سرلشکر دکتر محسن رضایی در همایش حجره زخمی:
کد خبر: ۲۶۵۸|
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم پاسداشت محمد میرزاوندی خواننده سرود حماسی دایه دایه گفت: هنر واقعی جلوه واقعی انسان متعهد در محضر خداوندی است.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی» دکتر محسن رضایی شامگاه دوشنبه در فرهنگسرای اندیشه گفت: من برای افتخاری است در میان هنرمندان و هنردوستان باشم و از هنر استاد میرزاوندی تقدیر کنیم. وقتی هنرمند هنر خود را با تعهد و مسئولیت پذیری پیوند می دهد، هنرمند زلال و شکوه اشترانکوه را در دل خود جای می دهد.هنر میرزاوندی سراب نیست حقیقت است.صدایش که می جوشد قلب و روح او در خروش است به همین دلیل است که اقوام دیگر؛ از طریق دل این انسان اشک از گوشه چشمشان جاری می شد.آری، برخی مواقع ارتباط دلی بدون گویش معجزه می کند
گویش و خروش دل این معجزه را دو چندان می کند.
دکتر محسن رضایی گفت: حقیقت هنر چیزی جز وصل آسمان و زمین نیست، هنر واقعی جلوه واقعی انسان متعهد در محضر خداوندی است. آقای میرزاوندی در این مسیر حقیقی هنر پا گذاشتند و خیلی زود متوجه شد که از علم هم باید استفاده کند و یک هنرمند روشنفکر در یک مقطع حساس انقلاب اسلامی ظهور کرد و در برابر قدرت های عالم غیرت ایرانیان را به خروش وا داشت.
هنر واقعی جلوه واقعی انسان متعهد در محضر خداوندی است
 دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارتباط من با این سرود از قبل از انقلاب بود. ششم ابتدایی در مسجد سلیمان بودم که دوستی این سرود مشترک همه لرها را می خواند.می دانید که از کرمانشاه تا بوشهر و شیراز در زاگرس مرکزی این سرود را به عنوان سرود تاریخی مشترک می خواند. در محله ما می خواند و 
هیچ وقت نمی دانستم علیه رژیم شاه روی از این آوا استفاده کنیم و روزگاری دیگر من یک ژنرال بشوم و این سرود در شلمچه من را و همه رزمندگان را به نشاط بکشاند. وقتی میرزاوندی می گفت دایه دایه، مادرانی را نشان می داد که فرزندانشان را به جبهه ها اعزام می کردند و قامت بلند رزمندگان پشت خاکریزها نشان می داد که در برابر انبوه تانک های دشمن تا آخرین فشنگشان مقاومت می کردند.
رضایی در ادامه گفت: هنر واقعی و حقیقت هنر که با تعهد یکی می شود، دیگر هنر یک صنعت و یک سراب نیست. میرزاوندی نشان داد که هنر معجزه می کند، همان معجزه ای که دیدیم صادق آهنگران هم از زاویه مذهب و دین آن را در جبهه های دفاع جلوه گر ساخت.
دکتر رضایی افزود: این سرود هنوز هم در میان ما ایرانیان، جایی دارد و شما می دانید که ایران ما همچنان باید سربلند در دنیا زندگی کند و در برابر دشمنان خودش این سربلندی را باید حفظ کند. این سربلندی همه اش جنگ با تفنگ نیست. جنگ با فقر هم هست. ما برای سربلندی و آرمان هامان باید روحیه نبرد با تکفیری ها و فقر را در خودمان حفظ کنیم. دایه دایه وقت جنگ است و تا نفس داریم باید بجنگیم و در جمهوری اسلامی ایران با این ملت پر افتخار باید به این راه ادامه بدهیم. 
در این مراسم با حضور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مسئولان فرهنگی و  شخصیت های هنری کشور و استان لرستان و مدیر عامل خبرگزاری فارس از تمبر نکوداشت استاد محمد میرزاوندی رونمایی شد.
طنین سرود دایه دایه در روزهای حماسه و دفاع و افتخار، نماد شجاعانه ترین وداع ها و امید نزدیک ترین پیروزی بود و به پاس یک عمر تلاش هنری و ارزنده وی، مراسم نکوداشتی با حضور چهره های فرهنگی کشور و لرستان در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
ارسال نظر