کد خبر: ۲۲۲۸|
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه پذیرفتن مسئولیت فاجعه منا توسط سعودی‌ها اولین علامت صداقت خواهد بود، گفت: عربستان باید اشتباه خود را بپذیرد و از ملت‌های مسلمان عذرخواهی کند.

دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام با بیان اینکه پذیرفتن مسئولیت فاجعه منا توسط سعودی‌ها اولین علامت صداقت خواهد بود، گفت: عربستان باید اشتباه خود را بپذیرد و از ملت‌های مسلمان عذرخواهی کند.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه همکاری‌ سعودی‌ها با ما در خصوص پیگیری وضعیت مصدومین و مفقودین فاجعه منا ضعیف است، گفت: هم وزارت کشور و هم وزارت خارجه تلاش می‌کنند تا این همکاری صورت گیرد و امیدواریم تا ساعات آینده این مشکل حل شود.

وی در خصوص عدم پذیرش مسئولیت فاجعه منا توسط سعودی‌ها گفت: پذیرش این مسئولیت یک علامت صداقت خواهد بود. سعودی‌ها نباید ناراحت شوند و نباید فکر کنند اگر این مسئولیت را می‌پذیرند برایشان مشکلی پیش خواهد آمد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: اولین علامت صداقت این است که سعودی‌ها بپذیرند اشتباه کردند و قول بدهند جبران کنند و از ملت‌های مسلمان عذرخواهی کنند چراکه اخلاق اسلامی همین را می‌گوید.

ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
0
2
عذر خواهی و دیه کافی نیست.
ترومای حاصل از این فاجعه تا سالها روان حجاج جان به در برده را آزار خواهد داد. چه کسی پاسخگوست؟ بعید نیست بعضی از بازماندگان دچار تزلزل اعتقادی شده باشند.
آل سعود درک صحیحی از حقوق بشر ندارد. یادمان باشد که عربستان سعودی از معدود کشورهایی بود که به علت مخالفت با موادی از اعلامیه جهانی حقوق بشر عمداً در جلسه تصویب، غایب بود.
مدیریت حج باید تغییر کند.بحث مدیریت مناسک حج باید در سازمان کفرانس اسلامی مطرح و بررسی شود.
عربستان خدا را شکر کند که هم اکنون دیگریِ نظام ایران، "غرب" است.اگر دیگری -مانند نظام باستانگرای پیشین - به نوعی "عرب" تعریف شود آنگاه چه خواهد شد؟
تصور کنید در کنار لشکر27 محمد رسول الله، لشکر 21 حمزه سید الشهدا ، لشکر92 زرهی اهواز و ... ، "لشکر بابک خرمدین" هم بوجود آید آنگاه ...
چرخش در تعریف دیگری یک شبه صورت نمیگیرد اما هیزم آن اندک اندک انباشته می شود.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
0
0
با سلام محضر بو ایلوم.
ای کاش میشدهمه مسایل را با کدخدامنشی و لری طور حل کرد اما حاجی عزیز دلم دردت منه تیام این آل صعود انسان نیستندوفاقدهرگونه شعورند شما بزگان اجازه بدید به ما جوانها تا حق این ملخ خوارها را کف دستشان بگذاریم باتشکر