به مناسبت سالروز شهادت شهید شوشتری
کد خبر: ۲۲۹۵|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
ته بود: من به ذهنم آمد با این همه نیازی که خانواده‌ام به من دارند، باید چه کنم؟ آن لحظه چهره امام جلوی صورتم آمد و من دریافتم که باید این کار را قبول کنم... و به جنوب شرق بروم.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی» سرلشکر محسن رضایی به مناسبت سالروز شهادت شهید شوشتری، با انتشار عکسی از شهید شوشتری در اینستاگرام خود نوشت: 

جنگ که آغاز شد، بسیاری از مردم پنج استان کشورمان، خانه و کاشانه‌هایشان را ترک کردند، ولی با ترک این جمعیت بزرگ از ملت ما، یک جمعیت دیگری می‌آمد جایگزین آنها می‌شد که از شهرهایشان دفاع کند. در اهواز روزهای اول جنگ که بسیاری از مردم و دانش‌آموزان، از خانه‌ها و مدرسه‌هایشان رفته بودند، مدارس اهواز محل تجمع رزمندگانی بود که از دیگر استان‌ها از جمله خراسان می‌آمدند تا بلکه بتوانند اشغالگران صدامی را از ایران بیرون و آتش‌ها را از خانه‌ها و کاشانه‌های مردم دور کنند.
خاطره دکتر محسن رضایی از سردار شهید شوشتری

شهید شوشتری را در این شرایط یافتم که با بچه‌های خراسان، در یکی از مدارس شهر اهواز ساکن شدند. من که تا آن موقع هنوز فرمانده سپاه نشده بودم، از شورای فرماندهی سپاه رفته بودم جنوب و روزهای اول جنگ وقتی که رزمندگان خراسان که در چند مدرسه مستقر شده بودند دیدم. 
سخن های زیادی است که از رشادت های ایشان در جبهه ها نقل کنم؛ اما خاطره ای که همیشه در ذهن من از ایشان نقش بسته بر می گردد به مسئولیت ایشان در جبهه شرق.

پس از شهادت کاظمی، وقتی قرار شد شهید شوشتری به جنوب شرق برود و در منطقه سیستان و بلوچستان، امنیت پایدار را پدید آورد با وجود آن‌که سال ها بود حضور مستمری در کنار خانواده نداشت و فرزند ایشان، بزرگ و مستقل شده بود و نیز با وجود سن بالا، پذیرفتن چنین مأموریتی کار سختی به نظر می‌آمد درنگی کرد و سپس پذیرفت.

بعدها وقتی از ایشان پرسیده بودند که تأمل شما برای چه بود، گفته بود: من به ذهنم آمد با این همه نیازی که خانواده‌ام به من دارند، باید چه کنم؟ آن لحظه چهره امام جلوی صورتم آمد و من دریافتم که باید این کار را قبول کنم... و به جنوب شرق بروم.

روحشان با سید الشهدا محشور باد

محسن رضایی
کانال تلگرام: @rezaee_ir
لینک صفحه دکتر رضایی در اینستاگرام: https://instagram.com/rezaee_ir
لینک نوشته در اینستاگرام: https://instagram.com/p/8-PIDFsnMO
کلید واژه های مطلب: احمد کاظمی ، شهید شوشتری ، اینستاگرام ، خراسان
ارسال نظر