کد خبر: ۱۱۷۹|
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
قیام مردم شهرستان لالی حقیقتا نقطه درخشان و برگ زرینی در تاریخ است که طی آن سه نفر از بهترین فرزندان این شهر شهید شدند. این قیام، یک حماسه بزرگ در نوع خودش بود.
محسن رضایی در یادواره شهدای 21 دیماه شهرستان لالی محسن رضایی در یادواره شهدای 21 دیماه شهرستان لالی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجتماع پر شور مردم شهرستان لالی در بوستان شهدای 21 دیماه این شهرستان، با تبریک ایام میلاد پیامبر اعظم(ص) گفت: قیام مردم شهرستان لالی حقیقتا نقطه درخشان و برگ زرینی در تاریخ است که طی آن سه نفر از بهترین فرزندان این شهر شهید شدند. این قیام، یک حماسه بزرگ در نوع خودش بود و بایستی این واقعه توسط رسانه ها و صداوسیما در سطح استان، ملی و جهان اسلام معرفی شود.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس افزود: نهضت و مقاومتی که شهدای ما به رهبری امام امت، راه انداخته اند تا امروز ادامه دارد چرا که دشمنی ها با ملت ما همچنان ادامه دارد. اکنون می بینیم که عرصه اقتصاد، به میدان جنگ تبدیل شده. به عنوان مثال از سال 1390 تا کنون ، ما در تحریم های شدید اقتصادی قرار گرفته ایم و دشمنان انقلاب ، صادرات نفت ایران را به شدت کاهش داده اند و صادرات نفت ما را از حدود 2میلیون و دویست هزار بشکه به رقمی زیریک میلیون بشکه رسانده اند. آنها عزت و استقلال ما را در ازای صادرات نفت گروگان گرفته اند. از دو ماه پیش نیز، تحریم مضاعفی را علیه ما آغاز کرده اند و قیمت نفت را به حدود پنجاه دلار رسانده اند.

دکتر رضایی با اشاره به اهمیت ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: انتظار ما از مدیران دولت و نمایندگان مجلس این است که سند اقتصاد مقاومتی را که رهبر انقلاب ابلاغ کرده اند را اجرایی کنند تا ضمن آبادانی ایران اسلامی، اقتصاد کشور و اشتغال را در ایران فعال و شکوفا کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان گفت: منطقه زاگرس استعداد بیشتری برای راه اندازی این گونه صنایع دارد و جوانان ما باید با آموختن دانش و مهارت ها در این صنایع مشغول به کار شوند.

در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان لالی ضمن خیر مقدم به دکتر محسن رضایی، به جانفشانی ها و سلحشوری های قوم بختیاری در دفاع از انقلاب اسلامی اشاره نمود.

گفتنی است در 21 دیماه 1357 مردم شهرستان لالی در استان خوزستان، به حمایت از امام خمینی (ره) و به پشتیبانی از قیام مردم قم، در برابر رژیم طاغوت به پاخاستند و با تقدیم سه شهید به نام های خیبر، اسکندر و چنگیز حاجی پور و پنج جانباز نام این شهرستان را در تاریخ انقلاب ثبت و ضبط کردند.

کلید واژه های مطلب: یادواره شهدا ، شهرستان لالی ، محسن رضایی
ارسال نظر