کد خبر: ۲۵۳۱|
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
پس از فتح خرمشهر، انتظار می‌رفت، سازمان‌های بین‌المللی صلحی را به ایران پیشنهاد کنند و کمیته‌هایی برای تعیین مرز و تعیین متجاوز و تعیین میزان قرامات جنگی تشکیل شوند و با این کار، دست‌کم حقوق ایران به رسمیت شناخته شود، ولی این گونه نشد و ما راهی جز راهکار نظامی برای احقاق حقوق خود نداشتیم تا از این راه، جنگ برای همیشه به پایان برسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، به نقل از تابناک ایشان در گفت‌وگویی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: پس از فتح خرمشهر، انتظار می‌رفت، سازمان‌های بین‌المللی صلحی را به ایران پیشنهاد کنند و کمیته‌هایی برای تعیین مرز و تعیین متجاوز و تعیین میزان قرامات جنگی تشکیل شوند و با این کار، دست‌کم حقوق ایران به رسمیت شناخته شود، ولی این گونه نشد و ما راهی جز راهکار نظامی برای احقاق حقوق خود نداشتیم تا از این راه، جنگ برای همیشه به پایان برسد.

از سوی دیگر به هنگام فتح خرمشهر همچنان هزار کیلومتر از خاک کشور ما در مناطق مهران، قصر شیرین و دهلران در اشغال دشمن بود که این عامل نیز باعث شد تا جنگ ادامه پیدا کند.

در دوران جنگ تحمیلی، اگر رهبری امام خمینی (ره) نبود، چند استان دیگر ما همانند بحرین از ایران جدا می‌شد؛ بنابراین، به برکت وجود امام بود که تمامیت ارضی کشورمان حفظ شده و ملت ما حاضر می‌شدند تا در راه آزادی اسلام و آزادی وطن فداکاری کنند.

دخالت عربستان در بحرین بخشی از یک نقشه منطقه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی است و از آنجایی که آمریکا قادر به کنترل کامل منطقه توسط نیروهای خود نیست از ترکیه و عربستان برای اجرای نقشه‌های استعماری خود استفاده می‌کند و در همین راستا، عربستان در کشورهای یمن، بحرین و سوریه به اقدامات خلاف اصول دیپلماتیک دست می‌زند.

مقامات عربستان باید بدانند که ادامه این راه، به سود آمریکا و به زیان کشورهای منطقه بوده و به ناامنی در منطقه خلیج فارس دامن خواهد زد. بحرین لقمه‌ای نیست که یک‌شبه بلعیده شود، این قبیل اقدامات عربستان، موجب ایجاد ناامنی در تمام منطقه شده و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مؤثر در منطقه خلیج فارس نخواهد توانست در مقابل این اقدامات عربستان برای همیشه ساکت بنشیند.

ما به عربستان پیشنهاد می‌کنیم از مسیر کنونی خود بازگشته و به این راه ادامه ندهد، چرا که در صورت ادامه آن، منطقه را با رویدادهای پیش‌بینی ناشده روبه‌رو خواهد شد.

در سال ۱۳۵۸ شوروی به بهانه اینکه به دعوت دولت افغانستان به این کشور آمده، تانک‌های خود را وارد افغانستان کرد و در پایان با خفت و خواری از این کشور خارج شد. صهیونیست‌ها نیز به بهانه‌های واهی سرزمین فلسطین را به اشغال خود درآورده و ساکنان اصلی این سرزمین را آواره کردند.عربستان پروژه‌ای شبیه پروژه شوروی و رژیم صهیونیستی را پیگیری می‌کند و باید بداند که این قبیل اقدامات، نتیجه‌ای برای این کشور نداشته و به شکست خواهد انجامید.

ارسال نظر