یادداشت شمخانی برای محسن رضایی؛
کد خبر: ۱۳۰۱|
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۴۰
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
دریابان علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، درباره دیده شدن محسن رضایی در لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادداشتی نوشته است.
دیدن «آقا محسن» در لباس پاسداری، حلاوتی دیگر داشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، در این یادداشت که در روزنامه ایران با تیتر «محسن سبزجامه‌گان» و «به بهانه سی و سومین سالگرد فتح خرمشهر و پاسداشت فرماندهی بصیر» منتشر شده، آمده است: حلول شعبان المعظم، ماه پیامبر خدا (ص) و اعیاد مبارک شعبانیه و نیز سوم خرداد را به عموم ملت ایران تبریک می‌گویم.

 

سوم خرداد ماه ۱۳۶۱ یادآور شکوه، عظمت و اقتدار ملتی یکپارچه و متحد برای شکست تاریخی متجاوزی پر حمایت است. در این روز پرآوازه، سرپنجه‌های عزت‌آفرین ملت ایران، رخدادی تاریخی و برجسته را نه تنها در مقیاس ملی و منطقه‌ای بلکه در مقیاسی جهانی و بین‌المللی به ثبت رساندند.

 

متجاوزان و حامیانشان که در محاسبات خویش، ایران بریده از «غرب» و «شرق» را تنها و «بی‌پشتوانه» می‌پنداشتند، از رشید شدن کودکان ۱۵ خرداد ۴۲، اطلاع و تحلیل درستی نداشتند و به اعتبار «عده» و «عده» خود به دنبال بهره‌گیری از به اصطلاح فرصتی تاریخی برای ایجاد تغییر راهبردی در جغرافیای منطقه و در هم پیچاندن طومار انقلاب اسلامی بودند. متجاوزان بعثی که با شعار «جئنا لنبقی» (آمده‌ایم که بمانیم) بخشی از خاک مقدس ایران اسلامی را به اشغال خود درآوردند با فرماندهی بی‌بدیل امام خمینی (ره) و سربازان پا در رکابش، امروز دیگر نه در خرمشهر بلکه در عراق هم نیستند.


خرمشهر یک نماد فراموش‌نشدنی در تاریخ مقاومت و ایثار فرزندان ایران زمین است و بی‌شک پدیدآوران این حماسه ماندگار نیز اسطوره‌هایی از جنس افتخار و صلابت خرمشهر هستند امسال و با گذشت سی و سه سال از فتح‌الفتوحی که سربازان خدا در آزادی خرمشهر رقم زدند، نسل حماسه‌ساز و پیشتاز این رخداد تاریخی، شاهد طلوعی دیگر از امید، شادابی، استقامت و عزم انقلابی در قامت پرافتخار‌ترین سردار سبزپوش عرصه جهاد و مقاومت یعنی محسن رضایی بود.

 

هم‌نسلی‌های ما نام او را همچون «خرمشهر» به ‌خوبی می‌شناسند و فتح تاریخ‌سازی را که ناشی از تفکر خلاقانه او بود هرگز از یاد نمی‌برند. برای من که نزدیک به چهل سال افتخار دوستی و همرزمی با «آقا محسن» را داشته‌ام، دیدن دوباره قامت او در لباس سبز پاسداری که جزئی جداناشدنی از وجود این سردار پرافتخار ایران اسلامی است، حلاوتی به شیرینی ایام فتح و پیروزی داشت.

 

حضرت آقا در مراسمی که روز چهارشنبه گذشته (۹۴.‌۲.‌۳۰) در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد و طی آن پس از سال‌ها دوباره محسن رضایی با لباس سبز پاسداری از حریم انقلاب اسلامی در جمع همرزمان خود حضور یافت خطاب به پاسداران نسل جدید فرمودند: «... جوانان عزیز، فرزندان عزیز من! توجه داشته باشید که عقبه دانشگاه شما، فتح خرمشهر است، عملیات فتح‌المبین است، عملیات فاو است عملیات کربلای ۵ است عقبه فراهم‌آورنده زمینه این پیشرفت‌ها، آن مجاهدت‌هاست، آن فداکاری‌هاست، آن انوار درخشانی است که در جبهه‌ها به وسیله پیشکسوت‌های شما درخشید، چشم‌ها خیره کرد، کشور را به حرکت درآورد، محیط زندگی جمهوری اسلامی ایران را و مردم عزیز این کشور را متناسب با هدف‌ها و آرمان‌ها کرد‌».

 

بنده به عنوان سرباز کوچک ملت بزرگ ایران بارز‌ترین مصداق پیشکسوت را در سخن فرمانده معظم کل قوا، محسن رضایی می‌دانم. سرداری که با «لباس سبز» و «بی‌آن»، جامه دفاع از انقلاب را هیچ گاه از تن برون نیاورده و با حفظ هویت انقلابی خویش، اقتدار پس از آزادی خرمشهر را به عنوان یک ضرورت برای به انجام رساندن یک رسالت تاریخی دیگر به همه نیروهای انقلاب یادآور می‌شود. حفظ توأمان «امنیت سرزمین» با منطق «پیشگیری» و کوتاه کردن دست‌های خون‌آلودی که از فرسنگ‌ها فاصله با تمسک به حیله‌های نظامی، سیاسی و امنیتی به دنبال ناامن کردن ایران پرافتخار هستند مستلزم احیای خط مقاومت و ایثار و بازتولید فرهنگی است که شرافت و عظمت خرمشهر را از زیر چکمه استکبار خارج کرد.

 

بی‌شک شناخت درست فرصت‌ها و آسیب‌پذیری‌ها و هم‌راستا شدن با پرچمدار این حضور «یعنی رهبر معظم انقلاب» نیروهای انقلاب را به هشیاری و آمادگی بیش از پیش فرا می‌خواند و محسن رضایی چون همیشه داوطلب اول این جبهه پرمخاطره است.

 

در بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان و در اجابت سخن امام راحل و نیز مقام معظم رهبری در تمجید از پیشکسوتان جهاد و شهادت و تاکید بر رهنمود رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «حفظ روحیه انقلابی در زمان صلح، سخت‌تر از زمان جنگ است»، بیست و چهارمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت را در ۵ خرداد ۹۴ در مسجد ولی عصر (عج) برگزار می‌کنیم تا دیگر بار این پیمان‌نامه را با حضور «پیشکسوتان» و «آقامحسن» تجدید کنیم.
 

کلید واژه های مطلب: یادداشت ، شمخانی ، محسن رضایی
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
5
دروبرشرفت همین صحبت شمخانی درابادن سرهنگ پاسدار علی سواری صحبت کرد عجب همیح مطالب وتعریف ازمحسن وباعث تبلیغ برای محسندرود دروددرود افتخار است به انسجام قدیمی بودن
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
0
5
درود بر سردار حاج محسن افتخار ایران
بهمن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
1
3
شما و دیگر دوستان یاران امام و رهبرید من دهه شصتی ام همون که امام فرمود توی گهواره اند الان حامی رهبرم
اقا محسن اقا علی شمخانی من کلیپ رشادت هاتون توی جنگ را هنوز توی مسجد برا بچه ها پخش می کنم نمی دونید عاشق عکس های قدیمی تونم اون عکسهای نورانی را جمع می کنم شما الگوی ما هستید مبادا از زرق و برق شهر نیرنگ بخورید و معنویات جنگ را ازیاد ببرید
افرین بر شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۵
0
3
درود بر شمخانی و رشید ، سلام بر صفوی وصیاد، سلام بر چمران و بروجردی و همت وباکری و خرازی و جهان آرا وکاظمی ،سلام بر طهرانی مقدم ، درود بر شیخ موسی مهدی پورها ورزمندگان ،آزادگان و جانبازان وسلام خدا بر فرمانده بزرگ آقا محس رضایی ودرود بی همتا بر روح خمینی کبیر و سلام و صلوات بر بزرگ فرمانده دیروز وامروز و فردا سید علی خامنه ای!!!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۸
0
0
محسن منشاء خدمات بزرگی برای انقلاب بود اما در این میان او به نماد جهاد و منطق شناخته می شود . او فردی اندیشمند ، سیاستگذار و سیاستدان و اهل عقلانیت دینی است بهش افتخار می کنیم .
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
1
سلام
من تا حالا چندبار در سایت و شبکه های اجتماعی اقا محسن گفتم چجوری میتونم مستقیم با ایشون صحبت کنم ،ادرس ایمیل یا صندوق پستی که مستقیم که بدست ایشون برسه
همانطور که اقا محسن گفته اند و حتی برگشتشون به سپاه حاکی از اینه که شرایط منطقه و جهان با وجود گروه های تروریستی برای ایران نگران کننده است و اساس دلیل اقا محسن برای پوشیدن لباس سبز این است من با توجه به صحبت هایی که ایشون کردن مبنی بر افزایش اقتدار امنیتی دفاعی کشور با توجه به استعداد که خداوند لطف کردن ایده هایی در خصوص افزایش قدرت کشور دارم و تنها شانسی که دارم اینه که به اقا محسن ارائه بدم لطفا اگر دل در گرو این کشور دارید جواب بدهید میتونید به ایمیلی که باش نظر دادم ایمیل بزنید
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
0
0
سلام،بارها تلاش کردم با آقا محسن ارتباطی مستقیم داشته باشم،کار مهمی دارم در اینستاگرام بارها اعلام کردم فقط جواب دادن به سایت مراجعه کنید،اومدم سایت توی نظرات، تماس با ما، ولی جواب ندادین،نمونش در همین مطلب،ولی جواب نمیدید،کار من مهمه،کار من در همون مسیره ی هست که آقا محسن بخاطرش لباس سبز پوشید
لطفا جواب بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
0
0
شمخانی از جنس محسن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
علی آقا .بانمکی.تومثل ماه هستی
یاشار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
حاج علی ها، رشیدها، باکری ها ،همت ها ،باقری ها ،دقایقی ها،هاشمی ها و همه وهمه این عزیزان از جنس محسن هستند.