دکتر رضایی در همایش وحدت و بصیرت اقوام ایرانی:
کد خبر: ۱۸۳|
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۲
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با طرح این پرسش که چرا فقر در کشور وجود دارد گفت: درست است که بخشی از مشکلات به تحریم اقتصادی بر می گردد ولی بخشی از آن ریشه در ضعف مدیریت و خودتحریمی های اقتصادی دارد.
"خودتحریمی" ریشه بخشی از مشکلات/ اقتصاد وارونه داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از مهر، دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام عصر دوشنبه در همایش وحدت و بصیرت اقوام ایرانی در مسجد قائمیه گنبدکاووس افزود: اقتصاد ما اشتباه سرمایه گذاری شده است، تولید ثروت ابتدا باید در خانواده، بعد شهر و بعد سطح ملی برنامه ریزی شود.

وی اظهار داشت: در حالیکه اقتصاد ما وارونه است، ابتدا در سطح ملی بعد شهر و بعد خانواده برنامه ریزی می شود که به خانواده ها چیزی نمی رسد.

وی عنوان کرد: اقتصاد اسلامی از خانواده شروع می شود و با اینکه زمینه های زیادی از نظر منابع در ایران وجود دارد، هنوز فقر و بیکاری در کشور وجود دارد و باید دید چه برنامه هایی در برای فرهنگ، تولید و ... می توانیم داشته باشیم.

رضایی بیان داشت: ما در زمینه های دیگر الگوی کشورهای مختلف هستیم ولی در اقتصاد نمی توانیم الگو بوده و حرفی داشته باشیم.

نیمه دوم انقلاب را درست کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید نیمه دوم انقلاب که اقتصاد و اخلاق است را درست ادامه دهیم و انسجام داشته باشیم و اگر می خواهیم موفق شویم، انسجام، پیروی از منویات رهبری مهم است.

وی تاکید کرد: همچنین باید مدیریت داشته باشیم و مدیریت از شناخت و پیش بینی شروع می شود و کسانیکه پیش بینی ندارند دچار مشکل می شوند.

رضایی تصریح کرد: تاکنون ثابت شد دولت بدون مردم نمی تواند بر مشکلات فائق شود.

وی ارزشها و ایثارگری را مسئله مهم دیگر برشمرد و گفت: اگر این فضا در جامعه کمرنگ شود به جایی نمی رسیم و باید به ارزشها پایبند شویم و پیامبر اسلام (ص) را در همه امور الگو قرار دهیم.

اخلاق و اقتصاد نقطه ضعف

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: دشمنان درصدد هستند تا از نقطه ضعف ایران استفاده کرده و آن را به زمین زنند و این نقطع ضعف، چیزی نیست جز اقتصاد و زندگی.

وی با اشاره به توانمندیهای ایران در حوزه ورزش افزود: متاسفانه در ورزش نیز به قهرمانی و جوانمردی فکر نمی شود و به جاهایی دیگر سوق داده می شود، درحالیکه ورزش باید سکوی انسان سازی باشد و اگر به این مسائل فکر کنیم پیروز می شویم و دشمن را به زانو در می آوریم.

محسن رضایی به پتانسیل گنبدکاووس در رشته سوارکاری اشاره و اضافه کرد: در سوارکاری می توان هزاران توریست را جذب کرد، همچنین اگر آثار باستانی که در ایران داریم درست مدیریت شود باعث سرمایه گذاری می شود.

رضایی یادآورشد: به عنوان نمونه فرانسه بابت جهانگردی سالانه 160 میلیارد دلار و در ترکیه 25 میلیاد دلار از گردشگری درآمد دارند.

وی تاکید کرد: باید خود را برای جهاد اقتصادی و اخلاقی آماده کنیم و پیروز شویم.

رضایی شهرستان گنبد را دریایی از منابع الهی در بخش های کشاورزی، تولیدی، صنعت و ...دانست و گفت: مهمترین منابع، انسانی است ولی نیاز به کمک و حمایت دارد و مشکلات ناشی از مدیریت است.

وی افزود: مدیریتی که ناشی از مدیریت اسلامی باشد موفق خواهد بود، چرا در اسلام در مدیریت و اخلاق ما وارد نشده است.

وی اظهار داشت: در گنبد می توان براساس وضع موجود بدون وارد کردن امکانات از استان و کشور، دلارها صادرات داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت هفته وحدت گفت: باید بیینیم چقدر از نظر گفتار، رفتار و کردار به پیامبر اکرم (ص) نزدیک هستیم و پیامبر را الگو قرار دهیم واینگونه نباشد که مسلمان باشیم ولی با اسلام فاصله زیادی داشته باشیم.

ایران 10 قدرت سیاسی جهان است

رضایی عنوان کرد: امروز ایران یکی از 10 قدرت سیاسی جهان است و باید نظام جمهوری  اسلامی را قدر بدانیم و در حفظ آن کوشا بکوشیم.

وی یادآورشد: ما امروز در سیاست خوب پیشرفت کردیم، ولی با اقتصاد اسلامی فاصله بسیار داریم، زیرا در اقتصاد اسلامی نباید فقر، فاصله طبقاتی و اعتیاد وجود داشته باشد.

رضایی یادآورشد: همچنین اخلاق اسلامی نباید دروغ، سوء ظن و تهدید باشد که امروز در کشور ما متاسفانه وجود دارد.

وی افزود: نوع زندگی ما با زندگی اسلامی فاصله دارد و باید در تمام زمینه ها الگو باشیم و اگر بخواهند کشوری را مثال زنند باید ایران باشد.

ارسال نظر