دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در شبکه سوم سیما:
کد خبر: ۲۷۷۸|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۴
دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در برنامه زنده تلویزیونی «متن و حاشیه» درباره ابعاد شعار سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، اهمیت امنیت ملی و لزوم گسترش توان موشکی ایران سخن گفت.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی»، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای این برنامه با تبریک سال نو به ملت ایران و به  ویژه خانواده های شهدا و ایثارگران و شهیدان مدافع حرم ، در پاسخ به سوالی پیرامون، اقدامات کشورهای غربی برای محدود سازی توان موشکی ایران گفت: ما منتظر چنین اقدامي بودیم. آمریکایی ها یک برنامه ای را علیه ما چیده اند، پس از مساله هسته ای، طرح محدود سازی توان موشکی و طرح مسایل حقوق بشر و نیز مقابله و تلاش برای انحلال سپاه گام های این برنامه طراحی شده است ونهايتاً مي خواهند که به دست کشیدن مردم از نظام منجر شود.طي چند ماه اخير چند بار اعضای کنگره امريكا قصد داشتند اقدامهایی علیه ما تصویب کنند. دشمنان ما علیه سیستم دفاعی ما برنامه هایی دارند و می خواهند عملی کنند. قاعدتاً بعد از برجام و همکاری های ایران و تعامل با غرب، اینها نباید به این زودی وارد این حساسیت ها می شدند. شتابزده سراغ این مسائل رفتند. ایران بخش زیادی از توان دفاعی اش را روی سیستم موشکی گذاشته است و دشمنان می خواهند دست برتر را در منطقه داشته باشند. می خواهند اسرائیل ما را تهدید کند و ما نتوانیم پاسخ بدهیم. به صراحت بحث آنها توان موشکی است. آنها دنبال این هستند که کم کم این فضا را طرح کنند که ما اطمینان نداریم به ساخت موشک ها در ایران و مسائل فنی رعایت شده در این موشک ها. آنها می خواهند نيروهاي خودرا به عنوان  بازرسی اعزام كنند و از دقت و تکنولوژی این موشک ها، گزارش تهیه کنند تا اطلاعات را به رژیم صهیونیستی و دشمنان ما بدهند تا تسلیحاتی ضد این سلاح ها تولید کنند. معلوم است که ما چنین اجازه ای به آنها نمی دهیم. آمریکایی ها الان نمی دانند سلاح های موشکی ما چه دقتی دارد و برد تخریبش چقدر است.آنها با این اطلاعات می خواهند امکان دفاع را از ما بگیرند.
سرلشکر رضایی گفت: آمریکایی ها می دانند که موشک در نظام دفاعی ما چه جایگاهی دارد و به همین علت ما قدرت اول منطقه هستیم و می توانیم از وقوع جنگ در منطقه جلوگیری کنیم و در جنگ احتمالی می توانیم پیروز شویم. دشمنان و رقبای منطقه ای می خواهند ما را از این قدرت اول منطقه بودن پایین بکشند. سند ضرورت حفظ آمادگی دفاعی ما این 27 سال گذشته است که آمریکایی ها دوبار و اسرائیلی ها سه بار خواستند به ما حمله کنند ولی نتوانستند. خاطرات آقای بوش همین را تصدیق می کند. کارشناسان نظامی به آقای بوش که دنبال جنگ افروزی بود گفتند که دست از سودای حمله به ایران دست بردارد. اخیراً بین وزیر دفاع اسرائیل و نتانیاهو هم درگیری پیش آمد و طرح حمله به ایران که در کابینه اسرائیل رای نیاورد را افشا کردند. سیستم بازدارنده ایران که بخشی از آن توان موشکی است از جنگ جلوگیری کرد.
توان موشکی یکی از عوامل اقتدار و امنیت ملی ما در منطقه است/ توان موشکی قابل مذاکره نیستفرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: پیش بینی ما این است که اگر ما توان موشکی مان را افزایش ندهیم پنج سال آینده فاصله اسرائیل با ما زیاد می شود.الان داریم دقت موشک هامان را به چند متر می رسانیم و به چند سانتیمتر نزدیک می شویم. آنها می خواهند این دقت و قدرت را از ما بگیرند. در دوران جنگ تحمیلی ما به دنبال موشک رفتیم چون تجربه کردیم که در مواجهه با عراق، آنها از موشک استفاده می کردند. در زرادخانه ارتش موشکی برای مقابله با عراق وجود نداشت. ما هواپیماهای مدرن داشتیم اما برای جنگ محتاج بودیم. لذا هیچ موشکی پیدا نکردیم. به سختی توانستیم از قذافی موشک بگیریم. افسران قذافی قهرکردند و به سفارت خودشان رفتند. عراق هم گلوله باران را شروع کرد. من شهید تهرانی مقدم را خواستم و گفتم که با غیرت انقلابی تان این موشک ها را عملیاتی کنید. کمتر از دو سه هفته بعد با باز مهندسی موشک ها توانستیم بانک رافدین  بغداد که از بانک های اصلی عراق بود را منهدم کنیم. اینکه گفته می شود نیروهای انقلاب باید پای کار بیایند منظور داشتن چنین انگیزه و چنین رویکردی است. صدام که این توانایی را باور نداشت ابتدا می گفت خرابکاری داخلی است. بعد گفت روسها به ایران کمک کرده اند! در حالی ها روس ها و غربی حامی آنها بودند. در طول دفاع مقدس ، رژیم عراق 370 موشک به ایران زد و ما حداکثر٨٠ موشک به عراق شلیک کردیم. در روزهای موشک باران تهران، چه مصیبت هایی وجود داشت. در اثر آن موشک ها و بمباران های هوایی ما 16 هزار شهید دادیم.  با این تجربه همت کردیم و موشک را در دکترین دفاعمان پیگیری کردیم. این موشک ها یکی از عوامل اقتدار و امنیت ملی ما در منطقه است.

سرلشکر رضایی افزود: در منطقه ما ، عربستان 100 موشک دارد که برد بعضی هاشان تا 2800 کیلومتر است. همه شهرهای ایران هم در دسترس موشک های رژیم صهیونیستی است . تاریخ جنگ ها نشان می دهد که در این منطقه هر سی سال، جنگی به وقوع می پیوندد. ما در چهارراه منافع جهانی هستیم. مثل ژاپن نیستیم که موشک نخواهیم. ما در حقیقت با این تسلیحات برای مردم امنیت و آرامش را دنبال می کنیم. امروز اگر حتی زمان عباس میرزا بود، جداشدن خاک ایران به واسطه بحث های روشنفکری را می دید، گریان می شد. آنهایی که با تاریخ این سرزمین آشنا هستند و حرف از نیاز نداشتن به موشک حرف می زنند، خیانت می کنند. در آمریکا آقای ترامپ حرف های خطرناکی می زنند. روز گذشته اوباما از احتمال دستیابی داعش به سلاح های هسته ای خبر داده است. از سه هزار سال زندگی بشر فقط 300 سال جنگ نبوده. 3 روز در هر صد روز. روسیه و ترکیه در آستانه درگیری هستند. وضع سوریه را هم می بینیم. یا در یمن، اگر یمنی ها هواپیما و موشک داشتند عربستان حمله نمی کرد. اگر موشك نداشته باشيم غیر از وزیر خارجه عربستان  رئیس پلیس دوبی هم در برابر ما قلدری می کند! جایگاه ایران ، اقتدار ایران و تاریخ و تمدن ایران آنچنان باشکوه است که یک کشور کوچک نباید به خود جرات تهدید ایران را بدهد.
استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: ما توان دفاع از خودمان را داریم. دانش فنی تولید موشک را داریم. دانشی که کره شمالی الان از ما دریافت می کند و می توانیم از تسلیحاتمان درآمد زایی کنیم. اگر نتوانیم سلاح ها را بفروشیم، هزینه هایش بالا خواهد رفت. الان ارتش ما و سپاه ما و نیروهای موشکی ما، ترتیبات خیلی خوبی را برای مقابله حمله احتمالی پیش بینی کرده اند که پاسخ لازم به حمله داده شود. ما گفتگو را نفی نمی کنیم. گفتگو و موشک باید با هم باشند. با يك دست گفتگو وبا يك دست موشك ! اگر فقط گفتگو باشد، در مدت زمان کمی، سرزمین ما را به هم می ریزند. الان رقبای منطقه ای ما هم اقدامات خصمانه انجام می دهند. آمریکایی ها گفتند که عربستان در موضوع برجام بیش از اسرائیل به ما  فشار آورد! در 37 سال انقلاب و در تمام دوران جنگ، هیات های صلح به ایران می آمدند. اما توان موشکی قابل گفتگو نیست. ما نمی توانیم در مساله موشک گفتگو کنیم اما در موضوع هسته ای گفتگو كرديم.
سرلشکر رضایی درباره رزمایش های نیروهای دفاعی ایران گفت: انواع رزمایش همیشه در ایران بوده. ده سال است در ایران رزمایش موشکی داریم. دو سال بود که سپاه برای همکاری با دولت و مذاکرات هسته اي، رزمایش های خود را علنی نمی کرد. بعد از مذاکرات و جدا شدن مساله هسته ای و مسائل موشکی، دوستان ما احساس کردند که می توانند این رزمایش ها را رسانه ای کنند. رزمایش نوعی عملیات است که آنهایی که به فکر تهدید ایران هستند را ساکت می کنند. این رزمایش ها نشان می دهد که امروز شرایط امروز را دارد و امروز دیگر دیروز نیست. همچنین افسران و نیروهای ما در رزمایش ها آمادگی پیدا می کنند و توان موشک ها تست می شود. علنی نکردن رزمایش ها نهایت همکاری نیروهای نظامی با دولت بود اما نمی توان آن را همیشه غیرعلنی نگه داشت. وقتی موشک شلیک می شود، از زمانی که پرواز می کند تا به هدف می خورد، چهار پنج خط هوایی را قطع می کند. نمی خواهیم برای هواپیماها اتفاقی بیافتد تا دشمنان تبلیغات منفی راه بیندازند. اخبار این رزمایش ها باید گفته بشود تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

این صاحبنظر اقتصادی افزود: وضعیت ایران بعد از برجام در بعد سیاست خارجی تغییر پیدا کرده است. آمریکایی ها شکست خوردند. آنها نتوانسته اند الگوی انزوای ایران را اجرایی کنند. اخیراً نخست وزیر کانادا گفته است که ما زیان بسیار زیادی از تحریم ایران دیدیم. در بعد اقتصادی پیش بینی های ما این است که آمریکایی ها به تعهداتشان عمل نخواهند کرد. با رعایت اقتصاد مقاومتی، ما به اجرای برجام معطوف نخواهیم شد و چه تحریم کنند و چه به برجام عمل کنند، اقتصاد ایران در برابر تحریم، مقاوم خواهد شد. مثلا در مبادلات خارجی، نفت ما را یک کشورهای معینی می خریدند و ما از کشورهای خاصی خرید می کردیم. بازار ما شناخته شده بود. اگر تنوع بازار در ورود و خروج کالا داشته باشیم و بنادر ما توسعه پیدا کنند، ما از تحریم آسیب نخواهیم دید. سواحل ما بهتر از سواحل و بنادر دوبی است و می توانند توسعه پیدا کنند. با توجه به اینکه مقام معظم انقلاب فرمودند اقدام و عمل، انتظار داریم که دولت آقای روحانی و دوستانشان، یک اقدام انقلابی کنند. 400 هزار میلیارد تومان بدهی های دولت است. همین اندازه طرح های نیمه تمام داریم یعنی 400 هزار طرح نیمه تمام از زمان آقای هاشمی تا امروز، در کشور داریم. برای بسته بندی و نگهداری محصولات کشاورزی و باغی تدبیری نکرده ایم. برای تسطیح زمین اقدام می شود اما صنایع تکمیلی را پیش بینی نمی کنند. مسائل به هم وصل و یکپارچه نیست. این دولت و دولت های قبل زحمت می کشند اما به نتیجه نمی رسد. اقتصاد ما درست نمی شود چون بنا و مصالح و نقشه و اجرای ساختمان هرکدام در دست یک نیرو است و هماهنگ عمل نمی کنند. دولت باید از خودش اصلاح اقتصادی را شروع کند. تا صنعت آقای نعمت زاده کنار زمین های کشاورزی آقای حجتی نیاید، کار درست نمی شود. این تمرکز دولتی را با اقدام انقلابی باید تغییرداد. با این روحیه محافظه کاری نمی توان تا صد سال دیگر تحول اقتصادی ایجاد کرد. برخی استانداری ها بودجه شان از شهرداری شهر مرکز استان کمتر است. اگر دولت ها اقدامات انقلابی صورت بدهند و نترسند از تکانه ها، اقتصاد به سرعت درست می شود. ما می گوییم کسانی که قدرت فهم اقتصاد وروحيه انقلابي را دارند، را به میدان بیاورید. دولت با اقتصاد مقاومتی و اصلاح موانع و انقلاب اقتصادی می تواند مسائل را حل کند. صبح تا شب جلسه گذاشتن، فایده ای ندارد. بودجه دولت آقای روحانی از نظر ریالی کمتر از بودجه دولت قبلی نیست. ارز در دولت قبلی در ابتدا زير هزارتومان بود اما اکنون بالای 3000 تومان شده ، بنا بر این بودجه ریالی دولت  افزایش یافته است. مردم اگر اعتماد کنند و پولهاشان را به چرخه اقتصاد بیاورند و بانک ها خود را اصلاح کنند، دولت می تواند تولید را افزایش دهد. اقتصاد مقاومتی با تغییر روش اقتصادی دولت اجرا شدنی است. دولت می خواهد فعالیت هایی انجام دهد همه باید به دولت کمک کنند تا اراده اقدام انقلابی برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد.
کلید واژه های مطلب: موشک ، برجام ، صدا و سیما ، اقتصاد مقاومتی
ارسال نظر