سرلشگر رضایی در مراسم تشییع شهید همدانی:
کد خبر: ۲۲۶۶|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امنیت ایران صرفا در چهاچوب مرزها قابل تامین نیست و با امنیت منطقه گره خورده است، گفت: او در سوریه شهید شد تا ناامنی به تهران نیاید پس عده ای نگویند که چرا همدانی در سوریه شهید شد. اگر عربستان و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن پیروز شوند جهان اسلام را 15 قرن به عقب خواهند برد.
مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی با حضور مقامات کشوری و لشکری از مقابل حسینیه فاطمة‌الزهرا واقع در میدان سپاه تهران آغاز شد.همدانی به شهادت رسید تا امنیت ایران حفظ شود

به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی»؛ مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی دقایقی پیش از مقابل حسینیه فاطمةالزهراء(س) سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) آغاز شد. سردار شهید حسین همدانی روز پنجشنبه به دست گروه تروریستی داعش در حومه شهر حلب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سردار محسن رضایی در مراسم تشییع پیکر سردار همدانی در حسینیه فاطمه الزهراء در تهران گفت: یکی از افتخارات سردار همدانی جنگ مرصاد بود عملیات مرصاد این بود که ایران قطعنامه 598 را قبول کرده بود ولی صدام زیر بار آن نمی‌رفت و یک مرتبه هم به خرمشهر و هم به کرمانشاه حمله کرد در کرمانشاه منافقین را جلو انداخت و تا 120 کیلومتر از مرز آمدند و به 30 کیلومتری کرمانشاه رسیدند.

همدانی به شهادت رسید تا امنیت ایران حفظ شود
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس ادامه داد: اتفاقاً آقای همدان آنجا منتظر آنها بود. اگر ایشان و تیپ 32 انصار که در کنار تنگه چهار زبر بودند، نبودند و آنها وارد کرمانشاه می‌شدند تمام هلیکوپترهای کرمانشاه همه را سوار می‌کردند و می‌آمدند زندان اوین و 2 هزار نفر منافقی که در زندان اوین بودند را آزاد می‌کردند و فاجعه می‌شد؛ اما همدانی به دشمن امان نداد به موقع رسید و تنگه را بست. بعد گروه‌های دیگر آمدند و پیوستند و سد کردند و جلوی دشمن را گرفتن.

دبیر مجمع تشخیص ادامه داد: همدانی در ادامه مجاهدت‌هایش از سال 90 به عنوان یک مجاهد فی سبیل الله به صحنه جهان اسلام رفت، قبول مسئولیت کردند. در سوریه یک قرارگاه زینب در دمشق و قرارگاه رقیه در حلب درست کردند و جوانان سوریه را سازماندهی کرد و گفت من از مردم همانجا لشکر درست می‌کنم و دهه‌ها لشکر درست کرد و یک نیروی مردمی از دل جوانان مسلمان و وطن پرست سوریه درست کرد.
همدانی به شهادت رسید تا امنیت ایران حفظ شود
وی خاطرنشان کرد: سردار همدانی متواضع بود و به دنبال تبلیغ نبود اما در طول دوران حضور در سوریه در 80 عملیات در سوریه حضور داشت.

رضایی با بیان اینکه سردار همدانی 40 سال برای اعتلای اسلام جنگید، گفت: او تا آخرین روز در جبهه‌های جنگ تحمیلی ماند و در سوریه نیز یک تنه از حرم اهل بیت دفاع کرد و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت.

وی همدانی را یار دوم سردار جاویدالاثر احمد متوسلیان دانست و افزود: حاج احمد حزب‌الله را در لبنان بنا کرد و سردار همدانی نیز دفاع وطنی را که مشابه حزب‌الله است در سوریه شکل داد و دهها هزار جوان سوری را در این قالب سازماندهی کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وقتی به او گفته شد که یک لشکر از ایران به سوریه ببریم گفت ما پاسداها از مردمیم و با تکیه بر خود مردم سوریه تروریستها را از بین خواهیم برد.

رضایی با بیان اینکه امروز فتنه بزرگی سراسر اسلام را فرا گرفته که باید آن را از بین بببریم، تصریح کرد: اگر عربستان و تکفیری ها در سوریه، عراق و یمن پیروز شوند، جهان اسلام را 15 قرن به عقب می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: امروز امنیت ایران تنها در چهاچوب مرزها قابل تامین نیست و با امنیت منطقه گره خورده و سردار همدانی نیز در سوریه شهید شد تا ناامنی به تهران نرسد. پس عده ای نگویند که چرا او در سوریه شهید شد.

فرمانده اسبق سپاه گفت: همدانی به پیشواز امنیتی رفت که جهان اسلام را آرام نگه دارد و دشمن هم خیال باطل نکند چراکه با شهادت او، دهها همدانی دیگر بلند خواهند شد و پرچم را در دست خواهند گرفت و آنها را در سوریه و عراق دفن خواهند کرد.

رضایی در پایان با اشاره به تحولات فلسطین و با بیان اینکه این بی سابقه است که صهیونیستها از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی جلوگیری کند، تاکید کرد: انتفاضه جدید در فلسطین آغاز شده است.
همدانی به شهادت رسید تا امنیت ایران حفظ شود
این خبر تکمیل می‌شود
ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۲
ک م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
0
1
سلام تشکر از حضور شما فرمانده عزیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس یادش بخیر یا دگارشهدا