کد خبر: ۱۲۰۸|
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پنجشنبه شب از بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر و بیمارستان شهید طالقانی آبادان بازدید و از بیماران این بیمارستان‌ها عیادت کرد.
بازدید محسن رضایی از بیمارستان‌های خرمشهر و آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، محسن رضایی پنجشنبه شب در سفر به خوزستان، از بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر و بیمارستان شهید طالقانی آبادانی بازدید و از بیماران این بیمارستان‌ها عیادت کرد. وی از بخش اورژانس، داخلی و اطفال بیمارستان ولی‌عصر (عج) خرمشهر و از بخش دیالیز بیمارستان شهید طالقانی آبادان بازدید به عمل آورد.

 

رضایی در این بازدید از کادر درمانی و بیماران بستری شده در این بیمارستان‌ها درباره کیفیت خدمات درمانی، میزان رضایت‌مندی از نحوه ارائه خدمات و مشکلات این مراکز درمانی سئوالاتی مطرح کرد. وی همچنین از توان این بیمارستان‌ها در مواجه با حجم مراجعات ناشی از بحران ریزگردها ارزیابی کرد.

 

محسن رضایی امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید طالقانی آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در خرمشهر یک و در آبادان سه بیمارستان فعال وجود دارد، کادر پزشکی و پرستاران زحمت بسیاری می‌کشند اما از لحاظ تعداد پرسنل، ساختمان و تجهیزات نواقص و کاستی‌هایی وجود دارد و عقب‌ماندگی‌ها کاملا مشخص است. وی ادامه داد: هم در زمان بازسازی باید کارهایی جدی انجام می‌شد که انجام نشده و هم اینک باید توجه بیشتری صورت گیرد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، منطقه آزاد اروند را ظرفیتی بزرگ برای ارتقای سطح بهداشت و ارائه خدمات پزشکی دانست و گفت: منطقه آزاد اروند می‌تواند کانون بیمارستانی خوبی برای عراق، کویت و تمام جنوب خوزستان شود که نیاز به سرمایه‌گذاری جدی‌تری دارد. وی خاطرنشان کرد: هرچه در بخش سلامت سرمایه‌گذاری شود منجر به ضرر نخواهد بود و بخش سلامت به خودی خود درآمدزا خواهد بود.

  
رضایی متذکر شد: مسئولان کشور باید به جنوب خوزستان و به طور خاص خرمشهر و آبادان در بعد سلامت و درمان و بیمارستانی نگاهی ویژه داشته باشند.وی به کمبود کادر درمانی بیمارستان‌های منطقه اروند اشاره کرد و گفت: در صورت وقوع حوادثی از قبیل گرد و غبار پرستاران با تعداد بالای مراجعه‌کنندگان مواجه شده و توان ارائه خدمات مطلوب را نخواهند داشت که باید کادر درمانی را تقویت کرد و در صدد رفع این مشکل بود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: دلیل حضور من در خوزستان و خرمشهر انجام وظیفه و ابراز همدردی با همشهریان و ارائه گزارش به مقام معظم رهبری و مجمع است تا توجه جدی‌تری به این موضوع شود.

کلید واژه های مطلب: آبادان ، خرمشهر ، محسن رضایی
ارسال نظر