کد خبر: ۲۰۷۴|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
رمزگشایی از کار ویژه برادر محسن از لباس عادی تا لباس رسمیرمزگشایی از کار ویژه کسی که خود بنیانگذار اطلاعات در کشور است و از سال 1350 به عنوان یک انقلابی جوان وارد مبارزه شده زندان رفته و به عنوان جوان ترین فرمانده جنگ ایران پس از دویست سال در تاریخ ایران به امامت خمینی کبیر و یارانش، جنگی را رقم زدند که متجاوز را تنبیه کردند و یک وجب خاک کشور را هم به دشمن ندادند، کار سختی است.  امیدوارم با بررسی بعضی از مواضع و اقدامات این مبارز انقلابی تا حدودی با ابعاد این کار ویژه در یک سال اخیر آشنا شویم. 

1 ـ‌این پاسدار انقلاب اسلامی به فرمانده گردان های عز الدین قسام نامه نوشت و به وی گفت از زیر سنگ هم که شده شما را مسلح می کنیم. ( 02/ 05 /93)

2 ـ محسن رضایی برای اولین بار پس از سال 76 در راهپیمای روز قدس سال 93 دوباره لباس پاسداری بدون درجه سپاه پوشید و در دلنوشته ای به بیان چرایی این اقدام پرداخت. نکات مهمی که حکایت از یک تحولی مهم داشت تحولی که در تمام اقدامات بعدی وی می‌توان آثارش را ملاحظه کرد.  وی در همین دلنوشته پیش بینی کرد که حمله به یمن اتفاق می افتد و منطقه خلیج فارس دچار تحولاتی اساسی خواهد شد؛ حتی احتمال تهدید مرزهای ایران نیز وجود دارد؛ مسأله‌ای که بعدها رهبری انقلاب در دانشگاه امام حسین به آن اشاره کردند.  (04/ 05/ 93)

3 ـ فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس که سال‌هاست درباره جنگ سکوت کرده و از جعبه سیاه آن رمزگشایی نمی کند پس از آنکه دید در دوران حیات وی و رهبری مقام معظم رهبری خرس خاله ها تاریخ جنگ را تحریف می کنند، به معظم له نامه نوشت و کسب تکلیف کرد و پس از دستور رهبری، مبنی بر روشنگری درباره تاریخ جنگ بود که به این مهم پرداخت. (05/ 05/ 93)

4 ‌ـ برادر محسن به سید حسن نصرالله نامه نوشت و سالروز پیروزی مقاومت در جنگ سی و سه روزه را تبریک گفت که تشکر سید مقاومت نیز شنیدنی بود. (27/ 05/ 93)

5 ـ ایشان در برنامه سطرهای ناخوانده جنگ در ارتیاط با نامه به آقای هاشمی به رمز‌گشایی در‌باره تاریخ دفاع مقدس پرداخت و به سؤالات بی پرده مجریان جوان و جویای نام برنامه پاسخ گفت، بعد از این برنامه عده ای از فرماندهان دفاع مقدس گفتند: بعضی مباحث مطرح در این برنامه را برای اولین بار شنیده اند و بعضا در مواردی مورد سؤال قرار گرفته بودند که پاسخ اشتباه دادند‌! (04/ 07/ 93)


6 ـ دکتر محسن رضایی استادتمام رشته اقتصاد دانشگاه امام حسین ـ علیه السلام ـ پس از دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی تمام تلاشش را به جهت تئوریزه کردن اقتصاد مقاومتی به کار می بندد. ‌‌(14 /12/ 93)

7 ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در این راستا سیاست‌های کلی برنامه ششم را تدوین کرده و به رهبری پیشنهاد می دهد. (05 /02/ 94)


8 ـ پس از حمله رژیم صهیونیستی به یمن برای اولین بار عبد‌المالک الحوثی را رهبر عالی قدر یمن نامید و به او نامه نوشت و او را به مقاومت تشویق کرد. (09/ 01/ 94)

9 ـ با محقق شدن پیش بینی هایش در‌باره منطقه و احساس خطر مضاعف سردار سرلشکر محسن رضایی به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت و گفت هم به جهت ادامه حضور در دانشگاه امام حسین و انتقال تجربیات به فرماندهان جوان سپاه و هم بدلیل حضور در سپاه پاسداران در شرایط حساس منطقه درخواست بازگشت به سپاه را دارد، رهبری انقلاب نیز بزرگوارانه در اسرع وقت دستور بازگشت ایشان را به دکتر فیروز آبادی ابلاغ کردند. (20 /11/ 93)


10 ـ پس از مصاحبه با المیادین و انعکاس نامطلوب آن حسین شریعتمداری در سرمقاله ای انتقادات تندی را نسبت به برادر محسن انجام داد که با انتشار کامل مصاحبه و تشر آقا محسن برادر حسین عذرخواهی کرد. ‌این واقعه دو اتفاق نادر با خود داشت؛ یکی عصبانیت آقا محسن و دیگری عذرخواهی برادر حسین که هر دو را به فال نیک می گیریم. (24 /02/ 94)

11 ـ غریو الله اکبر سردار سرلشکر محسن رضایی در پاسخ به ندای رهبری در دانشگاه امام حسین بود که در پی این فرمایش معظم له مبنی بر اینکه پاسخ تعدی به مرزهای ایران پشیمان کننده خواهد بود اتفاق افتاد.‌ (30 /2/ 94)

12 ـ مراسم روز قدس سال جاری و این بار حضور با لباس سبز پاسداری با درجه سرلشکری در پاسخ به خبرنگار در مورد اینکه چرا با لباس نظامی در راهپیمایی حاضر شدید گفت: من در سال گذشته نیز با همین لباس در راهپیمایی روز قدس حاضر شدم تا به ملتمان بگویم ما سپاهیان تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از امنیت کشورمان ایستاده ایم و هرگز اجازه نخواهیم داد که کسی امنیت و رفاه ملتمان را به خطر بیندازد. 

این مواضع و مجموعه مواضعی از این دست، یک کار ویژه مشخص را نشان می دهد و آن پاسداری از انقلاب اسلامی است و این پاسداری محقق نمی شود، مگر با بازگشت به ارزش‌های فراموش شده انقلاب در حیطه شخصی، ملی و بین المللی. 

در این راه باید قدر دانستن آنچه ‌‌داریم، بدانیم و به سوی آنچه باید باشیم، حرکت کنیم. 

به قلم محمد صادق عرب
ارسال نظر
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی حسین احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
1
1
به خدا اگر در بین مسئولان و دولتمردانمان چند نفر مثل آقا محسن داشتیم که حاضر باشند به خاطر مصالح انقلاب و نظام از مال و جان و آبروی خود مایه بگذرند، وضعمان خیلی بهتر از این بود.
آریوبرزن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
1
ممنون از مطالب مفیدتان