کد خبر: ۲۲۲۷|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
در حاشیه همایش «الماس های درخشان میراث داران مقاومت و پایمردی» با گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل و تسلیت به مناسبت جان باختگان حادثه منا و خانه خدا افزود: تحریم ها برای فلج کردن اقتصاد ایران شروع شد و شدیدترین تحریم ها برای ایران انجام گرفت ولی ادامه تحریم ها باتوجه به مقاومت بیهوده بود.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر می خواهیم پیشرفت کنیم باید مقاومت را ادامه دهیم و بدانیم که با مقاومت تاکنون از سختی ها با سربلندی بیرون آمده ایم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضایی در حاشیه همایش «الماس های درخشان میراث داران مقاومت و پایمردی» با گرامیداشت یاد شهدا و امام راحل و تسلیت به مناسبت جان باختگان حادثه منا و خانه خدا افزود: تحریم ها برای فلج کردن اقتصاد ایران شروع شد و شدیدترین تحریم ها برای ایران انجام گرفت ولی ادامه تحریم ها باتوجه به مقاومت بیهوده بود.
وی با تسلیت به مناسبت جان باختگان حادثه منا و خانه خدا گفت: این حادثه غم بزرگی در دل ما گذاشت و متاسفانه دولت عربستان برای یافتن و برگرداندن جنازه ها همکاری لازم را نمی کند.
رضایی با بیان اینکه در صحنه جهانی هم به حیثیت جهان اسلام لطمه زده شده است، افزود: کشورهای دیگر می‌گویند که چرا کشورهای اسلامی این‌گونه با یکدیگر برخورد می کنند و چرا در خانه خدا این اتفاق برایشان افتاده است.
وی با اشاره به اینکه منطقه ما وارد دوران جدیدی شده است و این افقی خونباری است افزود: یک زمانی این منطقه را به نفت می شناختند اما الان به خون می شناسند.
رضایی با اشاره به حوادث سوریه، یمن، بحرین و عراق گفت: همان غارتگران نفت، خونریزان امروز در منطقه ما هستند همان‌ها هستند که شش سال سرزمین سوریه را ناامن کرده اند و میلیون ها نفر در این کشور را آواره کردند و اکنون نیز در کانون این جغرافیا و در خانه خدا که باید امن ترین جا باشد این حوادث رخ می دهد.
وی با بیان اینکه این حوادث برنامه ریزی شده است، گفت: کسانی که 70 سال پیش رژیم صهیونیستی را شکل داده اند دست روی دست نمی گذارند تا موج بیداری اسلامی، حرکت انقلاب و انتفاضه راه خود را ادامه دهد.
رضایی افزود: آنها دنبال این هستند که چه کاری انجام دهند تا جلوی انقلاب و موج بیداری اسلامی را بگیرند و جهان اسلام متمدن و مقتدر نشود.
رضایی یادآور شد: آنها با استفاده از ارتش ها و امکانات کشورهای اسلامی تلاش کرده اند تا جنگ عرب - فارس و شیعه - سنی راه بیندازند.
وی با بیان اینکه سالهای آینده سالهای حساس و تعیین کننده ای است، گفت: مسیر پرافتخار انقلاب و بیداری اسلامی و پیداکردن جایگاه جهان اسلام با موانع دشواری مواجه است که باید برای گذران این موانع مقاومت ادامه پیدا کند مقاومتی که در دوران جنگ از خانه تا اردوگاه های دشمن ادامه داشت.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آزادگان بخش مهمی از مقاومت جنگ را تشکیل دادند، افزود: بیشتر پیروزی ما پیروزی اراده بود تا تجهیزات؛ اخبار آزادگان کمتر از یک هفته به کاخ سفید می رسید و وقتی این مقاومت را دیدند قطعنامه 598 را صادر کردند که از حدود 11 بندی که داشت 7 مورد آن به نفع ما بود.
رضایی ادامه داد: همه حرف صدام به آمریکا بعد از قطعنامه این بود که چرا با اینکه مرا در این جنگ به پیش انداختید در پایان هم صدام را محکوم کردید و اینجا بود که اراده ها بر دشمن غلبه کرد.
صدا و تصویر دارد.
ارسال نظر