کد خبر: ۲۷۹۱|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
دکتر محسن رضایی در ادامه سفر به قم با حضور در بیت آیت الله العظمی بروجردی با آیت الله علوی بروجردی دیدار و گفتگو کردند.
دیدار دکتر محسن رضایی با آیت الله علوی بروجردیبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح پنجشنبه در ادامه سفر خود به شهر مقدس قم، با آیت الله علوی بروجردی دیدار کرد.
آیت الله علوی بروجردی در این دیدار با تبریک سال نو گفت: طلیعه این سال که با میلاد حضرت صدیقه(س) بوده ان شا الله سال گشایش در هر جهت برای عامه مسلمانان باشد.
دکتر رضایی با اشاره به زندگی و مشی زندگی حضرت آیت الله بروجردی، روحیه ایشان را برخواسته از خلوص یک عالم شیعی و طبع بلند لرستانی ها دانستند. 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله بروجردی افتخار اسلام بودند و خدمات ایشان به اسلام و حوزه های علمیه بی نظیر بود.
آیت الله علوی بروجردی در این دیدار به بیان نکاتی درباره مبارزات مرحوم آیت الله العظمی بروجردی علیه رضا خان و شیوه سلوک ایشان پرداختند و افزودند: امام خمینی و جمعی از شاگردان آیت الله العظمی بروجردی، در دعوت مجدد ایشان برای حضور در قم و قبول مرجعیت شیعه نقش بسزایی ایفا کردند. ارتباط امام و آیت الله العظمی بروجردی از سالهای بسیار دور برقرار بود. آیت الله بروجردی در گسترش فرهنگ اعزام روحانیون و طلبه ها به اقصی نقاط کشور نقش موثری ایفا کردند و رجوع به خانه علما در شهرهای مختلف را به مردم آموزش می دادند. ایشان همچنین در تربیت منبری ها و سخنرانان و ایجاد نشریات مذهبی بسیار تاکید داشتند. شخصیت آیت الله بروجردی به نحوی بود که در تقریب مذاهب اسلامی بسیار اهمیت می دادند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با آموزنده خواندن این اقدامات از سوی مرجعیت شیعیان گفت: این مسائل نشان می دهد که آیت الله بروجردی به نوعی در حوزه های علمیه فرماندهی و مدیریت جامع داشتند و همچنین تلاش های ایشان در به رسمیت شناخته شدن مذهب تشیع در دانشگاه الازهر و تقریب مذاهب اسلامی بسیار مهم است.

دیدار دکتر محسن رضایی با آیت الله علوی بروجردی

دیدار دکتر محسن رضایی با آیت الله علوی بروجردی



ارسال نظر