محسن رضایی:
کد خبر: ۱۲۱۵|
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۳
خوزستان سرزمینی است که همه حوادث مهم هشت سال دفاع مقدس در آن رقم خورده است که حماسه مقاومت خرمشهر و آبادان ، دفاع جانانه از سوسنگرد و بستان و ایستادگی مردم شهرهای پشت جبهه، هرکدام به تنهایی می تواند یک موزه دفاع مقدس باشند.
خوزستان تاریخ و میراث معنوی 8 سال دفاع مقدس است خوزستان تاریخ و میراث معنوی 8 سال دفاع مقدس است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، خوزستان را بخش مهم تاریخ و میراث معنوی هشت سال دفاع مقدس توصیف کرد و گفت: خوزستان آیینه تمام نمای همت بلند ملت ایران در دوران حماسه و خون است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی،  محسن رضایی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی باغ موزه دفاع مقدس خوزستان در بوستان شهروند اهواز افزود :ایران اسلامی در خوزستان تثبیت شد و دشمنان با همه فشارهای نظامی و سیاسی نتوانستند به اهداف شوم خود در شکستن مقاومت ملت ایران و جدایی خوزستان از پیکر نظام و میهن اسلامی دست یابند.

 

وی اضافه کرد: همه ما وظیفه داریم آثار و میراث ارزشمند دفاع مقدس را در خوزستان حفظ کنیم که احداث باغ موزه می تواند بخشی از این آثار معنوی را برای نسل های آینده تبیین و ترسیم کند.

 

وی کمک به احداث باغ موزه دفاع مقدس را در خوزستان، وظیفه همگانی بیان کرد و گفت: خوزستان سرزمینی است که همه حوادث مهم هشت سال دفاع مقدس در آن رقم خورده است که حماسه مقاومت خرمشهر و آبادان ، دفاع جانانه از سوسنگرد و بستان و ایستادگی مردم شهرهای پشت جبهه، هرکدام به تنهایی می تواند یک موزه دفاع مقدس باشند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه ابراز امیدواری کرد موزه دفاع مقدس خوزستان با همکاری همه مسوولان به ویژه استاندار خوزستان در کوتاه ترین زمان ممکن به بهره برداری برسد و در اختیار نسل های جوان قرار گیرد.

 

رضایی با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس خوزستان باید دربرگیرنده نقش همه قشرها در دفاع مقدس به ویژه جانبازان و شهدا باشد افزود: عظمت فرماندهان شهید و خانواده های شهدا که مایه سربلندی و عزت ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس بوده اند، در این باغ موزه باید دیده شده و برای نسل های آینده ترسیم شود.

 


مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان نیز با ابراز خرسندی از شروع عملیات اجرایی این باغ موزه گفت: این طرح در زمینی به مساحت 10هکتار احداث می شود.

 

سردار 'محمد علیپور' از کمک استاندار خوزستان و شهردار اهواز در تامین زمین این باغ موزه تقدیر کرد و افزود: با همت یکدیگر باید فضایی را ایجاد کنیم که نسل های آینده قادر باشند از هویت ملی خود، که دوران دفاع مقدس بخشی از این هویت است دفاع کنند و باغ موزه می تواند در این ارتباط نقش برجسته ای ایفا کند.

 

وی گفت: باغ موزه دفاع مقدس خوزستان به گونه ای طراحی خواهد شد که بتواند سوالهای مهم دفاع مقدس که چرا جنگ شروع شد ، به چه نتیجه ای رسید و چرا به این نتیجه رسید پاسخ دهد.

 

در این آیین، استاندار خوزستان، حجت الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، و جمعی از فرماندهان ارشد ارتش و سپاه و مسوولان اجرایی استان حضور داشتند.
 

کلید واژه های مطلب: باغ موزه ، خوزستان ، محسن رضایی
ارسال نظر