کد خبر: ۱۲۴۱|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
مدیریت جهادی از محصولات مکتب اسلام است و این مدیریت در دامن اسلام متولد شده که دارای نظریه مخصوص به خود است و نظریه مدیرت جهادی، علمی و قابل بحث می باشد.
مدیریت جهادی می تواند دردهای اقتصاد کشور را حل کند

به گزارش شریان نیوز، محسن رضایی روز پنجشنبه در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین در سالن همایش های شهرداری قم بیان داشت: اقتصاد مقاومتی نقشه راهی است که به ما نشان می دهد که چگونه مانند ابتدای انقلاب و جنگ مشکلات را پشت سر خود بگذاریم و همانطور که جوانان جنگ ندیده و آموزش ندیده ژنرال های بزرگ را ناکام کردند باید اقتصاد دانان بزرگ را تربیت کنیم.

 

وی افزود: در دفاع مقدس و ابتدای انقلاب شاهد دستاوردهای سیاسی، امنیتی و دفاعی هم چنین فرهنگ سازی سازندگی، کادرسازی و نهادسازی به برکت مدیریت جهادی بودیم.

 

وی بیان داشت: مدیریت جهادی می تواند دردهای اقتصاد کشور را حل کند و اقتصاد مقاومتی نقشه راهی است که با مدیریت جهادی و انقلابی قطعا پیاده خواهد شد و این در حالی است که در گذشته مدیریت جهادی به سختی در کشور میدان پیدا کرد و اگر می خواهیم شعارهای انقلاب ما در دنیا عمل شود باید به ریل مدیریت جهادی برگردیم که انقلاب ما را در ابتدای وجودش حفظ کرد.

 

رضایی با اشاره به این که مدیریت جهادی با انگیزه کار برای خدا انجام می شود بیان داشت: مردمی سازی امور انقلاب بسیار مهم است و اقتصاد کشور نیز باید مردمی شود و باید نسبت به ابتکار، خلاقیت و نوآوری توجه لازم را داشته باشیم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدیریت جهادی از محصولات مکتب اسلام است و این مدیریت در دامن اسلام متولد شده که دارای نظریه مخصوص به خود است و نظریه مدیرت جهادی، علمی و قابل بحث می باشد. رضایی اضافه کرد: باید ریشه ها و اسناد و مدارک متقن در مورد مدیریت جهادی دین اسلام توسط کارشناسان و فضلای مذهبی استخراج شود و این مدیریت در حوادث مختلفی در انقلاب ما تکرار شده است.

 

وی افزود: اقتصاد مقاومتی می تواند نقش کارسازی در زمینه مسائل جاری کشور و جلوگیری از هدر رفت ها داشته باشد و مدیریت جهادی در کشور در حادثه انقلاب که عرصه سیاسی بوده است، در مساله امنیت ملی و در هشت سال دفاع مقدس توانسته است دستاوردهای بسیار بزرگ و خارق العاده را بوجود آورد.

 

وی در ادامه سخنان خود گفت: یکپارچگی عاطفی از نظر انس و برادری، یکپارچگی عقلانی که با بحث و جدل برادرانه اتفاق می افتد و یکپارچگی عملیاتی که همه مدیران با یکدیگر در یک پروژه بسیج می شدند نیاز امروز کشور است.

 

وی گفت: علمای حوزه باید مبانی اعتقادی و دینی مدیریت جهادی را از متون، اخبار و روایات استخراج کرده تا بتوانیم این مدیریت را به عنوان یک مکتب به دنیا عرضه کنیم و این مدیریت می تواند تمامی بندهای اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

ارسال نظر