، ناديده بگيرد. سپاه و ارتش در دوران دفاع مقدس در كنار هم بودند.
محسن رضايي ضمن اشاره به شگفتي مقامات بين الملل از اتفاقات روي داده در جنگ تحميلي، خاطر نشان كرد: بعد از پيروزيهاي كشور در جنگ تحميلي بسياري از شخصيتها و رهبران كشورهاي ديگر از اين حوادث شگفت‌زده شدند، به نحوي كه حافظ اسد رئيس جمهور وقت سوريه عبور نيروهاي ايراني از روخانه اروند كنار را حادثه‌اي باور نكردني مي دانست.
وي با اشاره بر پيروزيهاي رزمندگان در دوران دفاع مقدس تاكيد كرد: عمليات فاو و شكست كشور عراق در اين عمليات منجر شد كه اين عمليات در بين افسران عراقي به عنوان يك عمليات كمرشكن نام برده شود.

ارسال نظر