کد خبر: ۲۷۰۳|
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
اراک- ایرنا- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، رمز حفاظت از ارزشها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

محسن رضایی: پشتیبانی از ولایت فقیه رمز حفاظت از ارزشهای انقلاب است (ایرنا)


محسن رضایی روز پنجشنبه در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهرستان اراک در مصلی بیت المقدس این شهر افزود: دشمنان نظام اسلامی از ورود دین به عرصه سیاست در ایران بسیار خشمگین هستند چرا که پیوند این دو مقوله مهم در نقاط مختلف جهان بیداری عمومی را به همراه داشته و بینش ناشی از این پیوند ضربه اساسی به اهداف شوم آنان می زند. 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری به عنوان نماد مردم سالاری دینی و تلفیق دین و سیاست در همه جای دنیا شناخته شده و امام راحل مبتکر الگوی حکومتداری دینی بود و ملت همیشه در صحنه ایران باید برای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی پشتیبانی و حمایت همه جانبه از ولایت فقیهو حضور آگاهانه داشته باشد و با تمام وجود در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان گام بردارد. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، احترام به قانون اساسی و انسجام ملی را دو عامل مهم دیگر در راستای حفظ ارزشهای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: دشمن ایدئولوژی نفوذ از داخل و فشار از خارج را علیه ملت ایران برنامه ریزی کرده که تنها راه مقابله با آن انسجام و وحدت ملی است. 
وی ادامه داد: برنامه ریزی های دشمنان نظام اسلامی و سازماندهی کردن گروهک های تکفیری از قبیل داعش و حمایت های همه جانبه از آل سعود و ترکیه نشان از شرایط سخت و ناگوار کشور ایران در چهار سال آینده می دهد و وظیفه ملت ایران در چنین شرایطی حفظ انسجام ملی و پشتیبانی همه جانبه از مقام معظم رهبری است. 
رضایی، جامعه روحانیت و نمایندگان ولی فقیه در استان ها را شبکه سراسری مقام معظم رهبری در کشور و حتی خارج از کشور معرفی کرد و گفت: این اقشار از جامعه باید نعمت وجود معظم له و تشریح شرایط کشور در عرصه بین الملل را برای اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان در دستور کار خود قرار دهند. 
وی بیان کرد: آمریکا و اسرائیل جنایتکار از نفوذ کشور ایران در سوریه وحشت زده شده اند که برای جلوگیری از پیشرفت های ایران در این کشور عربستان سعودی و ترکیه را حمایت می کنند تا نیروهای زمینی ارتش خود را به مقابله با ایران به سوریه بفرستند اما نیروهای مسلح ایران به خصوص سپاه پاسداران با تمام قوا در مقابل زیاده خواهی های آمریکا و اسرائیل ایستادگی می کنند و اجازه ورود نیروهای نظامی عربستان و ترکیه را به سوریه نمی دهند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلح نظام افزود: آمریکا در 37 سال گذشته از هر ابزاری برای منزوی کردن جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد اما هر تهدیدی از طرف آمریکا به یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران تبدیل شد، به عنوان مثال آن ها ترور شخصیت های انقلابی ایران را در دستور کار خود قرار دادند در عوض دستگاه امنیتی ایران از خود مردم تشکیل شد. 
وی، جنگ تحمیلی را نیز یک تهدید دیگر از سوی آمریکا بر علیه ایران عنوان کرد و گفت: تجربیات جنگ تحمیلی باعث شد تا جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرت های بی چون چرای تسلیحات نظامی به خصوص ساخت موشک در همه جهان شناخته شود. 
رضایی، تحریم های اقتصادی را نیز یک تهدید دیگری از سوی آمریکا عنوان کرد و گفت: این تهدید هم می توانست به عنوان یک فرصت دیگر تبدیل شود اما دولتمردان چشم به مذاکرات دوختند و نخواستند از این فرصت طلایی استفاده کنند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ، حضور تیم های اقتصادی کشورهای مختلف را در نقاط مختلف ایران به خصوص استان مرکزی را یک فرصت عنوان کرد و گفت: دولتمردان و مسئولان باید هوشیار باشند و برای توسعه اقتصادی برنامه های مدون داشته باشند و تیمهای اقتصادی را مجاب کنند تا بر اساس خواسته های ملت ایران سرمایه گذاری کنند. 
رضایی افزود: با توجه به اینکه دشمنان ایدئولوژی نفوذ از داخل و فشار از خارج را بر علیه جمهوری اسلامی ایران طراحی کرده اند بنابراین مسئولان باید هوشیار باشند چرا که ممکن است اعزام تیم های اقتصادی به بهانه جمع آوری اطلاعات برای نفوذ بیشتر دشمنان در کشور باشد. 
وی، پائین آمدن قیمت نفت را یکی دیگر از توطئه های دشمنان بر علیه ایران عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کشورها قیمت نفت حتی از قیمت آب هم ارزان تر است که در این شرایط مسئولان سیاست خارجی کشور باید وارد عمل شده و با برنامه ریزی های مدون در خصوص تاثیرگذاری بیشتر قیمت نفت در جهان نقش آفرینی کنند. 
رضایی، مردم سالاری دینی، ولایت فقیه و سپاه پاسداران را سه عامل اصلی دشمنی اشتکبار جهانی با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران تا آخرین قطره خون سربازان خود از ارزش های نظام اسلامی، آرمان های شهدا، امام راحل و منویات مقام معظم رهبری حراست می کند. 
وی تاکید کرد: ملت ایران اسلامی آرمان های از دست رفته خود در طول 300 سال گذشته را در سیمای انقلاب و مقام معظم رهبری مشاهده می کنند و به هیچ عنوان از آرمان های نظام اسلامی کناره گیری نمی کند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: مسئولان و دولتمردان باید ارزش های انقلاب اسلامی و گذشت و فداکاری های نیروهای انقلابی در بدو پیروزی و دوران جنگ تحمیلی را برای نسل جوان تشریح و تبیین کنند تا فرهنگ اوایل انقلاب در کشور احیاء شود. 
وی خطاب به گروه های سیاسی نیز گفت: فعالیت این افراد باید بر اساس ارزش های نظام اسلامی و منویات مقام معظم رهبری سازماندهی شود در غیر این صورت این فعالیت ها عین خیانت به شهدا و آرمان های انقلاب اسلامی است. 
رضایی، نقش استان مرکزی در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را بسیار تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: رزمندگان این استان در جنگ تحمیلی در لشگر روح الله و گروه مهندسی سازماندهی شده بودند که نقش مهمی در پیروزی بسیاری از عملیات ها داشتند. 
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه، محمود زمانی قمی استاندار، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی، حسین بختیاری فرماندار شهرستان اراک و تنی چند از مسئولان نظامی و دستگاههای اجرایی استان نیز در این آئین مردم را همراهی می کردند. 
راهپیمائی 22 بهمن در اراک از پل خیبر تا مصلای بیت المقدس ادامه داشت و علاوه برسخنرانی ، قطعنامه ای نیز قرائت شد.
مراسم باشکوه راهپیمایی 22 بهمن و سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، همزمان با سراسر کشور در 160 نقطه شهری و روستایی استان مرکزی برگزار شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر