کد خبر: ۲۵۱۳|
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
موضوع از این قرار بود که یکی دو روز پیش از آن، شهید محلاتی در جبهه بودند. فرماندهان، بدون اطلاع من‌ به ایشان گفته بودند، آقا محسن، خیلی به خط مقدم می‌رود، این‌ خطر ناک است. شما به نحوی این مسأله را به امام برسانید که ایشان را منع کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی، وی ‌در گفت‌وگوی ویژه خبری مورخ 9 خرداد 1392 پیرامونِ شناساییِ کامل از مشکلات اقتصادی کشور گفت: شما می‌دانید من اقتصاد کشور را کاملا شناسایی کرده‌ام. بیش از بیست سال است در این زمینه مطالعه کرده‌ام. برنامه‌ام در این زمینه، جامع و بر اساس واقعیات است. شما من را می‌شناسید. در دوران دفاع مقدس، سه بار نزدیک بود اسیر شوم، چون تا از شناساییِ کامل دشمن، قبل از عملیات، مطمئن نمی‌شدم، دستور حمله را نمی‌دادم. در صحنه جهاد اقتصادی هم، همین گونه است، زوایای گوناگونِ اقتصاد کشور را بررسی و برای آن برنامه دارم.‌
 
سرلشگرمحسن رضایی در مصاحبه‌ای در سال 1373 از خاطرات عملیات بدر گفته است:

عملیات بدر در روز بیستم اسفند 1363 شروع شد. یک روز پیش از آغاز عملیات، آیت الله توسلی از بیت حضرت امام(ره) تماس گرفتند و گفتند:

امام فرمودند: به آقا محسن بگویید خط مقدم نرود، حفظ جان ایشان، واجب است.

موضوع از این قرار بود که یکی دو روز پیش از آن، شهید محلاتی در جبهه بودند. فرماندهان، بدون اطلاع من، به ایشان گفته بودند آقا محسن، خیلی به خط مقدم می‌رود، این، خطر ناک است، شما بنحوی این مسأله را به امام برسانید که ایشان را منع کنند. شهید محلاتی بلافاصله پس از مراجعت به تهران، موضوع را از طریق آقای توسلی به عرض حضرت امام(ره) رسانده بود که امام فرموده بودند: به آقا محسن بگویید خط مقدم نرود، حفظ جان ایشان واجب است.

وقتی آیت الله توسلی این دستورِ حضرت امام(ره) را به من ابلاغ کردند، من پیغامی را مکتوب کردم و برادرانِ دفتر اینجانب، آن را با کد و رمز به آقای انصاری(دفتر حضرت امام(ره)) منتقل کردند.


متن پیغام اینجانب به محضر حضرت امام(ره) این بود:
 
«محضر مبارک حضرت امام خمینی ـ روحی فداه
با سلام و عرض ادب، امر حضرتعالی، واصل و مطاع است.

چند نکته به استحضار می‌رسد:

1 ـ گاهی اوقات، برای آنکه از شناسایی‌های قبل از عملیات مطمئن شوم و ابهامم برای صدورِ دستورِ حمله، مرتفع شود ناچارم خودم به منطقه دشمن بروم تا اطمینان حاصل کنم.

2 ـ گاهی اوقات،در حین عملیات، گره ای در کارِ عملیات، بوجود می‌آید که جز با حضور خودم، گشوده نمی شود و حاضر شدنم در منطقه درگیری، ضرورت می‌یابد.

3 ـ گاهی اوقات، در گرماگرمِ عملیات، برای تقویتِ روحیه فرماندهان، حضورم در محدوده درگیری، لازم می‌شود.

هر چه حضرتعالی امر بفرمایید عمل می‌کنم».‌

آقای انصاری، پیغام مرا خدمت حضرت امام(ره) تقدیم و خیلی سریع، پاسخ آن حضرت را ابلاغ نمودند که:

«امام فرمودند: به آقا محسن بگویید، تشخیص، با خودِ شماست، ملاحظات امنیتی را رعایت کنید».

ارسال نظر
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هدایت الله حبیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
0
0
درود بر روح ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی معجزه بزرگ قرن مردی ازسلاله پاک حضرت زهرا سلام الله علیها روح خداوند امام خمینی رضوان الله تعالی علیه