در پی حادثه منا
کد خبر: ۲۲۲۲|
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
پادشاه عربستان رسما از همه كشورهاي اسلامي بخصوص ايران عذر خواهي كند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی به نقل از اینستاگرام وی، در پی حادثه سرزمین منا دکتر رضایی با انتشار عکسی در اینستاگرامش نوشت:

هنوز مدتي از سقوط چرثقيل سلطنتي در جوار خانه امن خدا نمي گذرد كه فاجعه بزرگي در منا اتفاق افتاده و دو هزار نفر كشته و زخمي شده اند در حادثه قبلي عرض كردم كه بي عرضگي تيم جديد پادشاهي صعودي و مشغول شدن انها به كشتار مردم يمن موجب شده كه كشور عربستان بي صاحب شود الان عرض مي كنم كه بايد تمام مسولان مكه و وزراي مربوطه عزل و تحويل دادگاه شوند و پادشاه عربستان رسما از همه كشورهاي اسلامي بخصوص ايران عذر خواهي كند؛ اگر اين كار صورت نگيرد و عوامل مقصر و سهل انگار مجازات نشوند خادثه ديگري هم بوجود مي آيد.
محسن رضایی
2/7/1394
دکتر رضایی: مسئولان مکه و وزرای مربوطه عزل و تحویل دادگاه شوند

لینک خبر: https://instagram.com/p/8AzIuvMnGX/?taken-by=rezaee_ir

کلید واژه های مطلب: حادثه منا ، سرزمین منا ، عربستان ، اینستاگرام
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
1
1) بعضی نقاط اعم از راه و سازه در مناسک حج سالهاست که حادثه خیزند. مثل پیچ خطرناک در جاده های ایران که باید اصلاح شوند.
2) پروبلماتیک مناسک حج ، "ازدحام" است.حل این مهم به دیدگاهی روانشناسانه- جامعه شناسانه نیازمند است.
3)آل سعود توان مدیریت حج را ندارند.آنها در دوران لات و عزی سیر میکنند. سالهاست که کشته شدن جزئی از مناسک حج شده است.این کار از عهده جهان اسلام نیز بر نمی آید.مغز جهان اسلام کلاً گرفتار تشتت و تشویش است. بهتر است از طراحان،مشاوران و مهندسان غربی جهت باز طراحی شهرسازانه-معمارانه مناسک حج استفاده شود.طراحی باید طوری باشد که جان،سلامت و حقوق سالمندان، زنان، بیماران، معلولان و کودکان به بهترین نحو رعایت شود.پیشنهاد می شود که "عقل خود بنیاد" باز- طراحی شهرسازانه-معمارانه مناسک حج را برعهده داشته باشد.
4)تا سامان یافتن وضعیت مدیریت حج چرا فقها فتوایی آگاهانه نمیدهند؟ قرار بود فقه ، پویا باشد.فقه پویا کجا گیر کرده است؟ این سکوت جایز نیست.حج را تا حصول نتیجه با چیز دیگری جایگزین کنید."اقتصاد سیاسی حج" مهمتر است یا جان انسان؟