سرلشکر محسن رضایی در یادواره شهدای مدافع حرم شهرری:
کد خبر: ۲۶۳۷|
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
دکتر محسن رضایی در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار شهید حاج سید حمید تقوی فر و یادواره چهل شهید مدافع حرم شهرستان ری در حسینیه فاطمه الزهرای شهرری حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.
عده‌ای سر سفره شهدا نشسته‌اند و طلبکارانه سخن می‌گویندبه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بصیر و فداکار دفاع از حرم و ارزش‌های اسلامی گفت: به خانواده‌های عزیز این شهیدان، تبریک و تسلیت می‌گوییم. شهدای عزیزی که من و شما باید از تشخیص درست و فداکاری‌شان قدردانی کنیم، عده‌ای از بهترین انسان‌ها در مصاف جنایتکارترین و متحجرترین خون‌ریزان عالم، مردانه جنگیدند و ایستادند. پشتیبان این شهدا، مظلومین و مسلمانان ناب ایران و سوریه و یمن و بحرین و عراق هستند و پشتوانه تکفیری‌ها، وهابی‌های جنایتکار و آل سعود هستند. این شهدا در سرزمین‌های غریب دمشق و سامرا و حلب خونشان بر زمین ریخته است و ملت‌های مظلوم جهان، قدر این خون‌ها را می‌دانند. این حادثه، بزرگ، شگرف و قابل عبرت‌آموزی است.

رضایی گفت: تروریست‌ها و حامیانشان آمده‌اند تا منافع اسرائیل را تأمین کند و زیربناهای کشورهای اسلامی را تخریب کنند و جلوی پیشرفت اسلام را بگیرند.
فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: شهید حاج حمید تقوی فر از ابتدای انقلاب از دوستان خوب ما در اطلاعات سپاه بودند و ده‌ها مسئولیت انقلابی پیش از پیروزی انقلاب و مسئولیت‌های خطیر و مهم بعد از انقلاب و بعد از جنگ داشتند. درنتیجه این مجاهدت‌ها و جانبازی‌ها، مسئولیتی هم بر دوش ما هست.

دکتر رضایی با اشاره به شخصیت شهید تقوی فر و شهدای سپاه پاسداران گفت: پاسداران ما نیروهای انقلابی‌اند و یک بعدشان نظامی بودن است. قرآن را می‌شناسند و با بصیرت اوضاع جهان را به‌خوبی تحلیل می‌کنند. شهید تقوی فر هم یک فرهنگی به معنای کامل بود. از کلاس‌های قرآن و نهج‌البلاغه‌اش و فعالیت‌های فرهنگی فراوانش این شخصیت پیدا بود.
سرلشکر رضایی به مجاهدت‌های گروه‌های مختلف مدافع حرم اشاره کرد و گفت: گروه فاطمیون یک گروه آزادی‌بخش است که برای دفاع از حرم به پا خواسته‌اند. سی شهید فاطمیون شهرری نمونه‌ای از فداکاری‌های این گروه در دفاع از حرم‌های شریف اهل‌بیت است.
دکتر رضایی به وصیت‌نامه شهید تقوی فر اشاره کرد و گفت: وصیت‌نامه این شهید خیلی پرمغز و عبرت‌آمیز است و ما باید این ایثارگری‌ها را معرفی کنیم و الگو بگیریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک عده فشار نیاورند که این روحیات در جامعه ایرانی ضعیف بشود. اگر این روحیات ضعیف بشود، اساس انقلاب ما از بین می‌رود. خدمت بدون منت توسط این فرماندهان و بسیجیان چشمه‌ای را پدید آورد که آثارش را در مردم و جوانان جامعه می‌بینیم.
دکتر رضایی با اشاره به جریان‌های مختلف در سال‌های پس از انقلاب افزود: یک عده می‌آیند بر سرکار و در مطبوعات و رسانه، آن‌چنان طلبکارانه از ملت ایران سخن‌گویند که انگار خود را مالك كشور و ملت می‌دانند و یا خود را نماينده تام‌الاختیار مردم می‌دانند طوری که كساني كه کمتر زحمت‌کشیده‌اند، بیشتر طلبکاری می‌کنند. این‌ها بر سر سفره ملت نشسته‌اند و تغذیه می‌کنند و طلبکارانه از سر سفره برمی‌خیزند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به پرونده هسته‌ای و موضوع برجام گفت: بیست هزار سانتریفیوژ تبدیل به میز مذاکره شد. اگر این جوانان انقلابی و مجاهدان و دانشمندان هسته‌ای نبودند، این میز مذاكرات شكل نمی‌گرفت و صحنه بین‌المللی برای تحویل گرفتن طرف ایرانی پیش نمی‌آمد. اگر این اقتدار رزمندگان ما نبود که همین دیروز گروهی از نیروهای نظامی مدرن‌ترین ارتش جهان را بازداشت کند فرصتي پيش نمی‌آمد كه مقامات متکبرترین قدرت بین‌المللی از ما خواهش کنند که آزادشان بکنیم. اگر این فکرهای انقلابی برای افتتاح عسلویه نبود و یا پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس را که پاسداران این سرزمین راه انداخته‌اند، راه نمی‌افتاد، اگر این کارها انجام نمی‌شد ما اکنون در کجا ایستاده بودیم؟ این‌همه خدمات را نیروهای حزب‌اللهی و بسیجی و پاسدار بی‌منت انجام داده‌اند. آرزوی ما شهادت است و این خدمات را بی‌منت انجام می‌دهیم ولی آن‌طرف افرادی که سابقه و خدماتی نداشته‌اند بر سر سفره ناشکری می‌کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بعضی می‌گویند مردم به ما رأی داده‌اند. چه در مجلس و چه درجاهای دیگر. مگر این رأی به این معنی است که نسبت به ملت و ارزش‌هایش بی‌وفایی کنید؟کجا ملت چنین اجازه ای داده است؟  پس راهپیمایی‌های بیست و دوم بهمن و روز قدس و حمایت میلیونی مردم از نظام و رهبر معظم و ارزش‌های اسلامي انقلاب چه می‌شود؟ پشتوانه رأی به‌تنهایی مشروعیتی برای کسانی که از استقلال کشور و از مقاومت اسلامی دفاع نکنند ندارد. این رأی برای این است که از استقلال و عزت این کشور دفاع کنید. مردم دوگانگی ندارند. اسلام، کشور خودشان و منافع ملی را می‌خواهند.

سرلشکر محسن رضایی گفت: شهید تقوی فر پیامش این است که وحدت و ولایت را حفظ کنید. وحدت بدون ولایت، تسبیح بدون نخ است. باید همه گرد رهبری جمع شوند. الآن هم بیش از دیروز به این وحدت نیاز داریم. نگاه کنید به حوادث منطقه. یکدست‌هایی پنهانی حکام عربستان را به‌سوی تجزیه و شکست هول می‌دهند. ما مخالف تجزیه عربستان هستیم. ولیعهدی عربستان می‌خواهد شرق عربستان را با سهام آرامکو به فروش برساند و با دست خود کشورش را تجزیه کنند.
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس گفت: من می‌بینم که مردم عربستان روزی این حکام را در میدان‌های شهر اعدام می‌کنند به دلیل خیانتی که به مردم عربستان کرده‌اند چه برسد به جهان اسلام.
وی افزود: شرایط را همه می‌بینند. عربستان بدون منطق و دلیل وارد یمن و بحرین شده است. حادثه تلخ منا را پدید آورده‌اند. البته همین دیروز سربازان اسلام به آن‌ها نشان دادند که آمریکا چیزی نیست چه برسد به شما. آمریکا که ارتش مدرن دنیا است، نیروهایش وارد آب‌های ساحلی ما شدند؛ اما در یک‌لحظه از چهار طرف محاصره شدند. آن‌قدر نیروهای ما خوب عمل کردند که آمریکایی‌ها متوجه شدند که کاری نمی‌توانند بکنند. البته تمام توانشان را به کار گرفتند که نیروهایشان وارد جزیره نشوند. با حسرت در هواپیما و هلی کوپتر می‌دیدند که ده اسیر دادند. دست‌به‌کارهای تحریک‌آمیز هم زدند. بچه‌های انقلاب روی کانال ارتباطی به آن‌ها گفتند که برگردید. بااخلاق هم برخورد کردند. اگر قصد سوئی داشتند که برخورد ما به آن‌ها درس عبرت می‌داد و بعد هم در موقع مناسب، این‌ها را تحویل دادند.

دکتر رضایی افزود: چرا عربستان این قدرت را در نظر نمی‌گیرد. چرا می‌خواهد با آتش‌بازی کند. معلوم است که اراده‌ای پشت سر این جریانات هست. داعشی هم تحرکات خودشان رادارند و امثال شهید تقوی فر خونشان را تقدیم کردند تا بگویند نمی‌خواهیم به مرزهای ایران نزدیک بشوند.
دکتر رضایی افزود: ما وحدت می‌خواهیم و این وحدت را برای تقسیم قدرت و غنائم نمی‌خواهیم. وحدت را برای ملت، جمهوری اسلامی و پیشرفت می‌خواهیم. یک عده نشسته‌اند که سهم بگیرند؛ اما از نگاه ما وحدت جمع شدن و ادامه راه امام است. برای حل مشکلات اقتصادی و برقراری امنیت. برای همین هم باید همه نیروهایمان را متمرکز کنیم. باید در انتخابات آتی هم کسانی دست به فتنه نزنند. اگر کسی مشکلی داشت از راه قانون پیش ببرند. نیروهای انقلاب با هوشیاری مراقب همه‌چیز هستند. ما آرامش می‌خواهیم و برای آرامش نیاز به وحدت داریم. این شهدا خون داده‌اند تا این انسجام حفظ شود.

رضایی در پایان گفت: ما دشمن‌داریم. رقیب داریم و مشکلات اقتصادی داخل راداریم. باید با تعبد گرد رهبر انقلاب جمع‌شویم و کارهای انقلاب را جلو ببریم.
در ابتدای این مراسم همسر شهید حاج سید حمید تقوی فر، با ذکر خاطراتی، به ویژگی‌های اخلاقی این سردار شهید پرداخت و از حضور سرلشگر پاسدار محسن رضایی تقدیر و تشکر کرد.
در انتهای این مراسم از دو کتاب در خصوص زندگی و شهادت شهید تقوی فر رونمایی شد و از تعدادی از خانواده‌های شهید به نمایندگی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، تقدیر و تشکر شد.
گفتنی است علاوه بر حضور چشم‌گیر مردم شهیدپرور شهرری، جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم از لشکر فاطمیون، مسئولان کشوری و لشکری و مقامات محلی در این یادواره شرکت داشتند.


کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، شهدای مدافع حرم
ارسال نظر
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۴
0
0
امیدوارم بتوانیم در کشور "رضایی" ها تربیت کنیم
خدا قوت
دامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
0
0
جناب آقای دکتر رضایی
باسلام
احتراماً چند ماه پیش که به همراه استاندار محترم خوزستان از پتروشیمی مسجد سلیمان بازدید بعمل آوردید قول تأسیس دانشگاه صنعتی را در مسجد سلیمان داده بودید ولی متأسفانه تاکنون خبری نشده است امیدواریم هر چه سریعتر شاهد تحقق قول جنابعالی باشیم.
دامون از مسجد سلیمان