در برنامه نگاه یک مطرح شد
کد خبر: ۲۴۷۷|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
دکتر محسن رضایی در برنامه نگاه یک حاضر شده و به سوالات مختلف پیرامون مسائل هسته ای، مسائل منطقه و اقتصاد پاسخ داد.
محسن رضایی در برنامه نگاه یک حضور یافت و در خصوص مسائل هسته‌‌ای پیرامون پرونده PMD گفت: باید عنوان این گزارش را گزارش اتهامات نامید. این گزارش بسیار گزارش موزیانه‌ای است و نشان می‌دهد قصدهای خطرناکی داشتند اما بالاخره از این مسئله عبور کردیم. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص بخشی از گزارش که ادعا می کند ایران تا قبل از 2003 تحقیقات برای ساخت سلاح هسته‌ای داشته، تصریح نمود: اگر ما سراغ این سلاح می‌رفتم عجیب نبود چون صدام در همسایگی ما سلاح شیمیایی و میکروبی ساخته بود و در پی ساخت سلاح اتمی بود اما ما سراغ ساخت این سلاح‌ها نرفتیم. ما دنبال سلاح‌های تاکتیکی هسته‌ای که در جنگ روبرو استفاده می‌شود و تخریب محدود را در پی دارد نیز نبودیم و این موضوع کاملاً دروغ است.

رضایی در خصوص هدف این پرونده سازی گفت: این بخشی از سناریو است که می‌خواستند متکی بر آن به سمت جنگ با ایران بروند اما چون اصل سناریو شکست خورده، این بخش نیز دیگر کارایی ندارد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پاسخ به این پرسش که آیا پذیرش این گزارش توسط ایران، زمینه‌ساز مستمسک قرار دادن برای طرح اتهامات بعدی را در آینده فراهم می‌سازد؟ گفت: قطعاً باید این موضوع را پیگیری و رد کرد اما از نظر حقوقی نباید این مسئله رها کنیم و باید به عنوان یک پرونده باز در دیپلماسی رسیدگی کنیم.

محسن رضایی در خصوص اینکه چه زمانی پرونده اتمی بسته می‌شود، گفت: باید شورای حکام بگوید ایران در پی برنامه هسته‌ای نبوده و پرونده اتمی ایران بسته شده است. لذا باید دوستان بر روی متن کار کنند و به شورای حکام بگویند که ایران با هر متنی موافقت نخواهد کرد.

وی درباره بحث نفوذ گفت: نفوذ یعنی رضاشاه و محمدرضا شاه، یعنی ترکمنچای و قراردهای ننگین دیگر. ما مخالف درهای باز نیستیم اما باید مراقب باشیم چه چیزی رفت و آمد می‌کند و چه چیزی مبادله می‌شود؟ آیا کالاهای سرمایه‌ای می‌آید و همکاری اقتصادی بدون وابستگی پیش می‌آید؟ 

رضایی در پاسخ به اینکه آیا در فضای پسابرجام احتمال امکان نفوذ بیشتر می‌شود، تاکید کرد: حتماً با افزایش تبادلات تجاری، این احتمال وجود دارد اما این دلیل نمی‌شود که 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با اشاره به اینکه مسیر سیاست خارجی ایران بعد از دویست سال در حال پیدا کردن مسیرش است، گفت: من اسمش را گذاشته ام، سیلی و خنده. ما سه تجربه خوب داریم. در ماجرای لانه جاسوسی که به آمریکایی ها سیلی زدیم و بعد از طریق مجلس گروگان‌ها را آزاد کردیم. در جنگ تحمیلی هم به متجاوز سیلی زدیم، همه اسرا را آزاد کردیم. در ماجرای هسته‌ای نیز ما مقاومت کردیم و بعد از پیشرفت، نرمش قهرمانانه کردیم و حق‌مان را گرفتیم.

وی افزود: در مقابل خنده‌ای که قاجار و پهلوی کرد و در مقابل سیلی‌هایی که خوردیم، ما را دویست سال عقب انداخت. اگر کشورهای غربی همچون بحث 5+1 شکست خوردند و پی بردند که گزینه جنگ و تحریم اثر ندارد و لبخند زدند، ما هم لبخند می‌زنیم و در حقوق مان با لبخند دفاع می‌کنیم.

محسن رضایی در خصوص انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان گفت: این انتخابات به لحاظ داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است. من به عنوان سرباز این نظام درخواست می‌کنم صحنه انتخابات را ترک نکنند، فضای قانونی کشور را به هم نریزند تا یک انتخابات پرشور داشته باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاست های انتخابات که در مجمع تشخیص مصلحت بررسی شد، گفت: ما در بررسی‌ها پی بردیم که بسیار از مسائل شفاف نیست و از آن جمله منابع مالی کاندیداها است که مشخص نیست از کجا تامین می‌شود؟ همچنین اینکه کاندیداها باید به شعارهایشان پایبند باشند را نیز مورد تاکید قرار دادیم. همچین مباحث نظیر عدالت در استان‌ها را نیز مورد توجه قرار دادیم که انشاالله پس از تصویب رهبر انقلاب، اجرایی می‌شود. البته این قانون به انتخابات پیش رو نمی‌رسد.

رضایی درباره اینکه چرا بررسی مصوبات اینقدر در مجمع تشخیص مصلحت طول می‌کشد، گفت: چون ما باید نظرات کارشناسان گرفته شود، طول می‌کشد. مثلاً در قانون بررسی دارایی مسئولان، ما همه نظامات دنیا و حتی قوانین ایالت‌های آمریکا را گرفتیم و بررسی قرار دادیم تا قانونی جامع مطرح باشد.

وی هرگونه اعمال فشار صاحبان قدرت و ثروت برای عدم بررسی و تصویب این قوانین را به کلی رد کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برجام محصول دور کردن جنگ از کشور است و الا کسی آقای روحانی و ظریف را تحویل نمی‌گرفت. آمریکا چند بار تا پای جنگ آمد اما وقتی دیدند نمیتوانند با ایران بجنکند، پای میز مذاکره نشستند. برجام چکیده 12 سال ایستادگی بر اصول ایران است. اگر اصول گرایی ما نبود، این اتفاق نمی افتاد. من پیشنهاد کردم به محض توافق برجام، یک جلسه بگذارند از یک خانواده شهید و یک فرمانده نظامی به واسطه مقاومت در این دوران تقدیر شود. 

وی تاکید کرد: اگر بگوییم آمریکایی ها به یک باره پای میز مذاکره آمدند و به سرانجام رسید، یک فریب بزرگ است. اگر ما 20 هزار سانتریفیوژ نداشتیم، اساسا چیزی در پای میز مذاکره نداشتیم که تا 6500 سانتریفیوژ محدود کنیم و در مقابل امتیازهایی بگیریم.

رضایی در خصوص اینکه چرا ایران حاضر به همکاری با آمریکا در بحث داعش نیست گفت: ایران در یک سال گذشته صداقتی از آمریکایی ها در این بحث داعش ندیدیم. اگر قرار باشد همکاری نظامی در مقابل داعش باشد، باید عمدتاً میان کشورهای اسلامی باشد. به نظر ما اینها دنبال یک نفوذ در سیستم امنیتی ایران است. هواپیماهای آمریکا یک سال است که بالای سر داعش می روند و سپس می آیند و می نشینند. اساساً حضور آمریکایی ها، انگیزه های محلی را برای رشد داعش بیشتر می‌شود. همین حمله آمریکایی‌ها به عراق بود که زمینه ساز رقم خوردن فضای فعلی شد.

وی گفت: ما از آمریکا یک چیز می خواهیم. آمریکا فردا اعلام کند دولت ترکیه ظرف 24 ساعت باید مرزهایت را بر روی تکفیری ها ببندی و نه تنها نفت، بلکه هیچ عضو داعش از مرزهای ترکیه عبور نکند و وارد هتل های ترکیه نشود. اگر همین اتفاق بیافتد، داعش محاصره می شود. مسیرهایی که داعش از آن به ترکیه رفت و آمد می‌کند، کاملاً شناخته شده است.
ارسال نظر
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
بسيا متين بجا وبا ديد بسيار عالي صحبت كردند ،من شخصا ارادت ويژه به ايشان دارم . اميدوارم با حمايت فكري ايشون وبا تجربه ايشان بتوانيم راهكارهاي خوبي براي اينده ايران داشته باشيم
درضمن به روز رساني شما در رابطه با اين مناظره بسيار تحسين برانگيز است ،تشكر از زحمات شما
حمزه قربانپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
باسلام هروقت آقای دکتررضایی صحبت میکنندآرامش خوبی میگیرم ودوست دارم پای صحبت ایشان بشینم وازاطلاع رسانی خوبشان استفاده نمایم خداوندحافظ ونگهدارشان باشدبه امیددیدارشان ازنزدیک لحظه شماری میکنم.قربانپورازبابل.
سجاد
|
United States of America
|
۰۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
لطفا فایل تصویری برنامه رو هم بذارید,من نتونستم ببینم
فرزند ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۲
0
0
سلام حاج محسن،
خبر و عکس ملاقات معاون اول رئیس جمهور با رجب طیب اردوغان را دیدم .
چرا نماینده کشورم باید در مقابل رئیس ترک اینطور مظلومانه بنشیند .
آقای جهانگیری مگر نماینده ایران در این نشست نبوده چرا نباید در کنار پرچم عزیز کشورم نشسته باشد .
آیا این است ثمره خونهای پاک شهدا و زحمات عزیزانمون ؟
چرا آقایان رعایت اصول در سطح بین المللی را نمیکنند ؟