کد خبر: ۱۱۹۲|
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
تعداد نظرات: ۲۴ نظر
هر جایی که این ارزشها نبود و یا کمرنگ شد و یا آدمهایی شبیه به باکری ها نداشتیم که از جنازه برادرش هم به واسطه رعایت انصاف و عدالت بین شهدا، گذشت و به عقب نیاورد؛ نتیجه ی برعکس گرفتیم و طعم ذلت و شکست را چشیده ایم.
نهضتی از دفاع مقدس تا مقابله با داعش

ابتکاری که در سال 62 در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی زده شد تشکیل تیپی بود به نام «تیپ بدر» و در آن مقطع زمانی متشکل از دو گروه احرار و بعد‌ها مجاهدین می‌شد که احرار متشکل از اسیران عراقی بود و مجاهدین نیز افرادی بودند که علیه رژیم بعث و صدام به مبارزه می‌پرداختند.

احرار از میان اسیران عراقی تشکیل می‌شد که به رغم آنکه اسیر بودند، اما به این نتیجه دست یافته بودند که صدام آن‌ها را به زور و با فریب به جبهه کشیده است تا با ایرانی‌ها بجنگند که این دسته از اسیران علاقمند بودند تا در نبرد حق علیه باطل در جبهه حق قرار گیرند و با علاقه و اشتیاق در این گردان با ارتشی که خودشان سال‌ها در آن می‌جنگیدند، در بسیاری از عملیات‌ها توانستند ضربات سنگین و سهمناکی را بر بدنه رژیم بعث وارد کنند و بسیاری از آن‌ها هم به شهادت رسیدند.

بعد از سرنگونی صدام و در پی آن متلاشی شدن حزب بعث و تشکیل دولت مستقل در عراق افرادی که در سپاه بدر سازماندهی شده بودند، نقش مهم و بسزایی را در ایجاد امنیت و استقرار حکومت ایفا کردند و اکنون شاخه نظامی بدر نیز به فرماندهی "هادی‌العامری" مقابل جنایات داعش ایستاده‌ و در پی آزادسازی کل عراق از شر این تروریست‌ها است و شاید یکی از اقدامات مهمی که از این سازمان صورت گرفته‌است آزادسازی آمرلی بود.

تشکیل لشکری از دل دشمن به فرماندهی کسی همچون شهید اسماعیل دقایقی برای اداره این تیپ از اتفاقاتی در دفاع مقدس بود که شاید کمتر به آن پرداخت شده باشد.

اینکه یک ایرانی بخواهد با اسیران عراقی که ظاهرا و یا باطنا از رژیم بعث بیزاری جسته و خواهان پیکار با هم وطنان خود باشند، رابطه برقرار کند و بر آنان فرماندهی نماید و نیز از آنان نیروهایی بسازد که در بدر و خیبر حماسه ها بیافرینند؛ مسئله ساده ای نیست و شاید اگر هر کس دیگری جز دقایقی بود، از این مهم بر نمی آمد.

اخلاق اسلامی و رافت و رحمتی که دقایقی ها داشتند هر سنگی را آب می کرد و آنچه که همه گان و از جمله این عرب زبانان را شیفته او ساخته بود اخلاص و گذشت شهید دقایقی بود.

پایه گذاری این بخش از سپاه کار را به جایی رسانده است که امروز بعد از 31 سال از تشکیل آن، این سپاه به فرماندهی "هادی‌العامری" در برابر شقی ترین انسان ها یعنی داعش ایستاده است و در عملیات های موفق و چشمگیر توانسته است خود را به اثبات رساند.

هر سازمانی منشا و ریشه ای دارد و ریشه این پیروزی در خاک دفاع مقدس است که متشکلین آن مانند دقایقی ها جز بر مدار اخلاق و ایمان و اخلاص گام بر نمی داشتند ؛ چرا که احرار یعنی اسیران عراقی، چنان او را پذیرفته و شیفته اش شده بودند که گویا اصلا روزگاری در برابرش نمی جنگیدند!

و اما سوالی که در ذهن متبادر می شود آن است که چرا هر سازمانی که منشا اش دفاع مقدس و بچه های آن دوران باشد ختم به خیر خواهد شد و چرا ما در عرصه های دیگر اینچنین نیستیم؟! 

هر جایی که این ارزشها نبود و یا کمرنگ شد و یا آدمهایی شبیه به باکری ها نداشتیم که از جنازه برادرش هم به واسطه رعایت انصاف و عدالت بین شهدا، گذشت و به عقب نیاورد؛ نتیجه ی برعکس گرفتیم و طعم ذلت و شکست را چشیده ایم. 

هدف نگارنده دعواهای سیاسی و سینه زدن برای شخص خاصی نیست که به نظر خیلی ها ممکن است برسد. نقل یه حقیقت است. حقیقت بچه های جبهه، حقیقت آدم هایی که به فراموشی سپرده شدند، حقیقت آدم هایی که در موزه قرار گرفتند و به فراخور نیازهای مان از ایشان تعریف و تمجید می کنیم.

می گوییم شهدا ولی خبری از راه و مرام شهدا نیست. فقط قبر می سازیم و مزارهایشان را به تابلوهای مان وصل می کنیم. حالا شهدا چطور زندگی می کردند، چطور کار می کردند، چطور حرف می زدند و چطور مسئولیت قبول می کردند؟ خبری نیست! بعضی اوقات هم طوری از ایشان سخن می گوییم که انگار آنها برای هزاران سال پیش بودند و ارتباطی به ما و امروزمان ندارند!

شاید برای پیروزی های بزرگتر و موفقیت های چشمگیر جای امثالی چون دقایقی و باقری و همت و باکری ها خالی است و شاید هم ما به جای راه آنها فقط اسمشان را نگه داشته ایم.راهی که جز ایثار و شهادت نمی طلبد و خود و منافع خودی و جناحی در آن جایی ندارد و هر چه هست خدا و رضای اوست.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
منوچهرلطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
0
سلام توتون ۱۰ رصد بودجه کشور چین را تامین میکند. ۱۰درصد بودجه ایران بیش از 80 هزارمیلیارد تومان است. یعنی هرثانیه حدود دومیلیون تومان به خزانه واریز نمی شود و معادل آن فساد تولید میشود. در حالی که بودجه وزارت ورزش و جوانان حدود 4 هزارمیلیاردتومان وبودجه توسعه راه آهن حدود ۶ هزارمیلیارد تومان می باشد.
منوچهرلطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۷
0
0
سلام اقتصاد مقاومتی نیاز اصلی ملتهاست ایران راه راپیدانکرده و دنیا میبیند. مثال شخصی که وضو میگیرد وقتی حرکتهای اضافه بکند میفهمیم وضوبلدنیست درایران وزارتخانه ها و اشخاص نظرمیدهند و نشان میدهد ما کار را بلد نیستیم و تحریمها می ماند. راه حل حضور وزارت اموراقتصاد و دارایی و مجموعه های وابسته( بانک- بیمه- بورس) و بعدا همراهی طبق برنامه وزارت خانه ها و سازمان ها و مرحله بعدحضور طبق برنامه بیش از 70 میلیون ایرانی با انگیزه می باشد و دنیا متوجه میشود ما کار رابلدیم و مسیر فراز ونشیب خود رادارد و همراه وزارت خارجه دردنیا موفق میشویم.
منوچهرلطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۸
0
0
سلام اقتصادمقاومتی نیاز اصلی ملتهاست. ایران راه را پیدا نکرده و دنیا میبیند؛ مثال شخصی هنگام وضو حرکتهای اضافه کند متوجه میشویم وضو بلد نیست درایران وزارتخانه ها واشخاص نظر میدهند. دنیا میبیندما کار بلد نیستیم تحریم می کند. راه حل حضور وزارت امور اقتصاد ودارایی و مجموعه های وابسته است ودنیا متوجه می شود ماکاربلدیم و وزارت خارجه هم موفق میشود.
دا...
|
Germany
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
0
0
جناب دکتر محمود احمدی نژاد سلام علیکم،فرزندا در گذشت مادر گرامی تان را تسلیت می گویم و از خداوند منان برایتان طول عمر و سلامتی آرزو می کنم،خداوند رحمت شان کند و صبر جمیل ارزانیت دارد،انشاالله...
منوچهرلطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
0
0
سلام اقتصاد مقاومتی وحضور درمجامع جهانی یک نیاز واقعی است راه حل درزمان جلسات وزارت خارجه درمجامع جهانی مسئولان قوه مجریه وفقط وزارت دارایی ووابستگان خزانه کل .مالیات .بورس .بیمه .بانک .....راهکارهای اقتصادمقاومتی رامطرح کنند درنتیجه دولتمردان واقتصادانان نتیجه تحریمها را مشاهده میکننددر مذاکرات به عواقب تحریمها فکر میکنند ووزارت خارجه موفقترعمل میکند
منوچهرلطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
سلام اقتصاد مقاومتی وحضور درمجامع بین المللی یک ضرورت است راه حل درزمان جلسات وزارت خارجه درمجامع جهانی بر اساس ماده ۲۱سیاستهای اقتصاد مقاومتی باحضور قوه مجریه وزارت دارایی ومجموعه های وابسته ( مالیات .خزانه .بورس .بانک .بیمه ....)راهکارهای خود رااعلام ودرنتیجه دولتمردان واقتصاددانان اثرات ادامه تحریمها راحس کرده و به وزارت خارجه درمذاکرات کمک میشود
منوچهرلطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
سلام بیش از ۵۰درصد ازسیاستهای اقتصادمقاومتی نیازمندتعامل مردم بااقتصادکشوراست راه حل قوه مجریه وزارت دارایی ومجموعه های وابسته (بانک. بیمه .مالیات و.....)راهکارهای خود رادرتعامل داخل وزارتخانه دراجرای اقتصاد مقاومتی ارایه نمایند ودرنتیجه باارایه راهکارها میتوانندجایگاه بیش از ۷۰ میلیون ایرانی باانگیزه رادراقتصادمقاومتی شفاف تر نمایندخداکندآقااین یادداشت راببینند
فریدون لطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
سلام دراجرای اقتصاد مقاومتی کلمه ای بنام عرصه تولید فساد میکند وتاریخ گواه این مطلب است انسانها اعیان تولید میکنندوبر آن حق دارندولیکن هیچ انسانی عرصه تولید نکرده وحقی برآن ندارد راه حل این موضوع جدا شدن عرصه ازاعیان بوده ودرهنگام خرید وفروش ازاعیان مالیات بردرامد جداگانه وازعرصه مالیات بردرامد جداگانه دریافت گردددرنتیجه بخش دولتی به کارخود وبخش تعاونیها به کارخود وبخش خصوصی به کارخود مشغول شده واجرای اصل ۴۴قانون اساسی تسهیل میشود
عبداله جاویدان
|
United States of America
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
شما چرا دیگه شهید بقایی را از قلم انداخته اید؟ لطفا همیشه همراه با نام شهید دقایقی ویا باقری همیشه اسم ای شهید مظلوم را هم ذکر کنید
عباس نعمتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
متأسفانه از شرایط زمان جنگ فاصله گرفته ایم. اما این پتانسیل عظیم هم اکنون هم هست، نیاز به انسانهایی دارد که خالصانه برای خدا وارد میدان شوند. کار برای خدا باشد خروجی قطعی دارد.
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
0
دقایقی ها رفتند ولی برخی از افراد الان وجود دارند که فقط در پی سوءاستفاده از بیت المال و اختلاس وسوء استفاده از موقعیتشان ....همه عقایدشان عوض وبه فکر منافع شخصی هستند که چه کنند که بیشتر در پست خود بمانندخدا بدادمان برسد این شهدا انگار از یک سیاره دیگر بودند خدا رحمتشان کند...
بهرام متقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
0
0
بزرگوار بازگشتتان به سپاه را تبریک میگویم وامیدوارم همچون گذشته منبع خیر باشد،باشد که درآینده نزدیک برکت این حضور ملموس بوده ودشمنان این آب وخاک را حیران کند