کد خبر: ۲۷۶۹|
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۷
دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی کوتاه به بررسی دخالت های آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت:آمریکا، بار دیگر برای اثر گذاری در منطقه، ماری دیگر در آستین پرورش داد و این بار دست روی کشور سوریه گذاشت و از تروریست های مخالف سوریه حمایت کرد و باعث زایش داعش شد و حالا داعش به جان خودشان افتاده است.
به گزارش خبرگزاری ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار تصویری از انفجار روز گذشته فرودگاه بروکسل در صفحه اینستاگرام خود، نوشت: در زمانِ دفاع مقدس، دولت کویت بر اثر فشار صدام حسین و دولت عربستان و زیر چتر حمایت آمریکا، بندرهای خود را در اختیار ارتش بعثی عراق قرار داده بود. پس از آزادی خرمشهر، همکاری های کویت و عراق بیشتر هم شد. در همان زمان حضرت امام (ره) نماینده ای به کویت پیش امیر آنجا فرستاد که حامل یک پیام سری بود.
پیام امام که نخستین بار مضمون آن منتشر می شود، این بود: «کسی که در آستین خود مار پرورش می دهد، همان مار دست خودش را هم خواهد گزید» امام در این پیام، کویت را از همکاری با صدام حسین بر حذر داشته و بر عواقب ادامه این همکاری هشدار داده بود. سران کویت متأسفانه به این نصیحت توجهی نکردند، ولی وقتی معنای آن را فهمیدند که صدام از پس ناکامی دربرابر ایران، و پذیرش قطعنامه، به کویت حمله کرد.
آمریکا نیز به همین گونه در سال های گذشته به حق العملکاری عربستان، طالبان را برای سیاست خبیثانه خود در افغانستان و پاکستان پرورش داد، و نتیجه آن تولد فرزندی نامشروع بنام القاعده شد که آن هم از خجالت آمریکا در آمد و حوادث یازده سپتامبر را رقم زد.
این تجربه بی عبرت ، باز تکرار شد و بار دیگر آمریکا برای تحت اثر گذاری در منطقه ،ماری دیگر در آستین پروراند و دست روی کشور سوریه گذاشت و از تروریست های مخالف سوریه حمایت کرد و باعث زایش داعش شد! و حالا داعش به جان خودشان افتاده است!
این ثمره تلفیقِ جهالت، تعصب و پول، دارد همچون بومرنگ به سوی خود آمریکا و هم پیمانان غربی او باز می گردد، دیروز فرانسه و ترکیه امروز هم نوبت بلژیک بود و فردا را خدا می داند.
به گزارش ایرنا، بروکسل پایتخت بلژیک روزگذشته سه شنبه شاهد وقوع ۲ انفجار تروریستی در فرودگاه بروکسل، یک انفجار در ایستگاه مترو مالبیک و یک انفجار در ایستگاه مترو شومان نزدیک اتحادیه اروپا بود که بنا به اظهارات مقامات این کشور 34کشته و 250 زخمی برجای گذاشته و حال بعضی از زخمی ها وخیم گزارش شده است.
منبع: ایرنا
کلید واژه های مطلب: محسن رضایی ، بلژیک ، داعش
ارسال نظر