سرلشکر محسن رضایی در سالروز شهادت سردار خیبر یادداشتی منتشر کرد؛
کد خبر: ۲۷۴۳|
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
اولين باري که در جنگ به کسي عنوان «سيد الشهدا» دادند در همين خيبر و براي حاج همت بود. بالاخره هر جنگي ادبيات خاص خودش را دارد. همت يکي از فرماندهان بزرگ و شجاع و برجسته ايران در دوران جنگ بود.
فرمانده سابق سپاه در هشت سال دفاع مقدس برای گرامی داشت سالروز شهادت همسنگر شهیدش، فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله، حاج ابراهیم همت یادداشتی منتشر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ذکر خاطره ای از عملیات خیبر در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت:

طلائيه، جاي خيلي پيچيده‌اي براي جنگيدن بود. ما بايد از روي سيل بند مي‌رفتيم و وارد جبهه عراق مي‌شديم. بهترين لشکري که مي‌توانست هم به تانک‌هاي غنيمتي مجهز شود و هم از سيل بند حمله کند و هم از جبهه طلائيه استفاده کند، لشکر 27 بود. اين محور، - يعني سخت ترين جاي عمليات خيبر- را به حاج همت دادم.

روز دوم عمليات، احساس کردم احتمال دارد که طرحمان با شکست مواجه شود. پناه بردم به حاج همت که: فقط کار خودت است. به برادرانت کمک کن. اگر او به سمت طلائيه حمله نمي‌کرد، بدون شک، جزاير را از دست مي‌داديم و عمليات خيبر با شکست کامل مواجه مي‌شد. حمله‌هاي حاج همت باعث شد جزيره جنوبي را تثبيت کرد. از عراقي‌ها هم تلفات زيادي گرفت.

همیشه چه موقع خواب و بیداری بیسیم باز بود تا صدای بچه ها را بشنوم، تا شنيدم حاج همت طوريش شده است. سريع رفتم روي بي سيم و با فرمانده قرارگاه جزيره تماس گرفتم. پرسيدم: حاجي چه طور است؟ وضعش را سريع بگو.
گفت: طوري نشده. فقط زخمي است.
گفتم: اين طوري نمي‌خواهم. سريع مي‌روي مي‌بيني، مطمئن مي‌شوي و مي‌آيي راستش را به من مي‌گويي.
رفت و برگشت.
گفت: گفتني نيست.
گفتم: ولي تو، به من مي‌گويي که چه شده است.
گفت: حاجي شهيد شده.

نتوانستم بايستم. نشستم. بسيار ناراحت شدم وبراي او مدتها گريستم.
اولين باري که در جنگ به کسي عنوان «سيد الشهدا» دادند در همين خيبر و براي حاج همت بود. بالاخره هر جنگي ادبيات خاص خودش را دارد.
همت يکي از فرماندهان بزرگ و شجاع و برجسته ايران در دوران جنگ بود.

حاج ابراهیم اولین شهیدی که در جنگ لقب سیدالشهدا گرفت
ارسال نظر