کد خبر: ۱۲۶۵|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: راه حل بحران یمن شروع مذاکرات سیاسی در داخل گروه‌های یمنی است.
شروع مذاکرات گروه‌های یمنی، راه حل بحران اخیر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری روز شنبه که در مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد با بیان اینکه در جلسه امروز مجمع گزارشی درباره بحث یمن ارائه شد، اظهار داشت: یمن باتلاق عربستان سعودی خواهد شد و اختلافات جدی درون حاکمیت عربستان شروع شده و بسیاری از خلبانان از بمباران مردم بی‌گناه یمن اظهار ناراحتی کرده‌اند.

 

رضایی تاکید کرد:‌ هر چه عربستان سعودی زودتر از این باتلاق بیرون بیاید به نفع خود آنهاست و راه حل آن نیز شروع مذاکرات سیاسی در داخل گروه‌های یمنی است چرا که مردم یمن فرهیخته و متمدن هستند و نشان می‌دهند بدون قیم خارجی می‌توانند کشورشان را اداره کنند.

 

استاد دانشگاه امام حسین(ع) دخالت عربستان سعودی در یمن را اهانت حکام سعودی به مردم یمن و بازداشتن آنها از اجرای اختیارشان خواند و گفت: بسیاری از کشورهایی که به عربستان قول کمک داده بودند این کار را نکردند و به نمایش همراهی بسنده کردند وعربستان را در چاهی انداختند که بیشتر در آن فرو می‌رود و باید خود را از این مهلکه نجات دهد.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دستور کار امروز مجمع تشخیص اظهار داشت: مباحث مجمع تشخیص همچنان ادامه سیاست‌های کلی برنامه ششم است و امروز توانستیم سیاست‌های اقتصادی این برنامه را به پایان برسانیم و از هفته آینده وارد سیاست‌های مربوط به محیط زیست و امورات فرهنگی و اجتماعی خواهیم شد.

 

رضایی با اشاره به اهمیت این بررسی ها برای مجمع، گفت: با توجه به تعطیلی شنبه هفته آینده به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) مجمع در روز یکشنبه جلسه فوق‌العاده تشکیل خواهد داد تا نظرات مجمع را در این باره جمع‌بندی کرده و بتوانیم خدمت مقام معظم رهبری تقدیم کنیم. و معظم له نیز پس از مطالعه و نهایی کردن سیاست‌های برنامه ششم آن را به مجلس و دولت ابلاغ می‌کند تا بر اساس سیاست های ابلاغی برنامه ششم تنظیم شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تصریح کرد:‌ پیش‌بینی ما این است که سیاست های کلی پیشنهادی برنامه ششم ابتدای خرداد ماه تقدیم مقام معظم رهبری شود و در خرداد ماه نیز از سوی ایشان به دولت و مجلس ابلاغ شود تا مجلس و دولت تیر و مرداد ماه روی آن کار کنند و شهریور ماه بودجه سال 95 بر اساس برنامه ششم از سوی دولت تنظیم شود.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه درباره طرح رسیدگی به اموال مسئولان در مجمع تشخیص گفت:‌ بحث‌های مربوط به آن تمام شده و ما نظر کارشناسان را اخذ کرده ایم  و همچنین تحقیقات میدانی پیرامون این طرح را انجام داده‌ایم. این طرح هم اکنون در نوبت دستور قرار دارد تا پس از سیاست‌های برنامه ششم و اتمام بررسی سیاست‌های کلی انتخابات بررسی شود.

 

دکتر رضایی در پاسخ به سوالی درباره بررسی مسئله پول‌های کثیف در جلسات مجمع در ذیل سیاستهای کلی انتخابات گفت: یکی از بندهای سیاست‌های کلی انتخابات شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخابات است که اگر ابلاغ شود در مجلس به قانون تبدیل خواهد شد و حد و حدود این مسئله را نیز مجلس تعیین خواهد کرد.

​​

کلید واژه های مطلب: یمن ، مجمع تشخیص مصلحت نظام ، محسن رضایی
ارسال نظر