کد خبر: ۲۲۵۸|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته پنجشنبه 16 مهر با حضور در دریاچه شهدای خلیج فارس، به تماشای نمایش «آبی ترین وصال» نشست.
به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی مُهنا، محسن رضایی در بخشی از این نمایش که به گفتگوی رسالت بوذری با وی اختصاص داشت، در سخنانی درباره دلیل پوشیدن لباس سپاه پاسداران توضیح داد: همواره سعی کردم زندگی ام را به عنوان سربازی در خدمت مردم ایران باشم. از یک سال اخیر به نظرم رسید وارد دوران جدیدی از ناامنی های منطقه شدیم و وقت آن رسیده دوباره این لباس را بپوشم. به ویژه که شرایط منطقه حساس شده است.

رضایی از شهدای نیروی دریایی از جمله شهید مهدوی یاد و اظهار کرد: رزمندگان بسیاری دل به دریا زدند و برای سربلندی کشور تلاش کردند. پس از شکست عراق در جنگ دریایی، امریکا در سال ۶۶ جنگ دریایی با ما را آغاز کرد اما ما توانستیم با ابتکارات و خلاقیت ها و ایمان جوانان ۱۸،۱۹ ساله از حریم کشور در دریاها محافظت کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نسل چهارم انقلاب که در زمان جنگ نبوده اند، گفت: خودباوری و اعتماد به نفس نباید در کشور ما از یاد برود، ما بعد از ۳۰۰،۴۰۰ سال در زمان دفاع مقدس به این باور رسیدیم. جنگ هنوز در خانه های ما هست، بیکاری، مشکلات اقتصادی و... ناشی از کمبود خودباوری است. جوانان ما می توانند اتم را بشکافند و نباید خودشان را دست کم بگیرند.

چشم جوانان به آسمان خودمان باشد

رضایی تصریح کرد: فرماندهان شهیدی که اکنون شناخته شده اند، آن زمان افراد معمولی بودند و احکام آنها برای فرماندهی را خود من امضا کردم. آن زمان آنها باورشان نمی شد بتوانند فرمانده باشند اما به توفیقات بسیاری رسیدند. جوانان امروز نیز به آسمان دیگران نگاه نکنند و چشمشان به آسمان خودشان باشد.

در ادامه بوذری از سردار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز دعوت کرد تا در کنار سرلشگر رضایی برای تقدیر از خانواده معظم شهدا حاضر باشد و سپس از خانواده شهید نادر مهدوی، شهید نصرالله شفیعی، شهید بیژن گرد، شهید غلامحسین توسلی، شهید مجید مبارکی، شهید اسدالله رییسی، شهید محمدی ها، شهید دارا و  شهید آبسالان تقدیر به عمل آمد.

فدوی نیز پس از این تقدیر در سخنانی بیان کرد: افتخار و قوت ما شهدا هستند و ما با این قوت برقرار هستیم و براین قوت می افزاییم. افتخار ما است که نوکری خانواده شهدا را بکنیم و میخواهیم هر سال برنامه های متفاوتی داشته باشیم و به برکت خون شهدا اقتدار کشور را افزایش دهیم.

«آبی ترین وصال» به برکت خون شهدا نمایش خوبی شد

وی درباره «آبی ترین وصال» اظهار کرد: هرچند دوستان زمان زیادی نداشتند اما مسلما به برکت خون شهدا کار خوبی صورت گرفت و موجب شد به حال و هوای خوبی بپردازیم که تا یکشنبه 19 مهر برقرار خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان گفت: زحمت خوبی از دوستان مرکز مُهنا کشیده شده و من از آنها ممنونم و امیدوارم این نمایش را سالهای بعد هم داشته باشیم.

اجرای «آبی‌ترین وصال» تولید مرکز هنرهای نمایشی انقلاب اسلامی مُهنا به کارگردانی سعید اسماعیلی و روایت رسالت بوذری، از جمعه 10 مهر آغاز شده و تا 19 مهر ماه ادامه دارد. این نمایش هر شب از ساعت 19:30 تا 21:30 در ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در اتوبان همت غرب، اتوبان شهید خرازی روی صحنه می‌رود.

مثل دیگر اجراهای مرکز مُهنا، ورود عموم علاقه‌مندان برای تماشای نمایش آزاد و رایگان است.
ارسال نظر