کد خبر: ۲۲۳۹|
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران در 10 سال آینده کانون اقتدار و امنیت منطقه خواهد بود و تنها کشوری است که می‌تواند امنیت را به کشورهای منطقه برگرداند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما سردار سرلشگر محسن رضایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: در بحث عربستان ما فعلا صبر و حوصله داریم اما با وضعی که در دولت عربستان می‌بینیم متاسفانه این کشور به رفتارهای غیر منطقی خود ادامه می‌دهد و حتی شنیده‌ام که قرار است کنسولگری ایران در بحرین تعطیل شود و همه می‌دانیم که این کشور تحت کنترل عربستان است و ارتش این کشور در بحرین حضور دارد.

وی ادامه داد: البته ما عربستان را موضوع مهمی در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران نمی‌دانیم اما فراموش نکرده‌ایم که همین دولت عربستان در گذشته از صدام حمایت می‌کرد و به اعتراف خودشان حداقل 30 میلیارد دلار در اختیار صدام قرار دادند که صدام ملعون بعد از اشغال کویت خطاب به سران عربستان گفت که به خاطر آنها ده‌ها هزار جوان عراقی را در جنگ با ایران از دست داده است.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با بیان اینکه سران قبلی عربستان برخی کارها را در پشت صحنه انجام می‌دادند و لشگرکشی ظاهری و حمله نظامی به کشورهای منطقه نداشتند، گفت: متاسفانه نسل جدید سران عربستان آشکارا به عامل ناامنی منطقه تبدیل شده‌اند و در عربستان و عراق و یمن از تروریست‌ها حمایت می‌کنند.

رضایی با انتقاد از کسانی که با عنوان روشنفکر و جامعه‌شناس با تحلیل غلط می‌گویند که ما به دنبال جنگ هستیم، اظهار کرد: ما هرگز به دنبال جنگ نیستیم اما خوب است آنها تاریخ ایران را مطالعه کنند و بدانند هر وقت در ایران دولتمردان ضعیفی حاکم بوده‌اند یا دولتمردان ما وابسته خارجی‌ها شده‌اند، در این کشور ناامنی تشدید شده و ایران مورد حمله قرار گرفته و خسارت دیده است. در دوره‌های قاجار و پهلوی این روند دیده می‌شود و خوب است که مدعیان روشنفکری این واقعیت‌ها را نیز در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: در اوایل انقلاب هم وقتی که بنی‌صدر و دولت موقت از خود سستی و وابستگی نشان دادند باعث شد که دشمن به ایران حمله کند و در این دوره بود که قرارداد خرید جنگنده‌ها و ناوها از خارج لغو شد و دولت موقت سربازها را رها کرد و این سستی‌ها و اقتدارزدایی‌ها باعث شد دشمن به فکر حمله بیفتد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران باید اقتدار خود را روز به روز تقویت کند و همه مدعیان روشنفکری که هر روز یک حرفی می‌زنند بدانند که وابستگی یکی از علل حمله به ایران بود و اگر در مقابل استکبار و آمریکا و اسرائیل کوتاه بیاییم و ضعف نشان دهیم صد در صد به ایران حمله می‌کنند اما اگر اقتدار ما روز به روز افزایش یابد دشمن جرات جسارت را پیدا نخواهد کرد و البته ما اصلا به دنبال ماجراجویی نیستیم اما هرگز اقتدار خود را کاهش نمی‌دهیم و وابسته نخواهیم شد و در این مسیر باید به اقتصاد قوی هم بیندیشیم و رسانه‌ها را نیز از ابزارهای اقتدار می‌دانیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: متاسفانه مقامات عربستان مسیر تند و غلطی را می‌روند و هشت سال است که در منطقه از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و امیدواریم این رفتارهای خود را اصلاح کنند.

رضایی گفت: در هر حال دشمنان و بدخواهان بدانند که ما آماده هستیم و عربستان را موضوعی جدی نمی‌دانیم.

وی در ادامه درباره همکاری روسیه و چین در مبارزه با تروریست‌ها در سوریه اظهار کرد: روسیه به طور جدی وارد شده است و احتمال دارد در عراق هم به نفع دولت این کشور وارد شود چون جریان تروریستی منطقه را به ضرر خود می‌داند اما چین در سوریه هنوز به صورت جدی حضور ندارد.

فرمانده پیشین سپاه افزود: به شرایط امنیتی منطقه خوش‌بین نیستیم. داعش برای شمال افغانستان برنامه‌ریزی می‌کند و از آنجا برای تاجیکستان و آسیای میانه هم تهدید می‌شود که تهدید جدی برای غرب چین خواهد بود و در این منطقه حضور چین شاید جدی‌تر شود.

رضایی خاطرنشان کرد: البته فکر نمی‌کنم که شرایطی مانند جنگ جهانی پیش آید اما تهدیدهای امنیتی در منطقه زیاد است و در وسط این تهدیدها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد اما با اقتدار و امنیت کامل ایستاده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وی افزود: اگر عده‌ای فکر می‌کنند که با ساده‌اندیشی و عقب‌نشینی و ادعای روشنفکری می‌توانیم به امنیت برسیم اشتباه می‌کنند. هر گونه عقب‌نشینی و وابستگی از عوامل تهدید بر ضد کشور خواهد بود.

ارسال نظر