دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری خبر داد:
کد خبر: ۲۱۸۶|
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
دکتر محسن رضایی از تصویب، تشکیل «شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم» با ریاست قوه قضائیه در جلسه امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری که صبح امروز شنبه برگزار شد؛ ضمن قدردانی اعضای مجمع از هیأت دولت به مناسبت هفته‌‌ای که گذشت اظهار داشت: این دولت خدمتگزار فرصت خوبی داشت که فعالیت و کارنامه دو سال قبل خود را برای مردم در زمینه دیپلماسی و مذاکرات و همچنین اقتصاد و ‌آرامشی که طی این 2 سال به وجود آمده است توضیح دهد.

رضایی تاکید کرد:هرچند که مردم با مشکلات اقتصادی مواجه هستند اما تلاش دولت و دوستان آن‌ها مورد تقدیر مجمع تشخیص قرار دارد .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دو دستور کار امروز مجمع از بررسی قانون پیشگیری از وقوع جرم در کشور خبر داد و گفت: این قانون بسیار مهم و پیچیده است چرا که یکی از عوامل جرایم در ایران زمینه‌های وقوع جرم بوده و بیکاری یا تنش‌های اجتماعی عامل موثری در وقوع جرم است لذا می‌توان کاری کرد که جامعه امن‌تری داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه قانونی در مجلس در این باره به تصویب رسیده بود که با 3 اصل قانون اساسی مغایرت داشت تصریح کرد: قوه قضائیه خواستار تغییرات زیادی در این مصوبه مجلس بود اما چون ما از نظر آیین نامه‌ای نمی‌توانستیم ورود کنیم، از رهبری کسب اجازه کردیم که مواردی را مورد بحث قرار دهیم و ایشان نیز اجازه دادند بنابراین با توجه به نیاز به کارهای پژوهشی درباره قانون پیشگیری از جرایم بحث کرده و دو ماده از این قانون مورد تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت .

رضایی خاطرنشان کرد: تعریف پیشگیری از وقوع جرم و تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تحت نظر رئیس قوه قضائیه 2 ماده‌ای بود که امروز در مجمع تصویب شد و همچنین قرار شد برخی نهادها مانند نهاد ستاد مبارزه با منکرات یا ستاد احیای امر به معروف نیز در این شورا حضور داشته باشند .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بر همین اساس اظهار داشت: تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم متشکل از22 نفره با ریاست قوه قضائیه در مجمع به تصویب رسید و نحوه مصوبات آن نیز بحث شد و ادامه بررسی های این موضوع نیز به جلسه بعدی موکول شد .

وی در ادامه با بیان اینکه قانون دیگری که در دستور کار امروز قرار گرفت موضوع رسیدگی و اعلام دارایی مسئولان است گفت: که بحث‌های مربوط به آن تمام شده و در یکی دو جلسه آینده و بعد از اتمام موضوع پیشگیری از جرایم این قانون در دستور کار قرار می‌گیرد .

رضایی با بیان اینکه در این زمینه پیشنهادات جدیدی آمده و قانون مجلس در این زمینه گسترش یافته یادآور شد: قرار شده علاوه بر رسیدگی، اعلام دارایی مسئولان نیز مورد بحث قرار گیرد و دارایی مسئولان در سایتی به اطلاع مردم برسد که هر مسئول چه مقدار دارایی دارد، واضح نیست که آیا می‌توان یک گام بیشتر از مصوبه مجلس جلو رفت یا خیر اما به هر حال کمیسیون با این موضوع موافق بوده و باید در صحن مجمع به تصویب برسد .

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره تاکید رهبری برای تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: مجمع موافق تشکیل این ستاد در خود دولت است چرا که این کار از وظایف دولت محسوب می‌شود و آقای روحانی نیز در این زمینه مصصم است و ما هم حمایت می‌کنیم .

وی درباره نظر مجمع برای بررسی برجام در مجلس گفت: مجمع در این زمینه بحثی نکرده و نظری هم ندارد و هرچه که قوانین کشور حکم می‌کند برنامه برجام باید طبق قوانین پیش برود .

وی درباره مباحثی که اخیرا در شورای نگهبان مطرح شده و موضع مجمع در این زمینه یادآور شد: پیشنهاد ما این است که آرامش جامعه قبل از انتخابات باید حفظ شود و تجربه نشان داده با دعواهای لفظی نظام از مواضع قانونی خود عقب نشینی نمی‌کند از این رو کسانی که آرامش کشور را به هم می‌زنند خودشان ضرر می‌کنند .

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس، دولت، شورای نگهبان و ستاد انتخابات هر کدام وظایفی دارند که ما آن‌را در قانون انتخابات احصاء کردیم و خدمت رهبری دادیم و ابلاغ نیز خواهد شد؛ تا زمانی که ولایت فقیه داریم در کشور هیچ بنبستی وجود ندارد و حاشیه‌هایی که به وجود می‌آید نیز تنها منجر به آسیب کشور می‌شود .​​

 

کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، نشست خبری ، جرم
ارسال نظر