کد خبر: ۱۱۷۲|
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
محسن رضایی شامگاه جمعه در نهمین آیین بزرگداشت شهید احمد کاظمی و شهدای عرفه ، با بیان اینکه شهیدان عرفه معجزه انقلاب هستند، ادامه داد: من از نزدیک تک‌تک این‌ شهدا را می‌شناسم و می‌دانم جزء سرمایه‌های بزرگ معنوی هستند.
راز فرماندهی «احمد کاظمی ها» از زبان فرمانده سپاه

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما با دو نوع تحریم از سوی نظام سلطه مواجه شدیم، گفت: یکی از این تحریم‌ها در دولت گذشته بوده و یکی در این دولت که با پایین آوردن قیمت نفت رخ داده است.

به گزارش تابناک، محسن رضایی شامگاه جمعه در نهمین آیین بزرگداشت شهید احمد کاظمی و شهدای عرفه که در مسجد سید اصفهان و با حضور استاندار، فرمانده سپاه، جمعی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از خانواده های شهدا، رزمندگان و ایثارگران برگزار شد، با بیان اینکه شهیدان عرفه معجزه انقلاب هستند، ادامه داد: من از نزدیک تک‌تک این‌ شهدا را می‌شناسم و می‌دانم جزء سرمایه‌های بزرگ معنوی هستند.

 

وی تاکید کرد: البته قصد نداریم از این‌ها قدیس بسازیم، اما قصد داریم بگوییم جوانان امروز هم می‌توانند به این شهیدان برسند.

رضایی افزود: این شهیدان یک کار کردند و آن هم این بود که راه انبیا را رفتند و سعی کردند اخلاق و رفتارشان مانند رسول خدا باشد، آنها با مبارزه با نفسشان راه صحیح را شناختند و تنها کافیست ما نیز این راه را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

 

وی اضافه کرد: شهید احمد کاظمی یک جوان ناشناخته و گمنام نجف‌آبادی بود که زمانی که پیام امام (ره) را شنید به سوی جبهه‌ها راه افتاد و به فکر کمی امکانات هم نبود.

البته با تلاش خود توانستند از غنایم وتسلیحات دشمن استفاده کنند وبر علیه او استفاده کنند . مثلا درعملیات فتح المبین و همین جوان‌ها موفق شدند 180 قبضه توپ را از دست عراقی‌ها خارج کنند و غرش همین توپ‌ها بود که درخرمشهر گوش دشمن را کر می کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امشب سالگرد عملیات کربلای 5 است که در آن به شهر بصره نزدیک شدیم و همین عملیات منجر به این شد که عراقی‌ها قطعنامه 598 را پذیرفتند و گفتند ما مرز ایران را قبول داریم و در همین عملیات شهیدان کاظمی و شاهمرادی زحمات بسیاری کشیدند.

 

 

وی با بیان اینکه چند نوع فرمانده وجود دارد، افزود: یک فرمانده از روی درجه و مقام عمل می‌کند و یک نوع فرمانده نیز از طریق پاداش و دستمزد اما در جنگ تحمیلی هیچ‌کدام از اینها وجود نداشتند.

 

رضایی گفت: شهید کاظمی هیچ درجه‌ای نداشت وبه هیچ رزمنده ای قول پست وپول ودرجه هم نمی داد . اما چه اتفاقی رخ داد که همه رزمندگانی که با او کار می کردندفرمانبردار وی بودند این نوع سوم فرماندهی کردن از طریق نفوذ معنوی بود که شهید کاظمی از این شیوه استفاده می‌کرد.

وی تصریح کرد: خود این فرماندهان اگر در جنگ همراه سایرین نبودند عقب‌تر از آنها نیز نبودند و دیگر اینکه این فرماندهان دلسوزی بسیاری برای بچه‌های مردم داشتند و این انس با یکدیگر قیامت می‌کرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسئله سوم فرمان‌پذیری رزمنده‌ها این بود که فرمانده‌ها تا موضوعات و نقشه‌ها را پخته نمی‌کردند وارد عملیات نمی‌شدند و رزمنده‌ها متوجه می‌شدند که روی هر عملیاتی فکر شده و این موضوع اعتماد می‌آورد.

وی اضافه کرد: عامل چهارم در فرمان‌پذیری رزمنده‌ها سبک مدیریت تعاملی بود به گونه‌ای که فرماندهان هم مطلب یاد می‌دادند و هم از سایرین می‌آموختند و اگر در جنگ مشورت و یادگیری نبود امکان نداشت به این شیوه مدیریت شود.

رضایی ادامه داد: همان جوانان 20 تا 24 ساله تبدیل به ژنرال‌های استراتژیست جنگ شدند و موفق شدند یک شبه ره صد ساله را طی کنند و سؤال این است آیا این جوانان بازهم پدید می‌آیند.

 

وی با طرح این سؤال که چرا ما نباید از تجارب همان زمان استفاده کنیم، تاکید کرد: دردفاع مقدس فضای عمومی سیاسی واجتماعی کشور هم تغییر کرد بطوریکه حتی مخالفین دفاع هم خجالت می کشیدند که مخالفت اشکار وعلنی بکنند.همین آقایان نهضت آزادی در دوران جنگ خجالت می‌کشیدند حرف بزنند، چراکه هم کارآمدی و هم معنویت را درصحنه نبرد می دیدند. این موارد چرا دوباره نباید شکل بگیرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: راه نجات کشور ما از تحریم اقتصادی این است که روی ارزش‌های انقلاب بایستیم، چراکه موجب می‌شود بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم و اگر از ارزش‌ها فاصله بگیریم به طور حتم آسیب‌پذیر می‌شویم.

وی با بیان اینکه ما با دو نوع تحریم مواجه شدیم، تصریح کرد: یکی از این تحریم‌ها در دولت گذشته بود که موجب کاهش مقدار صادرات نفت شد. دیگری کاهش قیمت نفت که خود توعی تحریم است که ازطریق پایین اوردن قیمت نفت صورت گر6فته است. این تحریم قیمتی درزمان فعلی صورت گرفته است.

 

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استکبار فتنه تکفیری‌ها را برای اسلام‌هراسی به‌ وجود آورده تا غرب را برعلیه اسلام متحد کند. تنفر ازمسلمانان را افزایش دهند و من نگران این هستم که در انتخابات آینده اروپا و آمریکا افراطی‌ترین احزاب واشخاص بر سرکار بیایند و کشتار وسیعی را درجهان اسلام براه بیاندازند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای عبور ازتحریمها ومشکلات اقتصادی وفرهنگی کشور ما نیازمند به ازد سازی انرژی معنوی و فکری جوانان کشور داریم . و راه آن هم تنها ادامه دادن راه شهدا است. یعنی بازگشت به ارزشهای انقلاب درکشور . البته باید این کار ازدولتمردان ومسئولان وگروههای سیاسی وهدایت کننده جامعه شروع شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اصفهان می‌تواند سالانه 15 میلیارد دلار درآمد داشته باشد . اگر ازابتدای انقلاب به جای صنایع سنگین دراین شهر که من نام انرا شهر زیبای خدا گذاشته ام روی پنج محور سرمایه گذاری می شد سالانه میلیلردها دلار درامد استان اصفهان می شد. این محورها عبارتند از: هنر ومعماری وفرهنگ وعلم وفن اوری . درایین صورت گردشگری وصنعت وخدمات برهمین اساس باید برنامه ریزی می شد.

کلید واژه های مطلب: احمد رضایی ها ، شهدای عرفه ، محسن رضایی
ارسال نظر
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جامانده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
0
3
آقا محسن و همه آنهایی که روزگاری کاظمی ها را درک کردند می دانند که آنها بر قلب ها حکومت می کردند. فرمانبرداری ما نیز از آن روی بود که بیش از جانمان دوستشان داشتیم...
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
0
0
سلام
محسن رضایی یکی از عزیزان انقلاب و مردم ایران است.
مهدی تاجیک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
0
0
باسلام خدمت یگانه اقتصاددان ایران وفرمانده پیروزجنگ دکترمسن رضایی ببخشیداینجابرایتان درددل میکنم چاره ای ندارم چونکه هیچگاه اجازه ندادن خدمتان برسیم جناب دکتربنده وهمسرم بااجازه شما ستادفداییان ملت رادرزمان انتخابات درکل کشوربطورگسترده راه اندازی نمودیم واگرخاطرمبارکتان باشدهمسرم کتاب شمارا خلاصه نویسی نمودوموردتشویق شماقرار گرفت واطرافیان شماقولهای زیادی بمادادن حتی اقای علوی باکمک من ونیروهایم توانست جنبش مارا راه اندازی کندوبمافقط وعده دادن ویک ریال بحساب من وهمکادانم درکل کشورواریزنکردن من باهزینه شخصی بارها جناب میرزاده رادعوت نمودیم تشریف اوردن ونیروهاراتوجیح نمودن بخداجناب دکترمن وهمکارانم هرچقدرخرج کردیم فدای سرتان ولی دوست داشتیم حداقل موردبی احترامی وبی توجهی قرارنگیریم بخدا ماهمگی ازته دلمان برای شماخدمت کردیم وبه ان افتخارمیکنیم فقط بدانیدتیم فداییان ملت همیشه وهمه جاباشماوپشت شماست وبه ان افتخارمیکند.باتشکرسرباذکوچک شمامهدی تاجیک 09102680165
احمدپناهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
0
0
بسم الله الرحمن الرحيم
سلام خواهش می کنم بخوانید و نشر دهید در همه شبکه ها
ما در مقال می خواهیم عملکرد سه رییس جمهور قبلی آقایان هاشمی و خاتمی و احمدی نژاد را بررسی کنیم و به یکی از اساسی ترین و کلیدی ترین سوال برسیم
..آقای هاشمی یک کشور جنگ زده و ویران تحویل گرفت و عملیات باز سازی و طرحهای زیر بنایی با سرعت بیشتری شکل گرفت ولی در دوم ریاست جمهوری کم کم مشکلات شروع شد در خارج وداخل و طبیعت تورم گرانی بدهی خارجی و....

...آقایان خاتمی دولت بدهکار تورم نفت 9 دلاری و خشکسالی را تحویل گرفت ولی دور اول به راحتی با سرعت بالا بر مشکلات پیروز شدند ولی در دوم دچار مشکلات در داخل و خارج و طبیعت شدند تورم گرانی مسکن بیکاری شدید و....
....اقایی احمدی نژاد بر مشکلات داخلی و خارجی مسلط شد سطح اشتغال بالا رفت و به مناطق محروم رسیدگی کرد و کا ر های بزرگی را با شجاعت انجام داد اما دردور دوم بد شانسی ها شروع شد مشکلات داخلی و خارجی به اوج خود رسید تورم گرانی حتی مشکلات طبیعی
سوال این است :
چرا هر رئیس جمهوری در دور اول با این که کلی مشکلات و گرفتاری دولت را تحویل می گیرد با سرعت بالایی مشکلات را حل می کند ولی در دوم با اینکه دولت قبلی هم خودش بوده ولی دچار مشکلات داخلی و خارجی و طبیعی می شود و کارها مثل دور اول پیش نمی رود و گره می خورد
راز آن چیست ؟
ما باید بدانیم که نظام ما اسلامی و ولایی است در این نظام اگر کسی در راستای ولایت فقیه قدم بر دارد خداوند به حرکت او برکت می دهد و کارها خیلی سریعتر غیر قابل باوری پیش می رود اما اگر مسوولی در این نظام برای خودخواهی و تعریف و تمجید دیگران کار کند و برای خود محبوبیت کسب کند خداوند رحمت و برکت خود را از او دور می کند و او را به حال خود رها می کند او هم تنها می ماند واز زمین و زمان برای او موانع ایجاد می شود و زمین می خورد
آقایان هاشمی خاتمی احمدی نژاد دولت را با کلی مشکل تحویل گرفتند و برای عظمت و سربلند ی نظام ولايت فقيه کار می کردند به خاطر این نیت خیر حر کتهای کوچک آنها نتیجه بزرگی می داد از دور دوم کم کم آقایان فکر کردند که نابغه مدبر و فو ق العاده هستند و برکت نظام ولایی را به درایت خود نسبت دادند و کم کم دچار غرور شدند وحتی طور صریح و غیر صریح مقابل ولایت فقیه شروع به رقابت و ایستادگی کردند و برای کسب دل مردم برای خودشان کار می کردند نه برای ولایت فقیه . وقتی چنین افکاری پدید آمد خداوند آنها را تنها گذاشت و مشکلات طبیعی داخلی خارجی در همه زمینه ها پدید آمد
دل هر انسان جایگاه ولایت خداست اگر ما بخواهیم خودمان را دردل مردم جا بنداز م در واقع با خدا مبارزه می کنیم ولایت فقیه در راستای ولایت خداست پس موفقیتها را به نظام ولایی ارتباط دهیم و خداوند به ما عزت و سرافراز ی می دهد نه خودمان

این پیام را اینقدر نشر بدهید آن شاءالله بدست آقای روحانی برسد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
سلام سردار دلاور ۲۷ ساله جنگ. بنده به عنوان یک فرد اذری حاظرم عین شهید باکری فرمانده دلاور لشگر۳۱ عاشور در این جنگ اقتصادی نقش ایفا نمایم ولی متاسفانه با وجود داشتن دکتری از دانشگاه تهران به ما میدان نمی دهند. التماس دعا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۴
0
0
سلام سردار دلاور ۲۷ ساله جنگ. بنده به عنوان یک فرد اذری حاظرم عین شهید باکری فرمانده دلاور لشگر۳۱ عاشور در این جنگ اقتصادی نقش ایفا نمایم ولی متاسفانه با وجود داشتن دکتری از دانشگاه تهران به ما میدان نمی دهند. التماس دعا