محسن رضایی در جمع خبرنگاران:
کد خبر: ۲۱۹۸|
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید در موضوع تصویب برجام دچار تنگ‌نظری شد، اینکه برخی بگویند مصوبه شورای امنیت کافی است درست نیست، مجلس هم حق دارد که در این مورد نظر بدهد، اگر مجلس برجام را مورد بررسی قرار ندهد، ممکن است برخی بگویند که این یک توافق‌نامه تحمیلی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن رضایی ظهر امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله علوی‌گرگانی در جمع خبرنگاران، با اشاره به وضعیت آوارگان کشورهای سوریه، یمن و عراق، اظهار کرد: در حال حاضر در سوریه بیش از 10 میلیون‌ نفر، در عراق بیش از چهار میلیون نفر و در یمن بیش از پنج میلیون نفر آواره شده‌اند.

مدعیان حقوق بشر مسبب اصلی آوارگی مردم سوریه هستند

وی افزود: امروز آوارگان در شرایط خاصی قرار دارند برخی از آوارگان مجبور به ترک محل زندگی خود شده و در بیابان‌ها زندگی می‌کنند و برخی دیگر به ناچار به کشورهای دیگر مهاجرت کرده‌اند که در این میان برخی از مهاجرانی که راه دریا را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اند در دریا مدیترانه غرق می‌شوند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه کشورهای مدعی حقوق بشر هیچ کمکی به این آوارگان ندارند، گفت: کشورهای مدعی حقوق بشر خود از یک سو عامل آوارگی مردم شده و از سوی دیگر به مردم ظلم کرده‌اند.

رضایی تصریح کرد: کشورهای نیز آمریکا و اسرائیل مسبب اصلی آوارگی مردم یمن، سوریه و عراق هستند و مسئولیتی در مقابل این آوارگان قبول نمی‌کنند و تنها به اسم مدعی حقوق بشر هستند و هیچ دفاعی از مردم آواره ندارند.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام مجروح است گفت: کشورهای اسلامی مجروح یک فتنه بزرگ شده‌اند، تا دیروز این کشورها با ایران و اسلام وارد جنگ می‌شدند و ناوهای جنگی‌ خود را به ایران می‌فرستادند و کشور را بمباران می‌کردند، امروز یک فتنه به نام اسلام آمریکایی را در ترکیه و یک اسلام جاهلیت را در عربستان به وجود آورده‌اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دشمنان امروز دو اسلام ناب و اسلام دروغین را در برابر یکدیگر قرار داده‌اند و از سوی دیگر در حال حاضر در حال سربازگیری از درون اسلام هستند، آنها امروز به خود این جرأت را داده‌اند که وارد حریم اعتقادی مردم بشوند و اعتقادات آنان را به بازی بگیرند که این خیانت و ظلم بزرگی محسوب می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه علما باید مسائل اسلام را مورد بررسی قرار دهند، گفت: اینکه صهیونیست‌ها بیایند و برای مسلمانان، اسلام و مذهب درست بکند، دخالت در اعتقادات  مسلمانان به شمار می‌رود، پیش از این آمریکایی‌ها در امور داخلی و سیاسی کشورها اسلامی دخالت می‌کردند اما امروز در امور اعتقادی مردم نیز ورود کرده‌اند.

وی بیان کرد: تکفیری‌ها امروز برای خود مانیفست نوشته‌اند، کتاب منتشر کرده‌اند و آموزش‌هایی را به جوانان ارائه می‌دهند، برداشت‌های عجیبی از اسلام و آیات قرآن کریم دارند و در این مسیر از احساسات جوانان سوءاستفاده می‌کنند و جوانان را به جان اسلام می‌اندازند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر مسئولیت بزرگی را در برابر مردم آواره جهان بر عهده دارد، گفت: سیاست کشور بر این نیست که به کشورهای جهان لشکر بفرستیم ولی حمایت معنوی از محرومان و آوارگان داریم.

رضایی تاکید کرد: دولت و تیم مذاکره‌کننده در موضوع هسته‌ای زحمات زیادی کشیده‌اند و همه مهارت‌ها را به کار گرفتند و در عرصه بین‌الملل خوب ظاهر شدند، 6 کشور جهان تجربه طولانی در دیپلماسی داشته‌اند و از سوی دیگر همه نیروی خود را در مذاکرات به کار بستند در حالی که یک کشور جهان سومی برای نخستین بار توانسته بعد از 12 سال تلاش‌های خود را انجام داده و موفق به مذاکره شده‌، از همین رو باید از تیم ‌مذاکره‌کننده قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید در موضوع تصویب برجام دچار تنگ‌نظری شد، گفت: اینکه برخی بگویند مصوبه شورای امنیت کافی است درست نیست، مجلس هم حق دارد که در این مورد نظر بدهد، اگر مجلس برجام را مورد بررسی قرار ندهد، ممکن است برخی بگویند که این یک توافق‌نامه تحمیلی بوده است، اگر برجام در مجلس مورد بررسی قرار نگیرد به طور قطع از نظر تاریخی نیز مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اگر دولت و مجلس برجام را بلافاصله پس از مذاکرات تصویب می‌کرد و آمریکا بعد از چند ماه برجام را تصویب می‌کرد به طور قطع برخی می‌گفتند ایران دست و پای خود را گم کرده است.

رضایی با اشاره به اینکه موافقین و مخالفین نباید با یکدیگر بحث داشته باشند گفت: مخالفین و موافقین می‌توانند در یک فضای آرام نظرات خود را مطرح کنند.

وی تصریح کرد: باید دید مشکلات اقتصادی کشور به وسیله مذاکرات حل خواهد شد یا نه، نکته مهم این است که برجام به ایران یک فرصت‌هایی داده است و تحریم‌ها را کاهش داده اما باید دید می‌توان شرایطی را مهیا کرد که مشکلات اقتصادی و مشکلات فضای کسب و کار کشور حل شود یا خیر.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه سرمایه ‌گذاران از محیط کسب و کار ناراضی هستند، گفت: فعالان اقتصادی از مجوزهای و از سیستم بانکی کشور ناراضی هستند، همین امر سبب می‌شود تا سرمایه‌گذار خارجی در ایران سرمایه‌گذاری نکند.

رضایی بیان کرد: اوباما در مقابل تبلیغات منفی قرار گرفته است و برخی سخنان را به زبان می‌آورد، در حالی که برجام فعالیت آمریکایی‌ها را سخت‌تر کرده است، اگر در این شرایط آمریکا بخواهد به ایران حمله کند هیچ توجیهی نخواهند داشت و از نظر بین المللی محکوم خواهد شد.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
0
0
خیلی خوش تیپی به مولا