کد خبر: ۲۵۵۶|
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
دکتر محسن رضایی در نشست با جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی: با توجه به اینکه حزب و فعالیت های حزبی، رکن اصلی مردمسالاری می باشد و نیز اینکه جناح ها و احزاب، سرمایه ملی برای کشور هستند لذا باید اینگونه فعالیت ها را تقویت کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام دکتر محسن رضایی در نشست با اعضای شورای مرکزی جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی با تاکید بر لزوم فعالیت های حزبی بیان داشتند: فعالیت افراد در احزاب به منظور آمادگی برای به عهده گرفتن مسئولیت های خطیر کشور یک ضرورت می باشد.
ایشان افزودند: با توجه به اینکه حزب و فعالیت های حزبی، رکن اصلی مردمسالاری می باشد و نیز اینکه جناح ها و احزاب، سرمایه ملی برای کشور هستند لذا باید اینگونه فعالیت ها را تقویت کرد. 
دکتر رضایی در ادامه خاطرنشان کردند که متاسفانه ما هنوز ساماندهی درستی در جامعه سیاسی کشور نداریم و احزاب و جناح ها گرایش دقیق و روشنی ندارند در حالیکه وجود مواضع روشن و شفاف از الزامات فعالیت احزاب می باشد.
دکتر رضایی در ادامه سخنان خود، وجود احزاب و جناح ها را برای آینده کشور ضروری دانستند و خاطرنشان کردند که مدل احزاب نباید کپی برداری از مدلهای غربی باشد چرا که در کشور ما بر خلاف کشورهای غربی، رهبری کلان خارج از رهبری حزبی است و مدلهای غربی با ساختار سیاسی کشورمان انطباق ندارند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم تقید همه احزاب و جناح ها -اعم از اصلاح طلب و اصولگرا- نسبت به رهبری افزودند: احزاب سیاسی باید توجه داشته باشند که در چهارچوب و تحت نظر رهبری ملی حرکت کنند.
دکتر رضایی در ادامه بیان کردند کادرسازی و تربیت افراد جهت تصدی پست های مهم مملکتی و خدمت به کشور، سوای نتیجه ای که فعالیت احزاب در به دست آوردن قدرت می تواند داشته باشد خود یک موفقیت بزرگ به حساب می آید.
ایشان افزودند: احزاب می توانند با فعالیتهای سازنده و مثبت خود باعث تشویق حضور مردم در صحنه شوند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود، با حمایت از ائتلاف اصولگرایان، شرکت در جلسات هماهنگی برای به دست آمدن وحدت بیشتر اصولگرایان را مفید ارزیابی کردند.
دکتر رضایی در پایان با تاکید بر حرکت در مسیر انقلاب، از برگزاری هر چه بیشتر این جلسات به منظور حفظ و دستیابی به اصول و اهداف انقلاب استقبال کردند. 
دکتر حسین قربانزاده دبیر جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی، پیش از سخنان دکتر رضایی با معرفی تاریخچه این جمعیت به ابراز دغدغه های اعضای جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی برای شکل گیری مجلسی با هدف وصول مطالبات رهبری و مردمی پرداختند و تلاش برای دستیابی به مجلسی انقلابی با هدف بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت مردم و نیز اعتلای هر چه بیشتر جایگاه منطقه ای و بین المللی ایران اسلامی را بر همه واجب دانستند.


جناح ها و احزاب سرمایه ملی کشورندجناح ها و احزاب سرمایه ملی کشورند
ارسال نظر