کد خبر: ۲۴۰۷|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
مجموعه خاطرات دکتر محسن رضایی از شهید سرلشکر مهدی زین الدین که به همت پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی جمع آوری و منتشر شده است. این خاطرات به مرور زمان به روز رسانی خواهد شد.

سردار سرلشکر مهدی زین الدین در 18 مهرماه سال 1338 در تهران به دنیا آمد. شهید زین الدین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با دستور امام در خصوص راه اندازی جهاد سازندگی، به این ارگان انقلابی رفت و پس از مدتی نیز با تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به صورت داوطلب عضو سپاه شد و بعد از مدت کوتاهی وقتی لیاقت و شایستگی خود را در بخش‌های مختلف سپاه نشان داد به سمت مسئول واحد اطلاعات سپاه قم انتخاب شد و در این مسئولیت حساس انجام وظیفه کرد.

با آغاز جنگ و رشادت‏های فراوانی که شهید زین‏ الدین از خود به ثبت رساند، فرماندهان را برآن داشت تا مسئولیت‏های حساس و کلیدی را به او واگذار کنند و بدین ترتیب، زین‏ الدین به عنوان مسئول شناسایی یگان‏‌ها انتخاب شد و پس از آن به عنوان مسئول اطلاعات عملیات سپاه دزفول و سپس مسئول اطلاعات عملیات محورهای سوسنگرد انتخاب شد.

خاطرات دکتر محسن رضایی از شهید مهدی زین الدین


سرانجام عمر 25 ساله شهید مهدی زین‏الدین این فرمانده محبوب بسیجی‌ها در 27 آبان ماه سال 1363 به پایان رسید و او به همراه برادرش مجید زین الدین در مأموریتی که از کرمانشاه به سوی سردشت آذربایجان غربی درحرکت بود در منطقه تپه ساروین، با گروه‏های ضد انقلاب درگیر و به فیض شهادت نائل آمد.

شهید مهدی زین الدن در فرازی از وصیتنامه کوتاهش آورده است:

 در زمان غیبت کبری به کسی منتظر گفته می‌شود و کسی می‌تواند زندگی کند که منتظر باشد، منتظر شهادت، منتظر ظهور امام زمان (عج) و خداوند امروز از ما همت، اراده و شهادت‌طلبی می‌خواهد.

ارسال نظر