کد خبر: ۲۵۲۸|
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
سردار محسن رضایی در تابناک نوشت:

آمريكا در قبال ايران، با يك سرگرداني مواجه شده است از يكطرف به عقب نشينيِ پي در پي ناچار شده و از طرف ديگر براي حفظ دوستان منطقه ای خود از جمله عربستان و اسراييل، ناچار به اعمال فشارهاي جديد علیه ایران است.لغو دوازده قطعنامه هسته ايِ شوراي حكام پیرامون اتهامات و دروغ هاي بي اساس عليه ايران، براي دوستان آمريكا سنگين بود.

چيزي نگذشت كه عقب نشينيِ ديگري در سياست خارجي آمريكا نسبت به ايران صورت گرفت و آنهم قبول ادامه حاكميت بشار اسد در سوريه بود.مذاكرات نيويورك و پذيرش قطعنامه پيشنهادي كه به پيشنهادات ايران بسيار نزديك بود و حذف شرط كنار رفتن اسد، عقب نشيني جدیدي دركمتر از يك هفته به شمار می آید.

وادار كردن ارتش تركيه به عقب نشيني از خاكِ عراق، در شرايطي كه دولت اردوغان با آبروريزيِ قاچاق نفت داعش و فشار روسيه مواجه است نشانگر وخيم بودن شرایطِ يكي از متحدين آمریکا در منطقه است.

وضع عربستان نيز بسيار وخيم است، هفته هاست كه دولت سعودی در پی استقرار آتش بس در يمن است ولي نمي خواهد با دست خالی صحنه را ترک کند بنابراين بر سر دو راهيِ آتش بس و ادامه جنگ، گرفتار شده است.

وضع سومين دوست آمريكا يعني اسراييل نیز از آن دو، بهتر نيست قريب سه ماه، انتفاضه سومي در سرزمينهاي اشغالیِ فلسطين، آنهم در كرانه غربي که تا کنون مردم آن ساکت بوده اند بوقوع پيوسته و دهها نفر شهيد و صدها نفر مجروح داشته ولي هنوز دولت نتانياهو نتوانسته صداي مردم را خاموش كند.

آمريكا براي جبران عقب نشيني های پي در پي در مقابل ايران و شكست هاي دوستان خود در منطقه و ايجاد توازن بين ايران و آنها، به تصويب قانون ويزا دست زده است.

قانون ويزا، بغضِ پس از شكستِ طرح نفوذ ایالات متحده نیز به شمار می آید، وقتي كه با هوشياري رهبری معظم انقلاب، توجه مسولان امنيتي به ورود جاسوسان آمريكايي بيشتر و به دستگیری تعدادی از آنها انجامید، آمريكا در صدد وارد ساختن ضربه ای بر آمد كه با وضعيت دوستان خود و شرايط منطقه، فرصت را براي اين اقدام غير منطقي، مناسب یافت و يكبار ديگر، ماهيت غير دوستانه وكينه خود نسبت به ملت ايران را نشان داد.
منبع: الف
ارسال نظر