کد خبر: ۲۷۹۶|
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۹
دکتر محسن رضایی صبح جمعه با آیت‌الله‌العظمی سبحانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر محسن رضایی، در ابتدای این دیدار آیت‌الله سبحانی بابیان خاطره‌ای از یک سفر از که به همراه دکتر رضایی در دهه شصت به مناطق مرکزی ایران داشتند، فرمودند. من آقای رضایی را در مسجد آقای خادمی ملاقات کردم که برای اعزام نیرو به جبهه سخنرانی می‌کردند. پس از سخنرانی ایشان باهم به منطقه سرچشمه‌های زاینده‌رود رفتیم.

آیت اله العظمی سبحانی فرمودند: دو چیز در ذهن من هست. مسئله اول این است که تلفات جاده‌ای در پانزده روز نوروز را کنترل کنیم. چرا دولت و رسانه‌ها باید مردم را به سفر تشویق کنند با این تلفات و بدون تدارک لازم راهی جاده‌ها شوند؟ وقتی راه و وسایل نقلیه مناسب نیست. برخی از راننده‌ها هم متعهد نیستند و تخلفات رانندگی زیاد است. درحالی‌که می‌توان در شهر بمانند و به صله رحام، خانه‌تکانی و به امورات سازنده برسند. این مسائل را در مجمع مطرح کنید که دولت و رسانه‌ها مردم را تشویق به سفر نکند.380 کشته یک هزار خانواده مسلمان داغدار می‌کند و باید به آن رسیدگی شود. مطلب دوم این است که ایجاد اشتغال برای هفتاد میلیون نفر امکان‌پذیر نیست. سیاست دولت باید خانه سالاری زنان باشد مگر در موارد لازم مانند پزشکی و آموزش و فعالیت‌هایی که خاص زنان است. البته بانوان باید باسواد باشند اما اولویت اشتغال را به برادران بدهند تا از تبعات اقتصادی و فرهنگی بیکاری کاسته شود.

دیدار دکتر محسن رضایی با آیت‌الله‌العظمی سبحانی

آیت‌الله‌العظمی سبحانی افزودند: اعتیاد زیاد در خانواده‌ها و شیوع این آسیب در میان زنان به خاطر زیادشدن ارتباطات سو است. برای این مسئله نیز باید تدبیر اندیشیده شود.

دکتر رضایی در این دیدار با تبریک فرارسیدن سال نو افزودند: مطمئن باشید که این مسائل را بررسی می‌کنیم. این نظرات در دبیرخانه مجمع و در صحن مجمع بررسی می‌کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این 380 کشته معلول چند عامل است که باید در سیاست‌ها دیده شوند. راه‌سازی، خودروسازی و ایمن‌سازی خودروها باید ارتقا پیدا کند. فرهنگ رانندگی نیز باید فراگیرتر شود.

در ادامه این دیدار دکتر محسن رضایی گزارشی از فعالیت‌های مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای ایشان ارائه کرد.


ارسال نظر