کد خبر: ۲۵۸۰|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
در اقتصاد باید با روحیه جهادی همانند دوران جنگ و تحریم ها با پشت سر گذاشتن تردیدها خودمان را در ردیف چند کشور اول جهان قرار دهیم.
دکتر محسن رضایی امروز در جمع مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در اقتصاد باید با روحیه جهادی همانند دوران جنگ و تحریم ها با پشت سر گذاشتن تردیدها خودمان را در ردیف چند کشور اول جهان قرار دهیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی با اشاره به اینکه ایران یک کشور متمدن است، گفت: ایران چهار راه منافع بین المللی است و اقوام مختلف با همدلی و اتحاد در پی پیشرفت ایران اسلامی هستند.

رضایی افزود: مسئولان منطقه آزاد قشم باید مطالبات خود را با جدیت دنبال کنند و مطمئن باشند سیاست های کلی نظام و نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب به نفع فعالیت های اقتصادی در مناطق آزاد کشور است.

محسن رضایی با اشاره به جایگاه جزیره قشم در اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: جزیره قشم با توجه به شرایط ویژه و ظرفیت های مهم می تواند به الگوی اجرای اقتصاد مقاومتی بین مناطق آزاد کشور تبدیل شود.

چشمداشتی به کمک های دولت نداریم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست گفت: برای موفقیت این منطقه بدون چشمداشت به کمک دولت، آماده ایجاد تحول در حوزه های مختلف گردشگری، صنعتی، تجاری و خدماتی هستیم. 

حمیدرضا مؤمنی با اشاره به برنامه های کلان این منطقه در سال جاری در جزیره قشم گفت: امسال برنامه ریزی های مهمی در حوزه تکمیل زیرساخت ها از جمله توسعه راه ها، بنادر و فرودگاه جزیره قشم انجام شده است و روند این پروژه ها با جدیت ادامه دارد. 

وی افزود: تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی، شیلات و آبزیان، انرژی، فولاد و تولید آب شیرین از دیگر اهداف و برنامه های کلان سازمان منطقه آزاد قشم در سال جاری بوده است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم احداث پل خلیج فارس را یک ضرورت برای منطقه دانست و افزود: با ساخت این پل، اقتصاد منطقه متحول می شود ضمن اینکه پروژه سوخت رسانی به کشتی های عبوری نیز برای منطقه حائز اهمیت است. 

 مؤمنی هم چنین در این نشست که با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد از این مجمع خواست تا مناطق آزاد کشور را برای پیشبرد اهداف متعالی این مناطق و رسیدن به موفقیت در عرصه های اقتصادی کشور، یاریگر باشند.

لازم به ذکر است نشست مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم امروز با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مرکز رشد این سازمان برگزار شد.
ارسال نظر