دکتر رضایی از کتاب "ره، رهرو، رهبر" رو نمایی کرد
کد خبر: ۲۲۴۸|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر رضایی در رونمایی از کتاب ره، رهرو، رهبر: رهبر عزیزمان مرزبان بزرگ راه امام و آرمان امام و آیینه تمام نمای امام راحل هستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر   امروز در مراسم رونمایی از کتاب "ره، رهرو، رهبر" طی سخنانی با تسلیت فاجعه غم‌بار منا به   خانواده‌های داغدار حجاج اظهار کرد: من به سهم خودم تسلیت عرض می کنم به خانواده های داغدار   حجاج مظلوم ما که مظلومانه در کنار حرم امن الهی کشته شدند و همچنین به ملت بزرگوار ایران   اسلامی، باید تشکر کنم از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری که به کارهای اساسی در آشنایی   جوانان امروز کشورما با فلسفه و راه و اندیشه های امام، آثاری را تنظیم و چاپ کردند، مخصوصا این   اثر جدید "ره، رهرو، رهبر" که از زبان و کلام رهبر فرزانه انقلاب در مورد امام، تدوین و تهیه شده.   خلا این نوع کارها در کشور ما کاملا مشاهده می شود. نمی‌شود درباره کتابی که امروز مراسم رونمایی   آن برگزار می‌شود سخن بگوییم اما در مورد  رابطه امام با رهبر انقلاب صحبت نکنیم. 

دکتر رضای یاز کتاب

دکتر رضایی با بیان اینکه " ولایت یک راه است. راهی از خدا تا خدا " گفت:  ولایت یک راه است، یک   مقطع نیست. ‌ولایت و ولایتمداری دوره‌ای کوتاه نیست و راهی است که باید تداوم پیدا کند. مهم تداوم این   راه است. این راه می تواند شروع بشود، ولی در یک نقطه قطع شود. مانند یک جاده که سیلی می آید و   آن جاده را قطع می کند و با خود می برد. بنا بر این راه و تداوم راه هر دو مهم است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ در سال پایانی حیات یا عمر حضرت امام سه رویداد مهم اتفاق افتاد که هر سه به این راه مربوط می شود. امام سه تصمیم سرنوشت ساز در سال 67 و قبل از   رحلتشان گرفتند به تداوم راه ولایت کمک بسیار زیادی کرد. یکی مساله جنگ و پایان جنگ و دیگری   تعیین تکلیف سیاسی آیت الله منتظری بود و سوم اصلاحاتی بر قانون اساسی ایران بود. این سه اتفاق   سرنوشت ساز بود هرکدام اگر اتفاق نمی افتاد این راه را با مشکل مواجه می کرد.   
دکتر رضای یاز کتاب

رضایی درباره اعلام پایان جنگ گفت: جنگ تحمیلی به یک ظرفیت بزرگ معنوی و سیاسی تبدیل شده   بود که غیر از امام خمینی کسی نمی‌توانست جنگ را پایان دهد و اگر می ماند معلوم نبود که آیندگان چه   برخوردی با آن می کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصلاح قانون اساسی در دوران حیات امام نیز اشاره کرد و گفت:   قانون اساسی یک اشکالاتی داشت. از وجود موادی مثل شورای رهبری و عدم تمرکز در قوای مجریه و   قضاییه و مباحث و مسایلی دیگر که اگر در زمان حیات امام خود قانون اساسی اصلاح نمی شد، مشکلات   جدی ای به وجود می آمد. راه و ادامه راه را با مشکل مواجه می کرد.
وی همچنین با اشاره به برکناری آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری افزود: آیت الله منتظری به عنوان   قائم مقام رهبری معرفی شده بود و به دلیل اینکه ایشان نتوانست از آزمایش هایی که بر سر راهش قرار   گرفت، عبور کند از قائم مقامی رهبری برکنار شدند در حالی که امام آزمایش‌هایی را که در مسیر زندگی   سیاسی مقام معظم رهبری قرار د اشت را پیگیری کردند و در پایان هر آزمایش امام جملاتی را فرمودند که وقتی تاریخ را مطالعه می کنید در می یابید که جملات کاملا حساب شده بوده. 

دکتر رضای یاز کتاب

رضایی با تاکید بر اینکه امام در سال پایانی عمر خود آینده را و نقشه راه ولایت را مشخص کردند بیان   کرد: در اواخر سال 67 و زمانی که بحث اصلاح قانون اساسی مطرح شده بود. دو نکته در ذهن من بود.   یکی تجاربی بود که از اداره جنگ به دست آورده بودیم به ذهنم می آمد که نباید کنار بماند و حتما باید   در قانون اساسی جایگاهی درنظر گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به ذهنم آمده بود که این حادثه بزرگ که در زمان حضرت  امام صورت گرفته و جمهوری اسلامی بنیانگذاری شد، حالا بعد از امام این انقلاب را در قانون اساسی  در سر داشته است یادآور شد: کمتر از یک ماه به رحلت امام خمینی باقی مانده بود که نامه‌ای را به ایشان  نوشتم و در آن خواستم تا مبانی و اصول انقلاب از سوی بنیانگذار آن تدوین شود و در قانون اساسی راه پیدا   کند " با توجه به سرمایه گذاری عظیم امت شهید پرورما در تحقق ایده ها و آرمان های اسلامی که از   زبان و قلب مقدس حضرت امام جاری شده و در شرایط حساس و تعیین کننده ای خطوط سیاسی انقلاب   ترسیم شده و ایشان با عنایات خاصه خداوندی امت اسلامی را به موفقیت های بزرگ رسانده و از پیچ و   خم های خطرناک و به سلامت عبور داده اند، بدون شک در چنین فرازهای حساس و تعیین کننده ای که   سرنوشت و آبروی اسلام رقم زده می شد و کوچک ترین شکست به نام اسلام ثبت می شد الهامات الهی   به قلب نورانی مقام معظم رهبری جاری و تصمیمات ایشان با این الهامات عجین گشته و معلوم نیست   چنین موقعیتی در آینده باز هم نصیب ملت ما شود لذا با توجه به اینکه هر نوع تغییر در مبانی انقلاب   اسلامی ممکن است خدای نکرده موجب بروز اشکالاتی شده پیشنهاد ما بدین شرح است: در اصل دوم   قانون اساسی که بیانگر پایه های بنیادی جمهوری اسلامی است پس از بند شش ابتدا قید شود : الف)   تدوین مبانی و اصول اعلام شده انقلاب از سوی مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران. 

رضایی افزود: بعد از رحلت حضرت امام از احمد آقا سوال کردم. حاج احمد آقا بعد از پیگیری‌های من در این باره اعلام کرد روحیه حضرت امام با عنوان شدن نامش به عنوان بنیانگذار انقلاب هماهنگی ندارد و درنتیجه خواسته من محقق نشد.

رضایی ادامه داد: چند سال بعد و در زمانی که مقام معظم رهبری به رهبری ایران برگزیده شدند آرام آرام دیدم که این دغدغه من روز به روز بر طرف می شود. کلام آقا، منش ایشان،  روش ایشان، سیر و سلوک ایشان هر روز به امام خمینی نزدیک تر، جدی تر و قوی تر می شود. در این کتاب الحمد الله فراوان در این باره مطلب وجود دارد و تشکر می کنیم از آقای مطهری نویسنده این کتاب و امیدواریم با این روحیه جهادی این راه را ادامه بدهند. در این کتاب نمونه های زیادی است که مقام معظم رهبری درباره امام به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی صحبت می کنند. چقدر عاشقانه و چقدر مریدانه.

وی با بیان اینکه در طول 200 سال گذشته تاریخ ایران و نیز در تجربه انقلاب‌های سایر کشورها همواره انحرافاتی در مسیر جنبش‌های مردمی به وجود آمده است اظهار کرد: انقلاب ما اولین انقلابی است که رهبر بعدی درست همان مسیر را ادامه داده و با تغییر رهبر خود دچار انحراف نشده است و جا دارد که به رهبر عزیزمان بگوییم مرزبان بزرگ راه امام و آرمان امام هستند و کم لطفی است اگر نگوییم در کنار این مرزبانی ، ایشان آیینه تمام نمای امام راحل هستند در روش و منش و سیر و سلوک و کلام. این از بزرگترین نعمت‌های الهی است که کمتر امروز به آن توجه می شود، شاید به این خاطر که در کنار امام امروزمان هستیم و نمی توانیم آن را درک کنیم. 

وی ادامه داد: امام بزرگوار ما با آن همه دستاوردها و آن همه زحماتی که کشیدند این پرچمش را به دست امام دیگری دادند که تا به امروز جامعه ما را پیش بردند. وظیفه ما نگهبانی و همراهی و کمک به اماممان است که این مسیر طولانی با این همه شهید و فداکاری و با این همه هزینه را بتوانیم به عنوان یک میراث حفظ کنیم. تا کنون دو نوع خطر این راه را تهدید کرده که یکی خطرات  مستقیم است و دیگری خطر غیر مستقیم تحریف مسیر و شخصیت امام خمینی(ره) است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد:  آن خطر مستقیم که تقریبا از زمان امام هم بود ولی جان نداشت و بعد از امام تشدید شد ،  از زیر سوال بردن مهمترین مبانی اندیشه امام (ره) چون مبارزه با استکبار و اصول اساسی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است که به فضل پروردگار با هوشیاری و ایستادگی مقام معظم رهبری بر روی مسیر امام (ره) از کنار آن به سلامت عبور کرده ایم .حتی کار را به جایی رساندند که در یکی از دولت های گذشته گفتند امام یک مساله تاریخی و گذشته است که باید به موزه سپرده شود. همه اینها را پشت سر گذاشتیم. 

دکتر رضایی تصریح کرد: یک مرحله جدید شروع شده و که باید اسمش را بگذاریم تحریف امام که در این خصوص نیز مقام معظم رهبری طی همین سخنرانی خود در مراسم 14 خرداد امسال آن را بیان کردند و فرمودند که اگر ملت ایران بخواهد به آن اهداف برسد و بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام و بزرگراه را درست بشناسد، اصول را درست بشناسد، شخصیت امام را اگر تحریف کنند، مردم را از راه امام منحرف می کنند. تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام، تحریف کردن صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا خدای ناکرده عمدا کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد. رضایی گفت: برای مقابله با این خطر، جوانان، علما و روشنفکران باید بسیج بشوند و این میراث گرانبهای امام را نگذارند تحریف کنند. علت اینکه به تحریف روی آوردند این است که دیدند نمی توانند مستقیم مبارزه کنند.

وی با اشاره به بیان موضوعات گوناگون در وصیت‌نامه امام گفت: امام خمینی درباره موضوعات مختلف از جمله استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی درباره آل سعود هم سخن گفته و می‌فرماید : "ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به‌ ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی‌شناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است " این در وصیت نامه امام است. آیا می شود بگوییم امامی که می گوید اینها تروریست بالذات هستند چیزی را در یک پستویی ، در یک اتاق خصوصی به یک کسی گفته؟ این با وصیت نامه امام جور در می آید؟  امام به صراحت در وصیت نامه اش نوشته . در مورد آل سعود در دو جا نکاتی را گوشزد می کنند. " و "  می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد" و در جایی دیگر می فرماید" آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنه الله و ملائکته و رسله علیهم ـ است به طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود. "به نظر من وصیت نامه سیاسی - الهی امام (ره) نیازی به پیوست ندارد. اگر کسانی که می خواهند مسیر ورود آمریکا به این کشور را باز کنند بهتر است با شجاعت این را اعلام کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: اینکه می گویند چرا همواره مشکلات اقتصادی دامان این کشور را گرفته است به این دلیل است که اقتصاد در ایران در گروی لیبرال ها و تکنوکرات ها بوده است و هیچ گاه نیروهای انقلاب دستشان به اقتصاد نرسیده است.

رضایی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور به این دلیل است که اقتصاد در دست لیبرال ها و غرب زده هایی به گروگان گرفته شده است که مقابل امام (ره) ایستاده بودند. الان بیست سال است که در کشور مشغول سیاست گذاری هستیم. مقام معظم رهبری سیاست های کلی اصل 44، اقتصاد  مقاومتی و چشم انداز ایران 1404 را ابلاغ کرده اند اما در عملی شدن این سیاست ها با مشکل مواجه هستیم. چون اقتصاد به گروگان لیبرال ها در آمده. اقتصاد را باید آزادش کرد و نجاتش داد. یعنی مسیر امام و رهبر انقلاب باید این اقتصاد را در اختیار بگیرد. 

وی تصریح کرد: چطور در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی توانسته ایم بر مشکلات غلبه کنیم اما نمی  توانیم کشاورزی را شکوفا سازیم؟

رضایی ادامه داد: اقتصاد تنها تکیه گاه لیبرال ها برای بازگشتشان به صحنه است و امیدواریم که جوانانی که در آینده اداره امور کشوررا به دست می گیرند بکوشند تا راهی را که در این 36 سال ادامه یافته است تداوم بخشند و آن را به انقلاب ولی عصر (عج) متصل کنند و اندیشه های امام و رهبری را بر اقتصاد در تمام کشور حاکم سازند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع، دکتر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در مراسم رونمایی از کتاب "ره، رهرو، رهبر" طی سخنانی با تسلیت فاجعه غم‌بار منا به خانواده‌های داغدار حجاج اظهار کرد: من به سهم خودم تسلیت عرض می کنم به خانواده های داغدار حجاج مظلوم ما که مظلومانه در کنار حرم امن الهی کشته شدند و همچنین به ملت بزرگوار ایران اسلامی، باید تشکر کنم از دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری که به کارهای اساسی در آشنایی جوانان امروز کشورما با فلسفه و راه و اندیشه های امام، آثاری را تنظیم و چاپ کردند، مخصوصا این اثر جدید "ره، رهرو، رهبر" که از زبان و کلام رهبر فرزانه انقلاب در مورد امام، تدوین و تهیه شده. خلا این نوع کارها در کشور ما کاملا مشاهده می شود. نمی‌شود درباره کتابی که امروز مراسم رونمایی آن برگزار می‌شود سخن بگوییم اما در مورد رابطه امام با رهبر انقلاب صحبت نکنیم. 

دکتر رضایی با بیان اینکه " ولایت یک راه است. راهی از خدا تا خدا " گفت: ولایت یک راه است، یک مقطع نیست. ‌ولایت و ولایتمداری دوره‌ای کوتاه نیست و راهی است که باید تداوم پیدا کند. مهم تداوم این راه است. این راه می تواند شروع بشود، ولی در یک نقطه قطع شود. مانند یک جاده که سیلی می آید و آن جاده را قطع می کند و با خود می برد. بنا بر این راه و تداوم راه هر دو مهم است. 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد:‌ در سال پایانی حیات یا عمر حضرت امام سه رویداد مهم اتفاق افتاد که هر سه به این راه مربوط می شود. امام سه تصمیم سرنوشت ساز در سال 67 و قبل از رحلتشان گرفتند به تداوم راه ولایت کمک بسیار زیادی کرد. یکی مساله جنگ و پایان جنگ و دیگری تعیین تکلیف سیاسی آیت الله منتظری بود و سوم اصلاحاتی بر قانون اساسی ایران بود. این سه اتفاق سرنوشت ساز بود هرکدام اگر اتفاق نمی افتاد این راه را با مشکل مواجه می کرد. 

رضایی درباره اعلام پایان جنگ گفت: جنگ تحمیلی به یک ظرفیت بزرگ معنوی و سیاسی تبدیل شده بود که غیر از امام خمینی کسی نمی‌توانست جنگ را پایان دهد و اگر می ماند معلوم نبود که آیندگان چه برخوردی با آن می کردند.

دکتر رضای یاز کتاب

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به اصلاح قانون اساسی در دوران حیات امام نیز اشاره کرد و گفت: قانون اساسی یک اشکالاتی داشت. از وجود موادی مثل شورای رهبری و عدم تمرکز در قوای مجریه و قضاییه و مباحث و مسایلی دیگر که اگر در زمان حیات امام خود قانون اساسی اصلاح نمی شد، مشکلات جدی ای به وجود می آمد. راه و ادامه راه را با مشکل مواجه می کرد.
وی همچنین با اشاره به برکناری آیت الله منتظری از قائم مقامی رهبری افزود: آیت الله منتظری به عنوان قائم مقام رهبری معرفی شده بود و به دلیل اینکه ایشان نتوانست از آزمایش هایی که بر سر راهش قرار گرفت، عبور کند از قائم مقامی رهبری برکنار شدند در حالی که امام آزمایش‌هایی را که در مسیر زندگی سیاسی مقام معظم رهبری قرار د اشت را پیگیری کردند و در پایان هر آزمایش امام جملاتی را فرمودند که وقتی تاریخ را مطالعه می کنید در می یابید که جملات کاملا حساب شده بوده. 

رضایی با تاکید بر اینکه امام در سال پایانی عمر خود آینده را و نقشه راه ولایت را مشخص کردند بیان کرد: در اواخر سال 67 و زمانی که بحث اصلاح قانون اساسی مطرح شده بود. دو نکته در ذهن من بود. یکی تجاربی بود که از اداره جنگ به دست آورده بودیم به ذهنم می آمد که نباید کنار بماند و حتما باید در قانون اساسی جایگاهی درنظر گرفته شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: به ذهنم آمده بود که این حادثه بزرگ که در زمان حضرت امام صورت گرفته و جمهوری اسلامی بنیانگذاری شد، حالا بعد از امام این انقلاب را در قانون اساسی در سر داشته است یادآور شد: کمتر از یک ماه به رحلت امام خمینی باقی مانده بود که نامه‌ای را به ایشان نوشتم و در آن خواستم تا مبانی و اصول انقلاب از سوی بنیانگذار آن تدوین شود و در قانون اساسی راه پیدا کند " با توجه به سرمایه گذاری عظیم امت شهید پرورما در تحقق ایده ها و آرمان های اسلامی که از زبان و قلب مقدس حضرت امام جاری شده و در شرایط حساس و تعیین کننده ای خطوط سیاسی انقلاب ترسیم شده و ایشان با عنایات خاصه خداوندی امت اسلامی را به موفقیت های بزرگ رسانده و از پیچ و خم های خطرناک و به سلامت عبور داده اند، بدون شک در چنین فرازهای حساس و تعیین کننده ای که سرنوشت و آبروی اسلام رقم زده می شد و کوچک ترین شکست به نام اسلام ثبت می شد الهامات الهی به قلب نورانی مقام معظم رهبری جاری و تصمیمات ایشان با این الهامات اجین گشته و معلوم نیست چنین موقعیتی در آینده باز هم نسیب ملت ما شود لذا با توجه به اینکه هر نوع تغییر در مبانی انقلاب اسلامی ممکن است خدای نکرده موجب بروز اشکالاتی شده پیشنهاد ما بدین شرح است: در اصل دوم قانون اساسی که بیانگر پایه های بنیادی جمهوری اسلامی است پس از بند شش ابتدا قید شود : الف) تدوین مبانی و اصول اعلام شده انقلاب از سوی مقام بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران. 

رضایی افزود: بعد از رحلت حضرت امام از احمد آقا سوال کردم. حاج احمد آقا بعد از پیگیری‌های من در این باره اعلام کرد روحیه حضرت امام با عنوان شدن نامش به عنوان بنیانگذار انقلاب هماهنگی ندارد و درنتیجه خواسته من محقق نشد.

رضایی ادامه داد: چند سال بعد و در زمانی که مقام معظم رهبری به رهبری ایران برگزیده شدند آرام آرام دیدم که این دغدغه من روز به روز بر طرف می شود. کلام آقا، منش ایشان، روش ایشان، سیر و سلوک ایشان هر روز به امام خمینی نزدیک تر، جدی تر و قوی تر می شود. در این کتاب الحمد الله فراوان در این باره مطلب وجود دارد و تشکر می کنیم از آقای مطهری نویسنده این کتاب و امیدواریم با این روحیه جهادی این راه را ادامه بدهند. در این کتاب نمونه های زیادی است که مقام معظم رهبری درباره امام به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی صحبت می کنند. چقدر عاشقانه و چقدر مریدانه.

وی با بیان اینکه در طول 200 سال گذشته تاریخ ایران و نیز در تجربه انقلاب‌های سایر کشورها همواره انحرافاتی در مسیر جنبش‌های مردمی به وجود آمده است اظهار کرد: انقلاب ما اولین انقلابی است که رهبر بعدی درست همان مسیر را ادامه داده و با تغییر رهبر خود دچار انحراف نشده است و جا دارد که به رهبر عزیزمان بگوییم مرزبان بزرگ راه امام و آرمان امام هستند و کم لطفی است اگر نگوییم در کنار این مرزبانی ، ایشان آیینه تمام نمای امام راحل هستند در روش و منش و سیر و سلوک و کلام. این از بزرگترین نعمت‌های الهی است که کمتر امروز به آن توجه می شود، شاید به این خاطر که در کنار امام امروزمان هستیم و نمی توانیم آن را درک کنیم. 

وی ادامه داد: امام بزرگوار ما با آن همه دستاوردها و آن همه زحماتی که کشیدند این پرچمش را به دست امام دیگری دادند که تا به امروز جامعه ما را پیش بردند. وظیفه ما نگهبانی و همراهی و کمک به اماممان است که این مسیر طولانی با این همه شهید و فداکاری و با این همه هزینه را بتوانیم به عنوان یک میراث حفظ کنیم. تا کنون دو نوع خطر این راه را تهدید کرده که یکی خطرات مستقیم است و دیگری خطر غیر مستقیم تحریف مسیر و شخصیت امام خمینی(ره) است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: آن خطر مستقیم که تقریبا از زمان امام هم بود ولی جان نداشت و بعد از امام تشدید شد ، از زیر سوال بردن مهمترین مبانی اندیشه امام (ره) چون مبارزه با استکبار و اصول اساسی جمهوری اسلامی و ولایت فقیه است که به فضل پروردگار با هوشیاری و ایستادگی مقام معظم رهبری بر روی مسیر امام (ره) از کنار آن به سلامت عبور کرده ایم .حتی کار را به جایی رساندند که در یکی از دولت های گذشته گفتند امام یک مساله تاریخی و گذشته است که باید به موزه سپرده شود. همه اینها را پشت سر گذاشتیم. 

دکتر رضایی تصریح کرد: یک مرحله جدید شروع شده و که باید اسمش را بگذاریم تحریف امام که در این خصوص نیز مقام معظم رهبری طی همین سخنرانی خود در مراسم 14 خرداد امسال آن را بیان کردند و فرمودند که اگر ملت ایران بخواهد به آن اهداف برسد و بخواهد این راه را ادامه بدهد، باید راه امام و بزرگراه را درست بشناسد، اصول را درست بشناسد، شخصیت امام را اگر تحریف کنند، مردم را از راه امام منحرف می کنند. تحریف شخصیت امام، تحریف راه امام، تحریف کردن صراط مستقیم ملت ایران است. اگر راه امام را گم کنیم یا خدای ناکرده عمدا کنار بگذاریم ملت ایران سیلی خواهد خورد. رضایی گفت: برای مقابله با این خطر، جوانان، علما و روشنفکران باید بسیج بشوند و این میراث گرانبهای امام را نگذارند تحریف کنند. علت اینکه به تحریف روی آوردند این است که دیدند نمی توانند مستقیم مبارزه کنند.

وی با اشاره به بیان موضوعات گوناگون در وصیت‌نامه امام گفت: امام خمینی درباره موضوعات مختلف از جمله استکبار جهانی در رأس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی و حتی درباره آل سعود هم سخن گفته و می‌فرماید : "ملت ما بلکه ملتهای اسلامی و مستضعفان جهان مفتخرند به اینکه دشمنان آنان که دشمنان خدای بزرگ و قرآن کریم و اسلام عزیزند، درندگانی هستند که از هیچ جنایت و خیانتی برای مقاصد شوم جنایتکارانه خود دست نمی‌کشند و برای رسیدن به‌ ریاست و مطامع پست خود دوست و دشمن را نمی‌شناسند. و در رأس آنان امریکا این تروریست بالذات دولتی است که سرتاسر جهان را به آتش کشیده و هم پیمان او صهیونیست جهانی است " این در وصیت نامه امام است. آیا می شود بگوییم امامی که می گوید اینها تروریست بالذات هستند چیزی را در یک پستویی ، در یک اتاق خصوصی به یک کسی گفته؟ این با وصیت نامه امام جور در می آید؟ امام به صراحت در وصیت نامه اش نوشته . در مورد آل سعود در دو جا نکاتی را گوشزد می کنند. " و " می‌بینیم که ملک فهد هر سال مقدار زیادی از ثروتهای بی‌پایان مردم را صرف طبع قرآن کریم و محالّ تبلیغاتِ مذهبِ ضد قرآنی می‌کند و وهابیت، این مذهب سراپا بی اساس و خرافاتی را ترویج می‌کند؛ و مردم و ملتهای غافل را سوق به سوی ابرقدرتها می‌دهد" و در جایی دیگر می فرماید" آل‌سعود، این خائنین به ‌حرم بزرگ الهی _ لعنه الله و ملائکته و رسله علیهم است به طور کوبنده یادآوری و لعن و نفرین شود. "به نظر من وصیت نامه سیاسی - الهی امام (ره) نیازی به پیوست ندارد. اگر کسانی که می خواهند مسیر ورود آمریکا به این کشور را باز کنند بهتر است با شجاعت این را اعلام کنند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: اینکه می گویند چرا همواره مشکلات اقتصادی دامان این کشور را گرفته است به این دلیل است که اقتصاد در ایران در گروی لیبرال ها و تکنوکرات ها بوده است و هیچ گاه نیروهای انقلاب دستشان به اقتصاد نرسیده است.

رضایی اظهار کرد: مشکلات اقتصادی کشور به این دلیل است که اقتصاد در دست لیبرال ها و غرب زده هایی به گروگان گرفته شده است که مقابل امام (ره) ایستاده بودند. الان بیست سال است که در کشور مشغول سیاست گذاری هستیم. مقام معظم رهبری سیاست های کلی اصل 44، اقتصاد مقاومتی و چشم انداز ایران 1404 را ابلاغ کرده اند اما در عملی شدن این سیاست ها با مشکل مواجه هستیم. چون اقتصاد به گروگان لیبرال ها در آمده. اقتصاد را باید آزادش کرد و نجاتش داد. یعنی مسیر امام و رهبر انقلاب باید این اقتصاد را در اختیار بگیرد. 

وی تصریح کرد: چطور در عرصه های مختلف سیاسی و نظامی توانسته ایم بر مشکلات غلبه کنیم اما نمی توانیم کشاورزی را شکوفا سازیم؟

رضایی ادامه داد: اقتصاد تنها تکیه گاه لیبرال ها برای بازگشتشان به صحنه است و امیدواریم که جوانانی که در آینده اداره امور کشوررا به دست می گیرند بکوشند تا راهی را که در این 36 سال ادامه یافته است تداوم بخشند و آن را به انقلاب ولی عصر (عج) متصل کنند و اندیشه های امام و رهبری را بر اقتصاد در تمام کشور حاکم سازند.



ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
چغاخور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
0
دوکلمه اجیین ونسیب که درمتن آمده است غلط می باشند که صحیح آنها عجین ونصیب می باشد.