در گفت و گوی ویژه خبری صورت گرفت؛
کد خبر: ۲۰۷۹|
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
محسن رضایی در گفت و گوی ویژه خبری با حالتی تحقیر آمیز خطاب به جنگ طلبان آمریکایی از توانایی ایران برای اسارت سربازان آمریکایی سخن گفت. تا در برهه ای که جنگ طلبان آمریکایی دیپلمات های غیور ایرانی را تهدید به حمله نظامی می کنند،پاسخی دندان شکن و البته تحقیر آمیز به جنگ طلبان دهد. وی همچنان از دیپلمات های ایرانی و روند گفت و گو ها حمایت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، در حالی که مذاکرات هسته‌ای میان کشورمان و 5+1 در وین به اوج رسیده و به واپسین روزهای خود نزدیک شده، گفت‌وگوی ویژه خبری امشب به این موضوع اختصاص یافت و محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام میهمان ویژه این بخش خبری بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: مذاکرات پروسه ای طولانی است و ملت از مذاکره کنندگان حمایت کامل می‌کند.

دکتر رضایی با اشاره به شیوه‌های اطاله مذاکرات هسته ای توسط طرف غربی گفت: تمدید مذاکره از سوی آمریکایی‌ها طبیعی است، به نظر می‌رسد ‌تیم آمریکا اختیارات کافی ندارد.

وی با پرداختن به مطالبات جدید آمریکا در مذاکرات هسته ای گفت: آمریکایی‌ها راهی جز مذاکره و توافق با ایران ندارند. آنها از موضوع مذاکرات هسته ای به مباحث فرعی و موشکی وارد شده اند، در حالی که این موضوعات خط قرمز ماست و قابل مذاکره نیست.

رضایی افزود: آنها می‌گویند ایرانی‌ها موشک بالستیک با برد بالای سیصد کیلومتر را نداشته باشند. آنها با این اظهاراتشان دارند نشانه‌های مشکوکی نشان می‌دهند. در اين صورت اگر به ايران حمله شود، ايران نمي‌تواند از خود دفاع كند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به ساختار دولت آمریکا اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌تواند از اختیارات خود استفاده کند. تحريمها سنگی است که اوباما در چاه انداخته، حتی بوش با آن رفتارهای بی منطقش چنین تحریم‌های شدیدی را وضع نکرده بود. حالا به ظاهر می‌بینیم که اوباما در صدد جبران اشتباهاتش بر‌آمده؛ اما از طرف صهیونیست‌ها و جمهوری خواهان تحت فشار است.

دکتر رضایی در ادامه گفت: اکنون که جنگ عبارت‌ها در میز مذاکره وین در جریان است، ما می‌گوییم که رئیس جمهور آمریکا نباید از خودش ضعف نشان دهد و مذاکرات را به سرانجام برساند. اوباما شجاعت بيشتري نشان دهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تیم مذاکره کننده ما از مهارت بالایی برخوردارند. دکتر ظریف و همکارانشان از قوی ترین دیپلمات‌های ما هستند. البته باید توجه داشت که آمریکا، انگلیس و فرانسه سابقه دویست ساله دیپلماسی در دنیا دارند و بنابراین کار دیپلمات‌های ما ساده نیست. به تیم مذاکره کننده ایران این اطمینان را می‌دهیم که هر قدر قوی‌تر و جدی‌تر و منطقی‌تر دفاع کنند، ملت ما از مذاکره کننده‌هایش بیشتر دفاع می‌کنند.

رضایی افزود: آنچه روی میز نوشته می‌شود با خطوط قرمز باید تقارن داشته باشد. اکنون در مرحله توافق اولیه هستیم و در صورت تأیید، هفت اقدام سهم ماست. در صورت تأیید توافق از سوی امریکایی‌ها یا تأیید در تهران این اقدامات بعد از هفت یا هشت سال وارد پروسه جدید می‌شود. محدوديتها بايد برداشته شود و تنها آژانس نظارت‌های متعارف خود را ادامه می‌دهد. پس به رسانه‌ها و مردم شریفمان یاد آور می‌شوم که مسأله توافق به این سادگی هم نیست.

دبیر مجمع تأکید کرد: ما در تهران و آنها در واشنگتن باید مطمئن بشویم به چیزی که می‌خواستیم رسیدیم.

دکتر محسن رضایی تصریح کرد: مذاكرات تنها راه آمریکایی‌هاست، آنها باید لبخند و انعطاف آقایان روحانی و ظریف را غنیمت بدانند. این لبخندها را چند سال پیش غنیمت ندانستند و لذا سیلی بیست هزار سانتیفیوژ را خوردند. آن را به یاد داشته باشند. به آنها باید گفت تا سیلی صدهزار سانتریفیوژ را نخورده‌اید به مذاکره نهایی تن بدهند.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد لزوم برداشتن تحریم‌های مالی و بانکی از سوی غربی‌ها گفت: اگر تحریم‌های بانکی را بر‌ندارند، توافقی صورت نمی‌گیرد. ما در این مذاکرات جدی هستیم.

رضایی در ادامه به سه میز مذاکره در وین اشاره کرد و گفت: در بخش مطالبات ادعایی نظامی مقدار زیادی از مسائل حل شده، تیم آقای شمخانی ابهامات را رفع کردند. در بخش فنی هم تیم آقای صالحی هم کارش با طرفین مذاکره رو به پایان است. کارهای بخش سیاسی که آقای ظریف عهده‌دار آن هستند هم به پایان رسیده است. الان با این اطاله مذاکرات، آمریکایی‌ها به حالت تنهایی رسیده‌اند و بقیه کشورهای مذاکره کننده منتقد آمریکا شده‌اند چون تا حد زیادی سؤالات و ابهامات حل شده است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ادامه گفت: آمریکایی‌ها باید این را بدانند که هیچ کار نظامی علیه ایران نمی‌توانند بکنند. من به شما ملت ایران قول می‌دهم به عنوان یک سرباز و به عنوان یک پاسدار انقلاب هشدار می‌دهم اگر آمریکایی‌ها بخواهند به فکر حمله نظامی باشند، مطمئن باشند در همان هفته اول ما از آنها اسیر می‌گیریم، که آن موقع برای آزاد کردن هر کدامشان باید هزینه زیادی بدهند، اما توصیه می‌کنیم که این فکر را از سرشان بیرون بکنند، مطمئن باشند تشدید تحریم‌ها هم نتیجه ای ندارد، ما در مقابل تشدید تحریم‌ها هم عکس العمل نشان می‌دهیم، به شکلی که مصلحت می‌دانیم می‌دانیم چه کار باید بکنیم، اما بدانند تشدید تحریم‌ها هم نتیجه ای ندارد؛ بنابر‌این، جز اینکه مذاکرات را معقول و با یک روی خوش به پایان برسانند، وجود ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش گفت: باید به آمریکایی‌ها گفت، شما که تا حالا جلو آمده اید چرا می‌خواهید این ساعات آخر را تلخ کنید؟ چرا می‌خواهید ذهنیت درست کنید که شما نقشه ای برای بخش نظامی ایران دارید؟ اینکه شما می‌گویید موشک‌های بالستیک نباید داشته باشید، یعنی اگر فردا اسرائیل به ایران حمله کرد، ایران نباید بتواند جواب آنها را بدهد؟ و عملا نوعی خلع سلاح؟ لذا من نمی دانم چرا اینها دچار اشتباهات استراتژیک می‌شوند. تا می‌خواهند اعتماد ملت ایران را جلب بکنند، همان لحظه آخر حرف‌هایی می‌زنند که دوباره این ذهنیت ۷۰ -۸۰ سال از کودتای علیه مصدق گرفته تا حوادث بعد از انقلاب دوباره در ذهن ملت ایران می‌آید، و همچنان این بی اعتمادی تکرار می‌شود.





ارسال نظر
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
1
2
سلام
بعید نیست اسیر کنید چون قبلا بسیجیان رو تو جنگ اسیر خاک کردین حالا هم با دانشگاه امام حسین مدارک تقلبی داخلی غیر معتبر دادین که اینم یه چور اسارات بسیجیان بود سر لشگر
شهرام بخشی بابادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
2
2
امام خمینی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در سن27سالي آ قامحسن رابگذاردفرمانده. سپاه(وحي الهی)بود.(مالک اشتر)ملت ایران به شما می بالد.سخنان حکیمانه دیشب شمادرگفتگوي خبر به ملت ایران و مسلمانان جان دوباره داد.(مالک اشتر)ملت ایران باسخنان دیشب (مالک اشتر)يک بارديگربامقام معظم رهبری بیعت نموده.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
0
1
نسبت محسن رضایی به عباس میرزا چیست؟
عباس میرزا پس از سالها جنگ با روسیه با واقعیت دردناکی مواجه شد.پرسش عباس میرزا هنوز تازه ولی همه فهم است: عقب ماندگی.
اما پرسش رضایی چیست؟ رضایی ای که جنگ تحمیلی 8 ساله را دیده ، جنگ اول و دوم خلیج فارس و ... را رصد کرده و اکنون شاهد میز مذاکره ، گزینه های روی میز و چه بسا جشن هسته ای است.
به نظر من این پرسش بسی ژرف تر از پرسش عباس میرزاست. پرسشی عمیق ،نابهنگام و مخوف. این پرسش چیست؟
علی حسین احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۲
1
0
آفرین به سردار رشید اسلام، حاج محسن رضایی.
به خدا ما به شما سربازان امام زمان افتخار میکنیم.
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
0
با سلام
نشون دادین با اینکه وارد سیاست شدین ولی هنوز بسیجی هستید بزدل های شبه روشنفکر از تفکر انقلابی شما به شدت عصبانی می شوند
خدا قوت
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
0
با سلام
نشون دادین با اینکه وارد سیاست شدین ولی هنوز بسیجی هستید بزدل های شبه روشنفکر از تفکر انقلابی شما به شدت عصبانی می شوند
خدا قوت
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
مدتهاست که مرز سیاسی و نظامی مغشوش و مشوِش است.
البته این تشویش در امور اقتصادی و فرهنگی و غیره نیز مشاهده میشه.
تقسیم وظایف به معنای فنی و تخصصی کلمه، معطل است.
این تداخل نشانگر بیماری است.
آدم باید با خودش و مردم رو راست باشه. یا سیاسی باشه مثل استوارت میل و مونتسکیو و ... یا نظامی باشه مثل کلاوزویتس و سان تزو و ...
نمیدانم بعضی ها به دنبال چه چیزی هستند؟
ژنرال شوارتسکوف با طعم گورباچف؟
یا برعکس؟
یاسر شاعری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۴
1
0
گفتمش برپا قیامی کن تو از بهر خدا
گفتمی ماها توافق کرده ایم "برجام"‌ باش
گفتمش برجای ماندن کان سرای آتش است
گفتمی از چه خشونت؟! اندکی هم رام باش
گفتمش شیری اگر رامی برایت مردن است
گفتمی صلح و صفا، قدری تو هم در دام باش
گفتمش ذلت به آن "برجام" تو ثبت است دوست
گفتمی عقل خودت قاضی مکن خوش خام باش
گفتمش حجت امام عصر (عج) آمد پشت در
گفتمی گر راست گویی می بیار و جام باش
گفتمی من توبه کردم راه برگشتی کجاست
گفتمش برپا قیامی کن بیا در شام (سوریه) باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
بوالعجب تا کی به کوس جنگ خواهی کوفتن
بهر صلح و سمحه با مردم کمی همراه باش
کور سوی زندگی در دست چون تیغت بمُرد
با رسول حق به راه سهله و معراج باش
گر تو در عشق جهادی بیش از این ترسو مباش
با جهاد اکبر و ذکر خفی دَمساز باش
طبل غازی، طبل جنگ و صور مرگ و نبض خون
آخر ای فرزند با پند عمر خیام باش
"خیام اگر ز باده مستی خوش باش
با ماهرخی اگر نشستی خوش باش
چون عاقبت کار جهان نیستی است
انگار که نیستی چو هستی خوش باش"
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
0
0
سلام
این که میگویید برای هر اسیر امریکایی چند میلیارد دلار میگیریم به نظر من یک واقعییت است و حتما آمریکایی ها برای نیروهای خود این چنین هزینه هایی را می پردازند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
سلام در یک مقاله برخی از سخنان شما را در خصوص جنگ خواندم .
موضوعی که خیلی توی ذهنم حک شد این بود که شما فرمودید:جنگ را تنها با دعا کردن نمی توان اداره کرد و ما در جنگ نیاز به تاکتیک و تفکر داریم.
در بین این همه آدم خرافی در آن زمان این حرف حرف بزرگی بود . خدا شما را نگهدارد