دکتر رضایی در ساوه:
کد خبر: ۱۹۸|
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نگاه ما به با انقلاب اسلامی باید نگاهی منصفانه و واقع بینانه باشد که در این صورت راه را برای سوء استفاده دشمن مسدود کرده‌ایم.
نگاه ما به انقلاب اسلامی باید نگاهی منصفانه و واقع‌بینانه باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم ساوه در مسجد امیرالمومنین این شهر در سخنانی افزود: نادیده نگرفتن دستاوردهای انقلاب اسلامی برخورد منصفانه و چشم پوشی نکردن نسبت به مشکلات و نارسایی ها نیز نگاه واقع بینانه است که اگر این چنین به انقلاب اسلامی نگاه کنیم حافظ میراث های انقلاب شده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران کشوری مقتدر در منطقه است، افزود: اینکه دشمنان انقلاب اسلامی جرات حمله و تجاوز به ایران اسلامی را ندارند نشان از اقتدار ایران اسلامی دارد.
 
 وی تصریح کرد: یک زمان ایران اسلامی هیچ نقطه دفاعی نداشت اما، با شکل گیری انقلاب اسلامی، تشکیل قوای سه گانه و وضع قانون اساسی یک نظام سیاسی مقتدری با مشارکت مردم بوجود آمد و در سایه مردم سالاری دینی به پیشرفت های بزرگی در حوزه های سیاسی و امنیتی دست یافتیم.
 
وی با طرح این پرسش که چرا با وجود پیشرفت های عظیم نظام اسلامی در حوزه ها گوناگون شاهد بروز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم هستیم، گفت: اگر یک ملتی را به یک پرنده تشبیه کنیم باید بگوئیم که این پرنده برای پرواز به دو بال سیاست و زندگی نیاز دارد و اگر بال پرنده ملت ایران در حوزه سیاست و زندگی به طور یکسان قوی شود، می تواند به راحتی به پرواز درآید.
 
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه در حال حاضر بال این پرنده در حوزه سیاسی و امنیتی قوی است، گفت: در عرصه سیاسی و امنیتی به قدری قوی و مقتدر ظاهر شده ایم که در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در این حوزه جزو 10 کشور برتر جهان است.
 
وی با بیان اینکه باید از خود بپرسیم در بال دیگر این پرنده که بال زندگی و معیشت مردم است چرا ضعیف کار شده است، افزود: اصلی ترین مشکل ما زندگی و معیشت مردم است که باید این مهم نیز تقویت و به همراه بال دیگر به صورت متوازن به حرکت دراید.
 
وی با بیان اینکه محور زندگی مردم اقتصاد است، تصریح کرد: اقتصاد یعنی علمی که کارهای عمرانی را به کارهای زندگی متصل می کند به عبارت دیگر کارهای عمرانی و صنعتی باید با زندگی مردم ارتباط برقرار کند.
 
وی استفاده از نیروی انسانی مستعد و کارآمد، ایجاد فناوری جدید، امکان کار، ایجاد توانمندی و حمایت دولت و مجلس را به عنوان مهمترین کار در تقویت اقتصاد ایران دانست و افزود: اعتماد و فراهم کردن بستری مناسب برای بهره مندی از توانمندی های نیروی انسانی پویا، مستعد و جوان ایران اسلامی از دیگر عوامل تقویت مسایل اقتصادی در کشور است.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تغییر روش در اقتصاد از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی را به عنوان عاملی مهم در بهبود وضعیت معیشتی مردم ذکر کرد و افزود: باید اقتصاد ما متکی بر مردم باشد و مردم به دنبال تولید ثروت برای کشور باشند تا اشتغال و تولید ایجاد شود.
 
وی با تقسیم بندی یارانه ها به دو صورت تورمی و درآمدی گفت: یارانه های تورمی موجب افزایش تورم می شود اما یارانه های در آمدی موجب ایجاد شغل و افزایش تولید می شود و برای مردم سودآوری دارد.
 
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران در چهار مقطع مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، قیام 15 خرداد و 22 بهمن 57 انقلاب کرد اما، در سه مرحله اول ناموفق شد و نهایتا در 22 بهمن 57 به پیروزی رسید.
 
رضایی تصریح کرد: ایستادگی ملت ایران در برابر آرمان‌ها و ارزش های خود هزینه‌هایی در برداشت و بسیاری از جوانان ما به شهادت رسیدند اما به نتیجه رسیدیم و از آن روز تاکنون ملت ایران در حال حرکت است.
 
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در سفر به ساوه ضمن حضور در گلزار شهدای این شهر و گلباران و ادای احترام به مقام شامخ شهدا و زیارت امامزادگان سید علی اصغر(ع) و سی اسحاق (ع) در منزل شهیدان مهدی و هادی ناصری و نیز شهید محسن اقبال حضور یافت و با خانواده های آنان دیدار و گفت و گو کرد.

ارسال نظر