کد خبر: ۲۴۳۳|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
بعد از آن که در نخستین سریال تلویزیونی سازمان هنری-رسانه ای اوج با عنوان “آسمان من” بازسازی دیدار محسن رضایی با امام خمینی(ره) صورت گرفت حالا در تازه ترین فیلم سینمایی محصول این سازمان نیز نمایی دیگر از گذشته محسن رضایی را می بینیم.
به گزارش بولتن نیوز،در "آسمان من” ساخته محمدرضا آهنج،دکتر محسن رضایی را که به "برادر محسن” معروف بود در حالی می دیدیم که قصد دیدار با امام(ره) و رایزنی با ایشان برای راه اندازی حفاظت داخلی هواپیماها را داشت.محسن رضايي در قاب نمايش/وجود سكانس هايي بازسازي شده از گذشته
سکانس بامزه دیدار
حالا در درام سینمایی”ایستاده در غبار” باز هم از محصولات اوج که داستان زندگی حاج احمد متوسلیان از زمان اعزام به جبهه تا لحظه مفقود شدن را روایت می کند سکانسی از دیدار محسن رضایی و حاج احمد متوسلیان بازسازی شده است.
مهدویان کارگردان فیلم با "بامزه” توصیف کردن این سکانس به "سینما” گفته است: یکی از صحنه های جالبی که در فیلم بازسازی شده، سکانس بامزه ای بین محسن رضایی و احمد متوسلیان است که در بدو تشکیل تیپ حضرت رسول(ص) برخورد جالبی در آستانه عملیات فتح المبین بین این دو رخ می دهد.

پیشتر تصویرسازی شهدا را دیده بودیم…
هرچند در سینما و تلویزیون ایران پیش از این و در آثاری چون "تونل”،”دلتنگیهای عاشقانه”،”شور شیرین” و "به کبودی یاس” زندگی شهدایی چون احمد کاظمی، منوچهر مدق، محمود کاوه و عبدالحسین برونسی بازسازی شده بود اما درباره  فرماندهان زنده دوران دفاع مقدس و از جمله محسن رضایی که بنیانگذار سپاه پاسداران است هیچ تصویرسازی سینمایی یا تلویزیونی جدی ندیده بودیم.

اشارات حاتمی کیا در "موج مرده”

البته پیش از این ابراهیم حاتمی کیا در اثری تولید شده در دوران اصلاحات با عنوان "موج مرده” به روایت زندگی فرماندهی از دفاع مقدس پرداخته بود که از برخی جهات شباهتهایی به محسن رضایی داشت.

نه حاتمی کیا و نه عوامل فیلم هیچ گاه به صراحت این شباهتها را تایید نکردند اما اشاراتی چون پناهنده شدن فرزند فرمانده فیلم حاتمی کیا به کشوری بیگانه اصلی ترین عامل بود برای طرح فرضیه هایی در این باره.

آیا این تستی برای ساخت اثر مستقل محسن رضایی است؟

حالا اما به فاصله ای کوتاه تصویری واقع گرایانه از رضایی را که نزدیکانش او را "آقا محسن” می نامند هم در سریالی تلویزیونی می بینیم و هم فیلمی سینمایی.

تولید هر دوی این محصولات توسط سازمان ارزشی اوج این حدس را پیش روی مخاطب قرار می دهد که شاید مدیران این سازمان در حال تست زدن تصویرسازی محسن رضایی هستند تا در آینده نزدیک اثری مستقل با محوریت وی تولید کنند.

ارسال نظر