کد خبر: ۲۵۸۳|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۷
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران در پی پایان دادن به ناامنی های منطقه است و معتقدیم مرزهای جغرافیایی همه کشورها باید حفظ و محترم شمرده شود و مخالف تقسیم کشورهای اسلامی به چند کشور کوچک هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام که از روز گذشته (چهارشنبه) به دعوت بسیجیان برای تبیین ابعاد حماسه 9 دی، وارد جزیره قشم شده است، بعد از ظهر امروز در نشست مشترک با مدیران سازمان منطقه آزاد و شهرستان قشم حاضر شد. وی با بیان اینکه ما بر اساس سیاست اسلامی از مظلومان جهان حمایت می کنیم، اما با هیچ کشوری بنای جنگ نداریم، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب پیوسته بر سیاست حمایت از مظلومان فلسطین، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان، یمن و حتی کشورهای غیر اسلامی تاکید کرده ایم و این نشان از اعتقاد ما نسبت به صلح و دوستی دارد.

رضایی با تاکید بر اینکه کشورهای اسلامی باید از طریق نفوذ فرهنگی، خود را در دل مردم دیگر کشورها جای دهند، اظهار کرد: محبوبیت ایران نزد ملت های اسلامی فقط به دلیل نفوذی است که از فرهنگ ناب اسلامی نشات گرفته است.
وی با اشاره به ظرفیت های اقتصادی قشم، اظهار کرد: این جزیره از ظرفیت بالایی برای اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب و انتقال آن به دیگر مناطق کشور برخوردار است و باید از آن بهره برد.

وی اضافه کرد: با استفاده از قوانین و مقررات مناطق آزاد و رفع موانع موجود، باید اقتصاد مقاومتی را به عنوان یگانه راه برون رفت از مشکلات کشور، از طریق مناطق آزادی همچون قشم به دیگر مناطق کشور منتقل کنیم.
رضایی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به مناطق آزاد کشور دارند، افزود: مدیران این مناطق باید خواسته های خود را از مسئولان کشوری مطالبه کنند و مطمئن باشند که سیاست های کلان کشور به نفع مناطق آزاد برنامه ریزی شده است.
وی از قشم به عنوان نماد و تابلویی مهم از تمدن ایرانی اسلامی نام برد و گفت: با رفع تردیدها باید تلاش کنیم آثار تمدن کهن این منطقه را حفظ و احیا کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: جزیره قشم به عنوان بخشی از ایران پرافتخار، دارای هنر، ادبیات، معماری، سرود، فرهنگ و پیوندهای اجتماعی خاص است و این نشان از نماد یک تمدن بزرگ دارد که به عنوان سرمایه ای عظیم باید از آن صیانت کنیم.
وی از مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم خواست علاوه بر نگاه سخت افزاری به توسعه قشم شامل طرح ها، بنادر و پالایشگاه ها، به فرهنگ و تمدن دیرین مردم این منطقه به عنوان یک سرمایه عظیم نیز توجه ویژه داشته باشند.

رضایی با اعلام اینکه ایران دارای هویت تاریخی بسیار کهن است، اضافه کرد: کشورهایی با هویت 70 تا 100 سال در برابر ناامنی ها آسیب پذیرند.
به گفته وی، عراق، سوریه و کشورهای حاشیه خلیج فارس علی رغم سرزمین های قدیمی، از هویت جدید برخوردارند و به همین دلیل با آسیب های جدی مواجه اند و این در حالی است که ایران در شرایط همسان با آنها، به عنوان یک تمدن چند هزار ساله از تهدیدها در امان است.
وی با اشاره به اهمیت ارتباط ایران با کشورهای خارجی اظهار کرد: ما با دور کردن تردیدها، باید روی پای خودمان بایستیم و بدانیم که جهان خارج تکیه گاه ما نیست.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: هیچ کشوری از جمله ایران بدون ارتباط با جهان نمی تواند موفق شود؛ اما این موضوع نباید ما را به بیگانگان وابسته کند و نیروهای توانمند کشورمان را از اهداف خود دور سازد.

وی تاکید کرد: همانگونه که در دوران هشت سال دفاع مقدس توانستیم با دورکردن تردیدها به خودباوری برسیم، در حوزه های مختلف از جمله مسائل اقتصادی نیز می توانیم به این مهم دست بیابیم.
رضایی از ایران به عنوان سرزمین و چهارراه منافع بین المللی نام برد و افزود: موقعیت جغرافیایی کشورمان باید برگ برنده ای برای موفقیت های ما در حوزه های مختلف و در مبادلات با جهانیان باشد.

وی ادامه داد: جزیره قشم یکی از مناطق مهم کشور است و با توجه به شرایط راهبردی آن می توان از این جزیره در مباحث مهم اقتصادی کشور با جهان پیرامون بهره برد.
رضایی با بیان اینکه ایران با داشتن ظرفیت های مهم اقتصادی، علمی و نیروهای کارآمد باید نام خود را در زمره چند کشور برتر جهان ثبت کند، گفت: برای دستیابی به این تفکر باید با اقدامات جهادی، تکیه بر توان نیروهای داخلی و در چارچوب اهداف ترسیم شده رهبر معظم انقلاب، سیاست اقتصاد مقاومتی، اصل 44 و چشم انداز ایران 1404 حرکت کرد تا به اقتصاد قوی جهانی تبدیل شویم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات اسفند 94 نیز اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با توجه به شرایط ویژه منطقه بسیار حائز اهمیت است و مردم ایران باید خود را برای انتخاب اصلح ترین نامزدها آماده کنند.
رضایی اضافه کرد: در زمینه انتخابات باید تردید ها را کنار بگذاریم و اجازه ندهیم دشمنان با ایجاد تردید مانع از حضور حداکثری در سرنوشت کشور شوند.
ارسال نظر