محسن رضایی در مراسم تشییع پیکرهای مطهر 270 شهید عملیات کربلای 4:
کد خبر: ۲۰۱۷|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۹
تعداد نظرات: ۲۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم تشییع پیکرهای ۲۷۰ شهید غواص و گمنام دفاع مقدس گفت: تا ولایت فقیه و فرهنگ شهادت در این کشور هست، هیچ قدرتی نمی تواند به ایران حمله کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، در مراسم باشکوه تشییع ۲۷۰ شهید دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده‌اند ، سرلشکر محسن رضایی فرمانده اسبق سپاه و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که به عنوان سخنران حضور یافته بود گفت: من به نمایندگی از همه رزمندگان اعلام می‌کنم کسی در دنیا از نجابت ملت ایران سوء استفاده نکند، چرا که اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش دربیاید مطمئن باشید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد؛ همان‌طور که در طول جنگ تحمیلی این افسوس را خوردید.

لنگرگاه کشور، ولایت فقیه و شهادت طلبی است

رضایی همچنین در سخنانش ضمن گرامیداشت یاد شهیدان بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک‌نژاد یادآور شد: ما امروز در نقطه‌ای جمع شده‌ایم که پنجاه سال پیش این عزیزان حسنعلی منصور را ترور کردند تا مانع اجرای کاپیتولاسیون آمریکایی در ایران بشوند.

وی یادآور شد: ما می‌خواهیم مانند همان جوان‌ها و غواص‌های دوران دفاع مقدس بر آرمان‌ها و راه شهدا پافشاری کنیم و بار دیگر سیلی محکمی به گوش دشمنان بزنیم. امروز در فضای بین‌المللی نیاز به این‌چنین جوشش و ترویج ارزش‌های انقلابی داشتیم، چرا که دولتمردان ما اکنون در میز مذاکرات هستند و از طرفی نیز داعش در منطقه تحرکات خاصی دارد. همچنین در یمن نیز روزی نیست که عربستان سعودی انسان‌های بیگناه را نکشد، آنها حتی در ماه حرام نیز ملت بیگناه یمن را می‌کشند. فکر نکنید می‌توانید به این صورت به حیات ننگین خودتان ادامه دهید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت شد: از میان این 270 شهید، 175 غواص و خط‌کشن هستند، کارهای غواصان در دوران جنگ تحمیلی بسیار حساس بود و ماموریت آنها خط‌شکنی و از کار انداختن تیربار دشمن بود تا در موج دوم قایق‌ها بتوانند وارد عمل شوند. در حقیقت ما سال سوم جنگ به یک بن‌بست رسیدیم و باید در دریا، رودخانه و هور عملیات انجام می‌دادیم. برای همین از غواص‌ها استفاده کردیم و نتیجه آن را در هم عملیات پیروز والفجر 8 با حضور دو هزار غواص دیدیم. ‌در کربلای چهار نیز غواص‌ها وارد عمل شدند، اما تعداد‌شان کمتر بود. غواص‌ها در این عملیات یعنی والفجر 8، کربلای 4 و 5، خیبر و بدر به خوبی ماموریت خود را انجام دادند.

وی گفت: داعش خود را به 35 کیلومتری بغداد رسانده بود و باید پیامی از سوی ملت ایران به آنها داده می شد. در یمن حتی در ماه حرام مردم را بمباران می کنند و لازم بود که به برکت شهدا یک قیام بزرگ در ایران ایجاد شود و بگوید که ما هرگز ننگ را قبول نمی کنیم.

رضایی با اشاره به تبلیغات مذبوحانه رسانه های غربی و شیفتگان داخلی آنها گفت: این روزها صدای اجنبی ها برخواست که این ها در خاک عراق چه می خواستند؟ صداها و رسانه هایی که در طول جنگ حامی صدام بودند می گفتند این ها در خاک عراق چه می کردند؟ توقع داشتید ما به متجاوز گل بدهیم و تشویق کنیم؟ آیا اگر این غواص ها در عمق 15 کیلومتری مرز عراق نمی جنگیدند، ایران اکنون امنیت داشت؟ اگر جنگ را بعد از فتح خرمشهر ادامه نمی دادیم و دشمن را تنبیه نمی کردیم، آیا چشم طمع دشمن از این مملکت برداشته می شد؟ تعقیب متجاوز درسی بود که غواصان ما به دشمن دادند.

وی افزود: اخیرا گفتند که این شهدا در یک عملیات شکست خورده شهید شده اند. اگر شکست خورده است چرا دوازده روز بعد، بزرگترین عملیات انجام شد؟ چرا این کارها را می کنند؟ چون می خواهند راه شهدا را کور کنند. راه مقاومت، راه ولایت، راه امام، راه پیروزی، راه آزادسازی خرمشهر را می خواهند با تبلیغات کور کنند. اما امروز همه اعتراف کرده اند که ایران لنگرگاه منطقه است. آنها حساب شده جنگ را زیر سوال می برند، انقلاب را تخریب و تحریف می کنند تا راه شهدا ادامه پیدا نکند اما امروز همه دنیا به امنیت ایران اعتراف می کنند. اگر ایران نبود بحران تمام 500میلیون جمعیت منطقه را فرا می گرفت.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: نشان دادیم که هم مردم و هم مسئولان پای آرمان شهدا ایستاده اند و پرچمدار انقلاب، رهبر معظم انقلاب است که با رهبری ایشان اقتدار واقعی ملت مسلمان ایران به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به شعارهای مردم در مراسم افزود: این صداها را کسانی که پشت میز مذاکره هستند باید بخوبی بفهمند. این صداها جدی است. این صداها واقعی است و این فریادها واقعی است و از عمق دل جوانانی بر می خیزد که حاضرند تا آخرین قطره خون خودشان را فدای آزادی و سربلندی انقلاب اسلامی کنند.

رضایی افزود: امیدارم خبرنگاران خارجی این فریادها را که صدای واقعی ملت ایران است به گوش جهانیان برسانند و بگویند که ایران یک قدم عقب نشینی نمی کند. این راه هم بگویم که برخی نباید اخبار غلط را به دشمن بدهند و بگویند ما آب خوردن نداریم و نمی توانیم سرپای خود بایستیم

لنگرگاه کشور، ولایت فقیه و شهادت طلبی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ملت ایران و اندیشمندان و جوانان ایران آن چنان غنی از انرژی، معنویت و عرفان است که همه دنیا را می تواند سیراب کند و به همه انسان های عالم کمک کند. غربی ها از نجابت ما کسی سواستفاده نکند. اگر روزی خشم ملت ایران به جوشش در آید مطمئن باشید شما یک افسوس تاریخی خواهید خورد همانطور که در جنگ افسوس خوردید. دیگر سیاست خارجی قاجاری و پهلوی به این کشور بازنخواهد گشت.

وی افزود: این شهدا برای اولین بار بعد از سیصد سال زنجیره شکست های تاریخی را پاره کردند و سرافرازی ملت ایران را سبب شدند. ما با کسی جنگ نداریم و می گوییم حرف منطقی ملت ایران را گوش کنید. ما غنی سازی می خواهیم در چارچوب اصول بین الملل. ما دنبال بمب اتم نیستیم، دنبال پیشرفت خودمان هستیم. این غواصان می گویند که اگر دست های ما بسته باشد و تیربارانمان کنید ما تسلیم زور و زیاده خواهی نخواهیم شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما امروز پرچم امنیت به دست داریم و می گوییم تروریسم باید تمام شود. ما دنبال آرامش و امنیت هستیم و نگویند نیروهای حزب اللهی می خواهند جنگ درست کنند. ما نمی خواهیم با دست باز ما را تسلیم کنند و همه عزت و شرفمان را زیر پا بگذارند. هیهات من الذله. دنیا مطمئن باشد تا رهبری و ولایت فقیه و شهادت طلبی در این کشور هست هیچ قدرتی نمی تواند به ایران حمله کند. قبل از اینکه در داخل کشور فتنه ایجاد کنید و یا در خارج از کشور توطئه کنید بنشینید فکر کنید تا پیشیمان نشوید.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شهرام بخشی بابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
دکترمحسن رضایی.ملت این به شیرمردی دلیری مثل شماافتخارمی کندودشمنان ازنام شماوحشت دارد.
شهرام بخشی بابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
1
دکترمحسن رضایی.ملت این به شیرمردی دلیری مثل شماافتخارمی کندودشمنان ازنام شماوحشت دارد.
شهرام بخشی بابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
0
حاج محسن.شم(اکورش کبیر)زمان ماهستیدکه دنیاازنام آقامحسن می لرزد.
افشین قاسمی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
1
سلام
سردار ما تا آخر همچون سربازی گوش به فرمان پشتیبان آرمان های امام و انقلاب و حضرت آقا هستیم
یا ابوالفضل (ع)
حسن سرباز سبز پوش ولایت از بازرگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
1
سردار عزیز وقتی شما رو با لباس سبز پاسداری میبینم بی اختیار گریه ام میگیره شما رو قسم میدم به خون پاک دوستان شهیدت این لباس رو همیشه به تن داشته باشید
علی اکبر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
1
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام فرمانده ؛این نکته رو به دشمنان همیشه در خواب و بیسوادمان بگو ٬که برای ما ایرانیان خاک کشورمان از ناموس واجب تر ومقدس تر است .وحاضریم زنده سوزانده شویم ولی کسی به خاکمان دست درازی نکند حالا مسلمان یا غیر مسلمان باشیم...
حسن سرباز سبز پوش ولایت از بازرگان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
1
0
والا هر کس سردار را دکتر خطاب بکنه به نظر من ظلمی کرده
ایشان با لباس سبز ولایت با اسم سردار برازنده تر هستند.
از خدا میخواهم ایشان را در روز محشر از سرداران سپاه اسلام مالک اشتر حضرت حمزه محشور بفرمایند انشاالله
فریدون لطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
سلام تمدن اسلامی رابطه ایست بین ولی فقیه وعامه مردم و جوانانی همچون همت وباکری و....که کوچ کردن و ارتش دشمن رابلرزه درمیاوردندوامروز امثال سلیمانیها و....بااراده ولی فقیه تحریمهاراازمیان برمیدارندوحضور۷۵ میلیونی در اعتراض به تحریمهادرمقابل دفترسازمان ملل نزدیک است
فریدون لطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
0
0
سلام تمدن اسلامی رابطه ایست بین ولی فقیه وعامه مردم و جوانانی همچون همت وباکری و....که کوچ کردن و ارتش دشمن رابلرزه درمیاوردندوامروز امثال سلیمانیها و....بااراده ولی فقیه تحریمهاراازمیان برمیدارندوحضور۷۵ میلیونی در اعتراض به تحریمهادرمقابل دفترسازمان ملل نزدیک است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
0
نفست گرم وهمیشه رسا باد فرمانده همیشه فرمان بمان تا دنیا ی کفر تپش قلب ودنیای اسلام آرامش وقوت قلب داشته باشند تا کور شود آنکه نتواند بشنود یا ببیند که سردار باکفایت هم نظامی است هم سیاسی است سرباز واقعی امام زمان یعنی این به مقتضیات زمان اماده ودر رکاب ولی امر خویش خجالت بکشید مشاجره راه اندازان و تاریخ گواهی میدهد که اقا محسن که بود
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
0
درود بر سردار رشید اسلام آقا محسن امام
روح الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
0
0
واقعا براتون متاسفم که نمی تونید اخبار آقا محسن رو درست پوشش بدید .. دوتا عکس از مراسم شهدا نگرفتید از این بنده خدا
اگه شخصیت های دیگه بودند.....
محسن رضایی بین اظرافیانش هم مظلومه
داود از ارومیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
0
0
سردار رضایی حضور شما با لباس سبز حسینی سپاه پاسداران نشان از استقامت شما پاسداران دهه اول انقلاب بر راه امام خمینی(ره) و تبعیت و افتخار سربازی امام خامنه ای عزیز را نشان می دهد.
یوسف دولتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
0
باسلام وعرض تشکروقدردانی ازسردارسرلشکرپاسداردکترمحسن رضایی که انصافا درهمه صحنه ها درکنارمقام معظم رهبری حضرت آیت الله امام خامنه ای هستند. درود وسپاس
درخشان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
احسنت محسن جان سلامت واستوار باشی انشاالله از شما مالک اشتر زمان ما جز این انتظاری نیست اقا محسن
منوچهرلطفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
0
سلام تشکیل تمدن اسلامی باولی فقیه وحرکت عامه مردم به سمت ولی فقیه که شهادت به معنای عام بوده است. میبینیم سالهاست درجشن رمضان فقرامشکل دارندوریشه اصلی آن گرانفروشی درقیمت خانه ومغازه(قیمت ساخت یک میلیون تومان) است که مانع اقتداروباآبروشدن خانواده هامیگرددیقیناباتیم اقتصادی پاسخگومیتوان درجشن رمضان سال آینده به افتخارات پزشکی وصنعتی و کشاورزی و......پرداخت که نشانه کارگزار بودن مدیران وخواسته ولی محترم فقیه وعامه مردم است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷
0
2
"این شهدا برای اولین بار بعد از سیصد سال زنجیره شکست های تاریخی را پاره کردند و سرافرازی ملت ایران را سبب شدند."
من سوالی دارم. چرا؟
این جمله شما از منظر جامعه شناسی تاریخی قابل بحث است.
جنگ ایران و عراق کمپلکسی از اسرار است که قید نظامی را هم با خود یدک میکشد.
خیلی ها کشته و معلول و زندگی بسیاری نابود شد و از هم پاشید.چه خانه هایی که خراب شد و چه مردمانی که اثر داغ "جنگ زدگی" را در زندگیشان هنوز هم حمل میکنند و ...
بعضی ها با دو کلمه "شهید" و "جانباز" میخواهند سر و ته همه چیز را جمع کنند.این وسط گردانندگان "اقتصاد سیاسی شهادت و جانبازی" است که ارتزاق میکنند.
آرمان لجم اورک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
درود بر سرداران مومن و ولایت مدار و دادخواه بختیاری
درود بر شهید سردار علیمردون خان بختیاری
درود خدا بر سردار سرلشگر پاسدار حاج محسن رضایی
داود از ارومیه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
با سلام به خدمت سردار رضایی درسته سپاه پاسداران در حاکمیت جمهوری اسلامی ایران خدمت می کند ولی ماموریت سپاه پاسداران وظیفه ای اسلامی و انقلابی می باشد و یک نیروی مسلح حاکمیتی و انتظامی مثل ارتش ها و نیروهای پلیس و مرزبانی دیگر کشورها نیست نیروهای مسلح در قالب ذکر شده بیشتر نیروهای مسلح ملی و زیر پرچم کشور مربوطه می باشند ولی وظیفه و ماموریت سپاه پاسداران وظیفه ای انقلابی و اسلامی می باشد که وظیفه ای بیشتر از دفاع از حاکمیت یک سرزمین و یک دولت می بایستی باشد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نیروی اسلامی که باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله استکبار ستیزی.دفاع از اصل ولایت فقیه.دفاع از مظلومین و پابرهنگان تا حد امکان در عالم.یاری رسانی به رزمندگان جهان اسلام.دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) و ساحت مقدس اهل بیت (ع) و غیره که همه نشاط گرفته از ذات انقلاب اسلامی که ریشه در اسلام دارد می باشد. سردار برادر من از دانشگاه افسری امام حسین (ع) سپاه فارغ التحصیل شده است.عکس های دانشگاه را به من نشان می داد که یکی از افسران کادر دانشگاه که لباس سبز حسینی سپاه را به تن داشت متاسفانه ای برادر بر روی لباس سبز سپاه انواع اتیکت های نظامی (کوهستان-عقاب-پرچم ایران-وغیره...) را وصل کرده بود که به نظر من نصب این علائم بر روی لباس سبز حسینی سپاه ایراد دارد چون که همانطور که گفته شد سپاه پاسداران دارای چه ماموریتی می باشد به نظر من در لباس سبز سپاه پاسداران فقط فقط جای سه علائم زیر می باشد اولین و اصلی ترین شاخصه لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آرم مقدس سپاه پاسداران است.(که خود این آرم به نظر من نشان دهنده همه مولفه های نظامی گری می باشد تکاور- کوهستان -عقاب -کلاه سبز و ...)و دو علائم دیگر بنا به مقتضیات زمان که لازم شد بر لباس سپاه پاسداران نصب شوند علائم درجه و رسته برای تشخیص جایگاه و مکان افراد لازم بود که باشد سردار عزیز از شما خواهشمندم به فرماندهان و رده های سپاه دستور بدهید نگذارند در لباس سبز سپاه پاسداران به جز این سه علائم علائمی دیگری نصب شود که ارزش و قداست این لباس را پایین می آورد و حتی نگذارید آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران نصب شود درسته در پرچم ما کلمه لااله الاالله و الله اکبر است ولی این پرچم باز یک نشان ملی است و با ماموریت جهان شمول سپاه در تضاد می باشد ولی نصب علائم مختلف در لباس های چریکی و غیر لباس رسمی سبز سپاه ایرادی به نظر من نداردو طبق دستور و عملها می توان در لباسه ای غیر رسمی استفاده کرد.
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
0
0
برادر محسن هر از گاهی از احمدی نژاد خوشم می آد با اینکه به او رای ننداده ام پشت سر هاشمی در افطار نماز خودن واقعا می یاد یا نمی یاد؟ احمدی نژاد هم عضو مجمع است ولی او را در افطار آقای هاشمی نندیدام.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
0
0
سلام
حاج آقا لطفا در خصوص غواصان شهید اطلاعات بیشتری در اختیار مردم بگذارید.