کد خبر: ۲۷۹۳|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
دکتر محسن رضایی ظهر پنجشنبه با آیت الله العظمی جوادی آملی در موسسه اسرای شهر مقدس قم دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش «پایگاه اطلاع رسانی دکتر رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک فرارسیدن سال نو به فعالیت های صورت گرفته در سال 94 در مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: سیاست های کلی برنامه ششم در سال گذشته در مجمع بررسی شد. در مورد سیاست های کلی محیط زیست هم اقدام خوبی در مجمع صورت گرفت که برای مقابله به وضع بحرانی محیط زیست در کشور لازم بود. با تاکید مقام معظم رهبری و اصرار دولت این سیاست ها با اولویت بیشتری بررسی شد و در اجلاس جهانی محیط زیست در پاریس مورد توجه قرار گرفت. سیاست های کلی خانواده هم در مجمع بررسی شد که خدمت مقام معظم رهبری تقدیم شده است.

دکتر رضایی در این دیدار به نقش مستشاری مجمع اشاره و گفت : با توجه به تفویض امر نظارت از سوی حضرت آقا، در سال جاری بر حسن اجرای سیاست های کلی به ویژه سیاست های اقتصاد مقاومتی نظارت خواهد شد تا با کمک به دولت این سیاستها به اقدام و عمل برسند. 
آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفت: عنایت الهی در بهشت یکجانبه است و اما دنیا دیار باغبانی است و میوه ها را رایگان به بنده ها نمی دهند. وقتی به ما ثمر می دهند که کاری انجام بدهیم. 

ایشان با اشاره به مجعزاتی که برای حضرت مریم در قرآن نام برده شده گفت: الان میلیاردها انسان به این بانو احترام می گذارند. با این عنایات که خدا به حضرت مریم فرمود، به او دستور داد که از معبد خارج شود و دستور داد به درخت خرما که میوه بدهد اما به ایشان امر کرد که درخت را تکان بده تا میوه ها برایت بریزند. 99 درصد را خداوند انجام می دهد و یک درصد را انسان باید انجام بدهد. بهشت جای رحمت صد در صد است . اینجا بشر باید دست تکان دهد و میوه بچیند. در این نظام 99 درصد خدا به ما کمک کرد. هیچکس فکر نمی کرد ارتش سلاح بدست را در انقلاب شکست بدهد. در میدان ژاله دیدم که یک کافر اسرائیلی دستور گشودن آتش را به مردم داد. در 28 مرداد 32 بیست ساله بودم و در تهران درس می خواندم. ما در مدرسه مروی بودیم و رویدادهای آن روز را به چشم دیدم. در ظرف چهارساعت به دلیل فضای ایجاد شده شعارهای مردم برگشت. اما در 16 و 17 شهریور و بعد از آن، تا  زمان مرگ شاه، مرگ بر شاه بود. بنابر این خدا از ما همان یک درصد را می خواهد. اگر ما حرمت خون شهدا را پاس نداریم، قومی دیگر می آیند. 

حضرت آیت الله جوادی آملی افزود:با عنایت الهی  ما رهبر خوبی داریم. شب و روز برایشان دعا می کنیم اما  رهبر جامعه اگر علی (ع) باشد تا زمانی که مسولان با هم و با مردم نسازند، به تنهایی کاری جلو نمی رود. باید در منازعات ببینیم حق با کیست. کی بهتر کار می کند و مردم با چه کسی هستند. باید با هم باشیم و همدلی را حفظ کنیم و دعا کنیم که توفیق دهد انجام کار خیر به دست ما باشد و دین خدا را حفظ کنیم.

یادآور می شود دکتر رضایی صبح امروز با حضرات آیات فاضل لنکرانی، علوی بروجردی و حسینی بوشهری دیدار داشت.

دیدار دکتر رضایی با آیت الله جوادی آملی

ارسال نظر